Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia psykoterapiasta?

Vierailija
17.08.2016 |

Mihin asioihin hait apua? Mikä terapiasuuntaus? Kauanko kävit ja koitko että terapiasta oli hyötyä? Ja kuinka kauan kesti löytää sopiva terapeutti?

Olen hakeutumassa psykoterapiaan ahdistuksen takia ja hinta vähän hirvittää, kaipailen kokemuksia että oliko rahan arvoista… Kovasti minulle kyllä vakuutellaan että suurin osa ahdistushäiriöisistä hyötyy terapiasta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykodynaaminen kolme vuotta. Täyttä ajan ja rahan hukkaa. Yhtä ahdistunut kuin aina ennenkin (mutta kaikkihan on vain vastarintaa ja transferenssia ja terapian epäonnistuminen potilaan syy).

Myös psykosynaaminen kolme vuotta. Ihan turhaan. Nyt olen vaihtamassa ratkaisukeskeiseen. Tutustumiskäynti vaikutti tosi hyvältä. Odotan innolla jatkoa. Uskon, että tästä on minulle apua ja hyötyä.

Vierailija
22/25 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kognitiivista terapiaa kerran viikossa 9 kk ajan omalla kustannuksellani (60 eur/kerta). Eniten hyödyin siitä kun sain puhua vapaasti. Välillä tuntui että kaiken paskan nouseminen pintaan sai minut voimaan huonommin. Mietin myös onko minua oikeasti kohdeltu niin väärin kuin terapian aikana alkoi tuntumaan vai oliko se uhriutumista.

Olisin toivonut terapialta jonkinlaista struktuuria ja että terapeutti pitäisi ohjaksia käsissään. Sen sijaan kerrroin vapaamuotoisesti lapsuuden, seurustelusuhteiden ja työelämän ongelmista tai millaisia ajatuksia lukemani itseapukirjallisuus oli herättänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ratkaisukeskeisessä. Oli siitä jotakin apua, mutta sain nopeamman avun rosenterapiasta ja energiahoitajalta. Myös vyöhyketerapiasta oli konkreettista hyötyä. Suosittelen kokeilemaan, jo muutama kerta riittää eli säästyy rahaa. Se johtuu osittain ehkä kohdallani siitä, että olen liiankin analyyttinen ja kova pohtimaan asioita. Uppoan vain syvemmälle suohon puhumalla asioista. Keholliset lähestymistavat toimivat siis kohdallani paremmin.

Vierailija
24/25 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Kertokaa lisää.

Vierailija
25/25 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hUPs!