Ahdistaa olla näin ruma
En tiiä mitä teen. Oon siis ruma, en tavallisen näkönen kun jotkut näyttävät sekoittavan nuo termit toisiinsa. En kestä naamaani, muutkaan ei kestä. Vihaan ylitsepääsemättömästi mun rumaa naamaa. Haluun kauneusleikkauksiin, mut en oo viel saanu kokoaikatyötä, vaan osa-aikasen. Ja en voi näistä rahoista säästää. Lähetän työhakemuksia koko ajan, haluun vaan kokoaikatyön et voin säästää rahaa ja ottaa lainaa ja saada normaalin näkösen naaman. En kestä enää argh!!! :(
Kommentit (71)
Joo no ei niihin leikkauksiin oo varaa vielä mut yritän kaikkeni. Ja kyllä oon tarpeeks tasapainoinen, en vaan kestä olla ku oksettaa mun naama nii paljon.
Katsele ihmisiä ympärilläsi. Käyvätkö hekään kauneushoidoissa? Enemmän ei-kiinnostavia näkee, kuin kiinnostavia.
Vierailija kirjoitti:
Joo no ei niihin leikkauksiin oo varaa vielä mut yritän kaikkeni. Ja kyllä oon tarpeeks tasapainoinen, en vaan kestä olla ku oksettaa mun naama nii paljon.
Jos et kestä olla koska naamasi on niin oksettava et ole tasapainoinen.. diagnooseja voi tehdä vain ammattilainen mutta kannattaisi ehdottamasti harkita terapeutilla käymistä edes kartoittamassa tilannetta jos normaali elämä ei onnistu ja kaikki ajatukset vain ulkonäössä kokoa ajan. se viittaa bdd:n huolimatta siitä miltä näytät/ näytät omasta mielestäsi.
Oon terapiassa käyny, ei auttanu. Oon ruma ja se ei muuks muutu.
Miksei ihmiset remontoimisen tai muuttamisen sijaan hyväksy kotinsa huonoja puolia ja keskity positiivisiin? Aivan, aivan sama asia. Miks mun pitäis elää vankina mun kehossa, miks mun pitäs yrittää muuttaa mun ajattelutapaa kun fakta on se, ettei ne konkreettiset ongelmat sillä korjaudu
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kauneusleikellyt ihmiset on rumempia kuin aidot. Jos minulla olisi 50 000 e, ostaisin ennemmin kesämökin, auton, rempattavan omakotitalon, moottoriveneen, matkustelisin... Paljon fiksumpia käyttökohteita rahalle kuin muiden mielistely. Opettele olemaan ylpeä itsestäsi sellaisena kuin olet.
Vaikka sinulle mökki tai auto olisi se fiksumpi käyttökohde rahalle, aplle ei ole. On jotenkin outoa, että maailmassa jossa niin paljon ulkonäkö kuitenkin tuntuu merkkaavan, vähätellään ihmisen haavetta olla edes normaalin näköinen. Kyllä minäkin olen sitä mieltä että jokainen on tavallaan kaunis, mutta ymmärrän myös, että joillain tämä voi olla todellinen ongelma, joka tuottaa äärettömästi tuskaa. Jos ajat vaikka kolarin ja kasvoihisi tulee kosmeettista haittaa, sen korjaaminen ymmärretään. Jos raskaus runtelee vartalosi, olet hävytön nainen jos haluat sitä korjata, koska tiesithän sinä riskit plaa plaa.. Eikö liikenteeseen lähtevä tiennyt riskejä? Ja miten ap antoi ymmärtää tuon haaveen olevan muiden mielistelyä? Onko kaikki ulkonäön kohentelu mielestäsi sitä? Meikkaus vaikka? Se, että haluaisi tuollaista muutosta itselleen, ei tarkoita myöskään sitä, että ihminen ei olisi ylpeä itsestään, tai että hänellä olisi heikko itsetunto kuten usein myös tolkutetaan. Ja egonko jatkoksi sinä tuota materiaa ostelisit? Kuulostaa vielä kurjemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kauneusleikellyt ihmiset on rumempia kuin aidot. Jos minulla olisi 50 000 e, ostaisin ennemmin kesämökin, auton, rempattavan omakotitalon, moottoriveneen, matkustelisin... Paljon fiksumpia käyttökohteita rahalle kuin muiden mielistely. Opettele olemaan ylpeä itsestäsi sellaisena kuin olet.
T. Joku normaalin ihmisen näköinen.
Minua kiusattiin vuosia, ja aiheestakin. Olen järkyttävän ruma. Jokainen peili ja heijastus aina muistuttaa minua siitä, että minua ei ikinä tulla kohtelemaan normaalin ihmisen tavoin.
Minuakin kiusattu ulkonäköni takia ja kaveripiirissäni on monta kaikkea muuta kuin mallinnaamaista. Kaveerataan, koska ollaan niin helvetin hyviä tyyppejä. Ei se ulkonäkö ole aina kaikki kaikessa.
Ruotsalaisessa dokumentissa eräs nainen katui katkerasti nenäleikkaustaan. Tunsi ettei ollut enää oma itsensä leikkauksen jälkeen. Voit varautua siihen, että leikkauksista voi tulla kriisi. En vastusta hyvällä maulla tehtyjä leikkauksia, kissanaama ei ketään kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sinulle mökki tai auto olisi se fiksumpi käyttökohde rahalle, aplle ei ole. On jotenkin outoa, että maailmassa jossa niin paljon ulkonäkö kuitenkin tuntuu merkkaavan, vähätellään ihmisen haavetta olla edes normaalin näköinen. Kyllä minäkin olen sitä mieltä että jokainen on tavallaan kaunis, mutta ymmärrän myös, että joillain tämä voi olla todellinen ongelma, joka tuottaa äärettömästi tuskaa. Jos ajat vaikka kolarin ja kasvoihisi tulee kosmeettista haittaa, sen korjaaminen ymmärretään. Jos raskaus runtelee vartalosi, olet hävytön nainen jos haluat sitä korjata, koska tiesithän sinä riskit plaa plaa.. Eikö liikenteeseen lähtevä tiennyt riskejä? Ja miten ap antoi ymmärtää tuon haaveen olevan muiden mielistelyä? Onko kaikki ulkonäön kohentelu mielestäsi sitä? Meikkaus vaikka? Se, että haluaisi tuollaista muutosta itselleen, ei tarkoita myöskään sitä, että ihminen ei olisi ylpeä itsestään, tai että hänellä olisi heikko itsetunto kuten usein myös tolkutetaan. Ja egonko jatkoksi sinä tuota materiaa ostelisit? Kuulostaa vielä kurjemmalta.
Niissä piireissä, missä itse pyörin, ulkonäkö ei onneksi merkkaa hevonvittua. Siellä on kaikennäköisiä ihmisiä niin naamaltaan kuin kropaltaan. Luonne on se oleellinen juttu. Olen äärimmäisen onnellinen, että olen löytänyt vähempi pinnallisia ihmisiä elämääni.
Minusta älytöntä silpoa pärstäänsä ja maksaa siitä kahden uuden henkilöauton verran. Millaisessa sairaassa maailmassa oikein elätte? Haloo. Tulkaa pois sieltä.
Enivei, ei me sitten enää vanhalla iällä mitään kauneusihannetta muistuteta. Helpommalla pääsee, kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on. Ja etsii arvoistaan seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ihmiset remontoimisen tai muuttamisen sijaan hyväksy kotinsa huonoja puolia ja keskity positiivisiin? Aivan, aivan sama asia. Miks mun pitäis elää vankina mun kehossa, miks mun pitäs yrittää muuttaa mun ajattelutapaa kun fakta on se, ettei ne konkreettiset ongelmat sillä korjaudu
Jos olet niin vitun pinnallinen niin voit toki tehdä naamallesi, mitä haluat. Minulle on ihan sama, miltä näytät, mutta luonteesi puolesta et kuulosta siltä, että tulisimme toimeen. Olitpa miten "kaunis" tai "ruma" hyvänsä, samantekevää.
Viihdyn muuten hyvin myös maalla vanhassa hirsitalossa, jossa on yhtä sun toista vähän niin ja näin. Toiset tykkää, toiset ei, se nyt on ihan asenne, mikä ratkaisee. ;)
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko saanut bdd diagnoosin? Terapeutin joka hoitaa sitä intensiivisesti useita vuosia? CBT terapia? Bdd on vaikeaa hoitaa ja pitää olla terapeutti joka osaa asiansa ja tietää asiasta. Siis en sano että sinulla on sitä mutta hyvin mahdollista. Ymmärrän täysin nuo tunteet ja itsellä on diagnosoitu kyseinen sairaus. Itse aion myös mennä leikkauksiin ja käyn sen rinnalla terapiassa.
Tulee paha mieli lukea tällaisia kirjotuksia ja haluais vaan auttaa jotenkin ja halata. :)
Mä oon ihan kiltti, en pinnallinen, mua ei muiden ulkonäkö kiinnosta. Mua vaan fyysisesti oksettaa mun oma naama sen verran, et mä joskus joudun vaihtaa kadunpuolta jos ihminen tulee vastaan. En tykkää kulkee valoisalla. Piilotan mun kasvoista aina sen verran ku mahdollista, kesällä harjulla ja talvella huiveilla ja pipoilla ja huhuilla. Kaikki mun päätökset teen mun oksettavan naaman perusteella. Koska mua ahdistaa ja en haluu että pilaan kenenkään päivää mun naamalla, enkä haluu olla pilkan kohteena joka hiton päivä. En oo pinnallinen ja sä oot tuomitseva, 30.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap täysin kaikki ajatuksesi ja vastailinkin mökki/auto-haaveilijalle, ettei kukaan voi sanoa mikä kelleen pitäisi tärkeää olla. Olen itse paininut saman ongelman kanssa nuoresta saakka, eikä ymmärtäjiä ole asialle ollut.. Ikävää että sinäkin joudut tämän saman kokea, vaikka lohduttaa etten ole aivan yksin. Oletko harkinnut että voisit vaihtaa ajatuksia toisen ruman kanssa muutoinkin kun näin palstalla? :)
Apua miten paljon kirjotusvirheitä ku puhelimella kirjotin! :D siis kesällä hatuilla ja talvella pipoilla ja huiveilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä piireissä, missä itse pyörin, ulkonäkö ei onneksi merkkaa hevonvittua. Siellä on kaikennäköisiä ihmisiä niin naamaltaan kuin kropaltaan. Luonne on se oleellinen juttu. Olen äärimmäisen onnellinen, että olen löytänyt vähempi pinnallisia ihmisiä elämääni.
Minusta älytöntä silpoa pärstäänsä ja maksaa siitä kahden uuden henkilöauton verran. Millaisessa sairaassa maailmassa oikein elätte? Haloo. Tulkaa pois sieltä.
Enivei, ei me sitten enää vanhalla iällä mitään kauneusihannetta muistuteta. Helpommalla pääsee, kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on. Ja etsii arvoistaan seuraa.
No arvon leidit sitten vaan huruuttelee niillä uusilla autoilla mökeilleen ja viipottaa toistensa luokse käymään upo-uusilla moottoriveneillä suunnittelemaan Dubain reissuja ja keskustelemaan kauniista luonteistaan, muistaen kuitenkin päivitellä toisten pinnallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Apua miten paljon kirjotusvirheitä ku puhelimella kirjotin! :D siis kesällä hatuilla ja talvella pipoilla ja huiveilla
Entä ne huhut? :D
Joo siis huput* :D hahha
Ja juttelisin mielelläni muillekin rumille mut harvemmin tapaa ketään, kuka kamppailis samanlaisten ongelmien kanssa.
Hyvä AP! Sinussa on monenlaista hyvää ja sinulle on paljon toivoa elämässä! Tuo kaikki on nyt vain peitossa, koska olet ehkä vähän jumiutunut ulkonäköasiaasi. Siitä huolimata sinä, juuri sinä olet arvokas, ainutlaatuinen ja rakas ihminen :) Siitä kertoo harvinaisen koskettavalla tavalla tämä lyhyt video:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis huput* :D hahha
Ja juttelisin mielelläni muillekin rumille mut harvemmin tapaa ketään, kuka kamppailis samanlaisten ongelmien kanssa.
Sähöposti?
Olen itse miettinyt jo kauan että pitäisi varmaan perustaa joku rumien ihmisten kerho, että sais vertaistukea tämän asian kanssa elävät toisiltaan :) (tuo sähöpostaaja)
Plastiikkakirugia auttaa kyllä ja ei tarvitse olla ruma. Mutta bdd on ihan oikea sairaus ja siihen ei suositella leikkauksia hoitona. Jos pitää tulla avautumaan vauva palstalle miten ahdistaa olla ruma ja koko elämä pilalla sen takia ja täällä on paljon näitä aloituksia ollut niin ei mene kovin hyvin. Johtui se rumuudesta tai pään sisäisistä asioista niin kaikki ansaitsevat onnea. Terapia auttaa siinä ja sen löytämisessä. Ja leikkaukset jos haluaa mutta vasta silloin kun on tarpeeksi tasapainoinen tekemään niitä.