Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä viikkoraha ammattikoululaiselle? Mitä viikkorahan eteen tulee tehdä?

Vierailija
17.08.2016 |

Ajattelin että viikkorahan saamiseksi riittää huoneen siistinä pito ja koulun hoitaminen kunnialla. Pienet kotityöt on tehtävä ilman rahaakin, mutta isommista hommista (esim lumen luonti, nurmikon leikkuu - iso tontti) saa tienattua extraa, joten viikkoraha saa olla sen verran pieni että kannustaa kotihommiin.

Mikä siis olisi sopiva "perustulo" ammattikoululaiselle?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun ei ole tuon ikäisiä, mutta miten olisi 10 euroa per viikko, ja töistä tuntipalkkaa 5 euroa tunti? Olettaen että ei joudu itse ostamaan ruokaa, vaatteita tai bussimatkoja.

Vierailija
2/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ollut kesätöissä? Meillä lukiolaiset tienasivat itse kesällä omat käyttörahansa talveksi, me maksamme vaatteet, puhelinlaskut, harrastukset ja koulujutut, itse sitten kaikki vapaa-ajan menonsa ja ei-välttämättömät-hankinnat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai rahaa aina kun tarvitsi. Toki lapsille kuului melkein kaikki kotityöt: ison asunnon siivoaminen, pyykit, tiskit ja ruuanlaitto

Vierailija
4/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teini-ikäisen pojan ole niin helppo saada kesätöitä. Pikkuhommia on tehnyt sukulaisilla ja tuttavilla, mutta ne rahat menivät keikkalippuihin, levyihin, kuulokkeisiin ja kaiuttimiin.

Eli mikä on sopiva viikkorahan määrä?

ap

Vierailija
5/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmasluokkalaisen ( huom. peruskoulu ei lukio) viikkorahan saamisperusteisiin kuuluu oman tuo oman huoneen siistinä pitäminen, mutta lisäksi eteisen ja olohuoneen imurointi kerran viikossa samoin olohuoneen pölyjen pyyhintä kerran viikossa.  Roskien vienti ja  asianpesukoneen tyhjennys päivittäin. Lisäksi auttelee ruoanlaitossa: raastaa kasviksia, hämmentää keitoksia, pesee kasviksia, kuorii juureksia, tekee salaattia yms. Auttaa leipomisessa. Ripustaa pyykkejä, ja viikkaa omiaan kaappiin.

Samoin viikkorahaan kuuluu se, että hoitaa soittoläksyt joten kuten, joskus erinomaisesti, joskus hyvin, ja joskus harvoin lusmuillen :)

Tästä saa 5€ viikossa.

Vierailija
6/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei teini-ikäisen pojan ole niin helppo saada kesätöitä. Pikkuhommia on tehnyt sukulaisilla ja tuttavilla, mutta ne rahat menivät keikkalippuihin, levyihin, kuulokkeisiin ja kaiuttimiin.

ap

Mitä kaikkea tuolla 40€:lla pitäisi hankkia itselleen? Saako lapsi opintotukea?Muutenhan tuo kuulostaa hyvältä: 40 euroa ihan itselleen: Oko monella aikuisellakaan noin paljon omia huveja varten. te kun varmaan hankitte ruoan, vaatteet, harrastukset, hyvgienian, opiskeluvälineet jne. Lisäksi on sitten vielä mahdollista tienata taskurahaa lisää.

Vierailija
7/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Musiikinharrastaja tarvitsee paljon rahaa.

Vierailija
8/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut 9. luokasta asti 50€/kk. Maksaa itse bensat ja muut pienet. Imuroi alakerran kerran kahteen viikkoon ja vuorotellen siskon kanssa tyhjentävät apk:een. Vievät koiraa vuorotellen iltalenkille ja ottaa tullessaan postin. Erikseen saa rahaa mm. pesuhuoneiden pesusta.

Vierailija
9/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut 9. luokasta asti 50€/kk. Maksaa itse bensat ja muut pienet. Imuroi alakerran kerran kahteen viikkoon ja vuorotellen siskon kanssa tyhjentävät apk:een. Vievät koiraa vuorotellen iltalenkille ja ottaa tullessaan postin. Erikseen saa rahaa mm. pesuhuoneiden pesusta.

Ai niin ja tekevät arkisin ruokaa tarvittaessa.

Vierailija
10/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkorahaa lapselle, joka voisi jo käydä töissä niiden opiskeluiden ohella. :D

Vierailija
11/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Montako hakemusta laittoi?

Vierailija
12/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika saa 50e/vko. Maksaa tuosta moottoripyörän bensat, myös koulumatkoille, joten meidän ei tarvitse maksaa matkakorttia. Ajokauden ulkopuolella 30e/vko.

Koulunkäynti asianmukaisesti, ja oman huoneen ylläpito. Nurmikon leikkuu, pyykkikoneen/tiskikoneen tyhjennys pyydettäessä, ilman ylimääräisiä  palkkoja.