Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos minulle tulee sivuoireena ihottumaa antibiooteista, tarkoittaako se, että olen allerginen?

Vierailija
17.08.2016 |

Vai voiko tuon ohittaa vain ikävänä haittavaikutuksena?
Mitä vaaraa on,jos aloitan kuurin, josta aiemmin olen mahdollisesti saanut iho-oireita?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaikista tuollaisista pyytänyt antibiootin vaihtoa.

Vierailija
2/14 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarkoitukseen söit kuurin, kun sait ihottumaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit voinut sille reseptinkirjoittajalle mainita asiasta. Olisit sitten saanut vaihtoehtoisen lääkkeen.

Vierailija
4/14 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia, lääke vaihtoon eikä koskaan kyseisen lääkeryhmän lääkkeitä.

Vierailija
5/14 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi melkein olla ennustaja, että voisi vastata kysymykseesi. Kyse on siitä, miten isoja riskejä halutaan ottaa.

Vierailija
6/14 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se lääkäri reseptiä laatiessaan kysynyt aikaisemmista antibiotti kuureista ja onko ilmennyt reagtiota?

Itse olettaisin, että allerginen reaktio olisi vasta-aihe ko. lääkkeen määräämiselle.

Vierailija
7/14 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain merkillä sivuoireena mainittu ihottuma. Ite ottaisin yhteyttä lääkkeen määränneeseen lääkäriin. Ja pistäisin merkin ylös ja seuraavan kuurin yhteydessä kertoisin asiasta.

Vierailija
8/14 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo allergiaa tarkoittaa.

Vierailija
9/14 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On allergia ja ainakin itsellä tuo vain paheni mitä pidempään lääkettä söi ja kielikin alkoi lopussa turvota. Eli älä enää ikinä syö samaa lääkettä/rinnakkaislääkkeitä.

Vierailija
10/14 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen terveydenhuollon puolella halutaan syöttää mulle kefexiniä vaikka sain siitä koko kehon peittävän ihottuman ja lopulta olin ihan turvoksissa ja palan tunnetta kurkussa. Päästyäni ensi apuun silmissä pimeni ja lähti jalat alta.

Hengenkö ne haluaa multa pois?

Vierailija
11/14 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitoksia vastauksista. Mainitsin lääkärille kyllä ja hän vaihtoi lääkkeen - tuosta toisesta minulle tulee aika paha olo, niin mieluummin olisin ottanut ihottuman :) mutta jos se oikeaa allergiaa ja isoja riskejä merkitsee, niin sitten tietenkin kelpuutan oksetuskuurin... Ap

Vierailija
12/14 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitoksia vastauksista. Mainitsin lääkärille kyllä ja hän vaihtoi lääkkeen - tuosta toisesta minulle tulee aika paha olo, niin mieluummin olisin ottanut ihottuman :) mutta jos se oikeaa allergiaa ja isoja riskejä merkitsee, niin sitten tietenkin kelpuutan oksetuskuurin... Ap

Ei se lääke pääse tehoamaan, jos oksennat sen pois.

Vierailija
13/14 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, juuri kefexin mullakin aiheutti iho-oireita. n. kolmen -viiden päivän sisällä iholla oli punaista kuivaa näppyä joka puolella, vaihdettiin kesken kuurin. Ap

Vierailija
14/14 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään joka toisella on penisilliiniallergia, kun saavat antibiootista ihottumaa. Ei siinä muuten mitään, mutta penisilliinien lääkeryhmä on tehokas monessa infektiossa ja haitoiltaan vähäinen moniin muihin antibiootteihin verrattuna. Toki jos saa vaikeita reaktioita, hengitys vaikeutuu tms. niin kyseinen lääkeryhmä ei missään nimessä jatkossa sovi. Mutta noin muuten lievä ihottuma ei ole kuolemanvaarallinen tai estä lääkkeen käyttöä.