Onko noloa käyttää sadetakkia??
Moikka!
Kesä loppui taas lyhyeen ja olen pitkään miettinyt, että ostaisin rehellisen sadetakin työmatkoille. Jotenkin en ole vaan viitsinyt ostaa, koska olen aina ajatellut, että sadevaatteet ovat lapsien käyttöön.. Käytättekö itse ja mitä mieltä olette aikuisten sadevaatteista??
Kommentit (33)
On noloa jos olet teini. Jos taasen aikuinen niin järkevä pukeutuminen on ok. Enempi noloa olla kaatosateessa jossain minihameessa ja topissa.
Onko järjen käyttö nolompaa kuin kastuminen?
Vähän vaikea kuvitella että voisin pyöräillä töihin ja kastua matkalla litimäräksi ja sitten mennä palvelemaan asiakkaita.
Mutta pakko ei ole ostaa perinteistä sadetakkia, monet sateenpitävät (goretex, drymaxx, kuoritakit) takit ovat ihan riittäviä kaupunkitarpeisiin.
Tuskin on noloa, jos sadetakkeja myydään jopa ns. teinikaupoissa (kuten Bikbok, Cubus jne)
Mikä kysymys tämä nyt taas on. Aivan samalla tavalla voi sitten kysyä, että onko noloa käyttää talvella talvitakkia, kesällä kesävaatteita, urheillessa urheiluvaatteita jne.
Erilaisiin olosuhteisiin ja tilanteisiin yleensä pukeudutaan niiden vaatimalla tavalla, ei siinä mitään noloa ole.
En tiedä maalaisista tai jostain pikkukunnista, mutta täällä Helsingissä (keskustassa) on ehkä jollain tavalla jopa muodikasta(?) käyttää kumisaappaita ja sadetakkia.. Niitä on siis todella hyvännäköisiä tarjolla. Ei ole pakko ostaa Nokian marjastussaappaita. Minulla on Lacosten vähän erilaiset mustat kumisaappaat ja sellainen keltainen Tretornin sadetakki.
Järkevä käyttövaate ei koskaan voi olla nolo.
Itse käytän vain sadetakkia, sateensuoja on epäkäytännöllinen ja tuppaa minuta unohtumaan milloin minnekin. Sadetakki jotenkin pysyy paremmin matkassa, vaikka vaihtuisi poudaksi.
Osta joku kirkasvärinen piristämään meidän muidenkin sadepäiviä!
Vanhat Rukan sadetakit ovat supermuotia.
Huoh!! Kaupunkilaiset! Minulla on ollut Rukan sadetakki käytössä jo kymmeniä vuosia enkä voisi elää ilman sitä. Ajatelkoot muut mitä tahansa!! Tietääköhön kukaan muuten mistä näitä nykyään saa jos ostaisin miehelle syntymäpäivälahjaksi? Sen verran syrjässä asutaan, että netistä olisi helpoin tilata..
Keltainen sadetakki on mielestäni must ja sopii hyvin harmaaseen päivään :) Esim tämä https://www.rukkasadevaatteet.fi/sadetakit/10-sadetakki-keltainen.html
Vierailija kirjoitti:
Keltainen sadetakki on mielestäni must ja sopii hyvin harmaaseen päivään :) Esim tämä https://www.rukkasadevaatteet.fi/sadetakit/10-sadetakki-keltainen.html
Ai rukalla on oma verkkokauppakin. En kyllä meinannut googlesta löytää millään! Kiitos!! Keltainen näyttääkin olevan tosiaan jokin muotiväri nykyään kun aika monessa koossa loppu...
Vierailija kirjoitti:
On noloa jos olet teini. Jos taasen aikuinen niin järkevä pukeutuminen on ok. Enempi noloa olla kaatosateessa jossain minihameessa ja topissa.
Ei ainakaan täällä meillä ole teineistä noloa! Meidän kaikilla lapsilla on useampikin sadetakki ja -asu. Omat takit kaupunkikäyttöön, purjehdukseen ja partioon. Tyttöjen kaveriporukassa Aiglen vettähylkivät takit oli "se juttu" viime vuonna. Ja Hunterin kumisaappaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan täällä meillä ole teineistä noloa! Meidän kaikilla lapsilla on useampikin sadetakki ja -asu. Omat takit kaupunkikäyttöön, purjehdukseen ja partioon. Tyttöjen kaveriporukassa Aiglen vettähylkivät takit oli "se juttu" viime vuonna. Ja Hunterin kumisaappaat.
Off topic, mutta miten kesti Hunterit? Olen kuullut niiden laadun heikentyneen kovasti.
Kuuminta hottia sadevaatteissa on ns. roskismuoti. Mustaan jätesäkkiin pää ja käsireiät. Puetaan paitana päälle. Komeuden kruunaa päähän vedetty kortsu, käytetystä saa lisäpisteet.
Lindexillä kävin tuossa taannoin ja oli iso valikoima sadetakkeja. Varmasti löytyy myös muualtakin. Minä ainakin aion ostaa.
Työni puolesta käytin viimeksi eilen sadevaatteita. Kahdet meni kun eivät kuitenkaan ihan sitä kaatosadetta kestäneet. Nolostella en viitsi kun yritän vain tehdä työtäni. Päinvastoin ohikulkijoilta tuli sympatiaa "teidän sitten pitää jaksaa sateessakin"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukan sadetakki ja Kontiot olleet käytössä jo iät ja ajat!
Et taida kovin vanha aikuinen olla jos sään mukainen pukeutuminen nolottaa. En minäkään varmaan 18-vuotiaana olisi kehdannut kulkea sadetakissa ja kumppareissa, mutta nykyään ei mitään ongelmaa.
No mitä ihmettä.. Nolompaa mun mielestä on kastua litimäräksi kun ei voi käyttää sadevaatteita..