Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huono nimimuisti?

Vierailija
17.08.2016 |

Mitä ajattelisit ihmisestä, joka ensi esittelyllä toteaa, ettei tule muistamaan nimeäsi sillä hänellä on niin huonon nimimuisti? Kyseessä siis uusi työkaveri.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huonoa käytöstä.

Vierailija
2/9 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi alnetaa sinua jo kättelyssä. Jokainen täysjärkinen muistaa nimen näin halutessaan. 

Tuskin sanoi esimiehelle noin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusi alnetaa sinua jo kättelyssä. Jokainen täysjärkinen muistaa nimen näin halutessaan. 

Tuskin sanoi esimiehelle noin?

Kuulin kun hän sanoi myös toiselle työkaverille näin, itseään vanhemmalle ja ylemmässä asemassa olevalle. Pidin hiukan erikoisena käytöksenä, onko nimimuisti oikeasti noin kehno ja kannattaako se sanoa ääneen?

Vierailija
4/9 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mullakin on huono nimimuisti enkä todellakaan muista "halutessani" kaikkia nimiä jos mulle esitellään useampi ihminen samalla kertaa, mutta ei tulisi mieleenkään sitä etukäteen toitottaa.

Vierailija
5/9 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mullakin on huono nimimuisti enkä todellakaan muista "halutessani" kaikkia nimiä jos mulle esitellään useampi ihminen samalla kertaa, mutta ei tulisi mieleenkään sitä etukäteen toitottaa.

Luulen, että aika monelta menee helposti  nimi ohi ensi esittelyllä. Ihmetyttää vain, että sen sanoo ääneen, koska sen voi ymmärtää joko a) kuulutan tässä teille huonouteni b) et todellakaan ole niin tärkeä ihminen että välittäisin muistaa nimesi.

Mitä tuommoiseen vastaisi? Aion esittäytyä tälle ihmiselle uudelleen tänään vain testatakseni sanooko hän saman uudelleen.

Vierailija
6/9 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan koskaan ajatellut että sen voisi ajatella huonona käytöksenä. Minulla on oikeasti järjettömän huono nimimuisti, vaikka koitan painaa sen tiukasti mieleeni kun nimen kuulen ja kehitellä assosiaatioita nimestä, niin ei vaan jää mieleen. Joillekin sanon suoraan että ethän loukkaannu jos en muista nimeäsi vielä pitkään aikaan, minulla on erittäin huono nimimuisti. Koska ihan oikeasti siitä ollaan loukkaannuttu ja useasti, vältän näin jo valmiiksi kiusalliset tilanteet.

Vierailija
7/9 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, lapsesta asti ollut erittäin huono nimimuisti.

Välillä joutuu kaivelemalla kaivelemaan jostain kätköjen sopukoista tuttujen työkaveriden nimiäkin.

Se että ap:n työkaveri kertoo sen etukäteen on vain hänen tapa toimia ja ilmoittaa etukäteen, jotta ei syntyisi niitä kiusallisia tilanteita jossa hänen pitäisi jotakuta heistä kutsua nimellä ja tämä ei välttämättä onnistu.

Vierailija
8/9 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että aika monelta menee helposti  nimi ohi ensi esittelyllä. Ihmetyttää vain, että sen sanoo ääneen, koska sen voi ymmärtää joko a) kuulutan tässä teille huonouteni b) et todellakaan ole niin tärkeä ihminen että välittäisin muistaa nimesi.

Mitä tuommoiseen vastaisi? Aion esittäytyä tälle ihmiselle uudelleen tänään vain testatakseni sanooko hän saman uudelleen.

Heh heh :=D

Se että hänellä on huono nimimuisti, ei tarkoita että hän ei muistaisi sinua ulkonäöltä.

Varmaan ihmettelee jos käyt uudestaan esittäytymässä, että tuolla se vasta onkin huono muisti, kun ei muista jo kerran käyneensä esittäytymässä. (Taidat testillä sahata enempi omaa oksaasi, kuin sen uuden työkaverin)

Vierailija
9/9 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, esittäydyin uudestaan ja muistutin, että tapasimme kyllä juuri, mutta ajattelin avittaa hänen muistiaan, kun hän sitä huonoksi mainosti. Otti huumorilla. Yleensä työkaverien nimet kyllä kannattaa muistaa, olen sitä mieltä.