Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te pysäkillä tupakoitsijat, jotka siirrytte sivummalle

Vierailija
16.08.2016 |

Kiitos, kun huomioitte käytöksellänne muut kanssaodottelijat pysäkillä!
Huomioittehan kuitenkin siirtyessänne syrjään, että ette vain vaihda paikkaa pysäkiltä jonkin talon seinustalle ja ikkunoiden alle?

Meidän kerrostalon edessä on nimittäin eräs vilkas bussipysäkki ja harmittaa, kun siitä aina moni siirtyy meidän seinustalle "syrjään" polttelemaan. Asuntojen makkarit on juuri tällä seinustalla ja kaikki tupakansavu kadulta kulkeutuu sisään, etenkin jos on ikkuna auki.

Kiitos, jos jatkossa huomioisitte tämänkin, niin kotona nukkuvien vauvojenkaan ei tarvitsisi kärsiä savuttelustanne! Siirtykää siitä pysäkiltä vaikka sinne toiseen suuntaan torille päin. Keskellä aukiota tietysti ikävä nököttää ja seinustan suojissa olisi kivempi seisoskella, mutta jos oikeasti haluatte olla olematta häiriöksi, niin huomioittehan talojen asukkaatkin!

Kiitos!

P.s. Onkohan tällaista mahdollista "kieltää" jotenkin? Voiko taloyhtiötä pyytää laittamaan jotain tupakointikieltokylttiä ulos? Tää haittaa nimittäin paljon enemmän kuin parveketupakointi.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te jaksatte vinkua!  Pitäkää ne ikkunat kiinni, tuleehan autojen pakokaasutkin avoimesta ikkunasta sisään.

Kun katsoo vinkumisen tasoa, kyllä tupakoitsijat itse ovat pahimmasta päästä. "Minä ja mun oikeudet! Muiden pitää kumartaa minua ja minun pyhää obsessioitani, koska oikeus!"

Noin ei ole kukaan muu sanonut, kun ääni sinun pienessä päässäsi. Mutta kyllä se on naurettavaa kitistä siitä tupakoivasta henkilöstä kadulla, jos siinä se autotiekin josta tulee varmasti enemmän päästöjä siitä ikkunasta sisään, kun mitä tupakoinnista tulee. Jos asia häiritsee, niin varmaan kannattaa ennemmin aloittaa se valittaminen siitä isommasta haitasta - eli autoista ja niiden päästöisä? Ei sillä, että se mitään auttaa, kun tuskin autotietä mihinkään siirretään sen takia, että joku ahdistuu päästöistä. Yhtälailla toki turhaa valittaa niistä tupakoitsijoista niin pitkään, kun tupakointi yleisellä paikalla on laillista.

No edelleen, miksi vaivaudutte siis edes siirtyyn siitä pysäkiltä? Pysykää siinä, jos liikenteen käry on ihan sama Ja pahempi mielestänne. Sehän on kokonaisuutena pienempi paha, jos muutama ihminen pysäkillä altistuu hetkellisesti jonkun poltosta kuin, että moni polttelija vuorollaan altistaa kerrostalollisen ihmisiä jatkuvasti melkein 24h.

Ja toi liikennevertaus on ihan turha. Ei ne autot tyhjäkäy meidän ikkunan alla, vaan menee kauempaa OHI. Toisin kuin eräät, jotka parkkeeraa itsensä tohon ihan alle jatkuvasti. Täytyykin varmaan ruveta kasteleen "kukkia" parvekkeelta...

Vierailija
42/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai oikein tupakointikieltokylttejä ulos? Ja ap:ta haittaa vielä enemmän ulkona polttavat  kuin parvekepolttajat. Voi jessus sentään, eihän se parveketupakointikielto kovin kauaa ehtiny olla voimassa, kun jo ensimmäinen valittaja keksi uuden itkemisen aiheen. Seuraavaksi haluat varmaan valtion ylläpitämän ilmiantosivuston, johon voit aina ottaa yhteyttä kun yskittää. T: tupakoimaton, mutta terveen järjen omaava.

No tää on ärsyttänyt jo tovin pidempään kuule. Parvekepolttajat on vielä pientä, ne ei oo jatkuvasti tos polttamassa. Missä sä asut, ni voin tulla sun ikkunan alle röökaan 24/7 muutaman kaverin kans ja kysytään sit uudestaan mielipide?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai oikein tupakointikieltokylttejä ulos? Ja ap:ta haittaa vielä enemmän ulkona polttavat  kuin parvekepolttajat. Voi jessus sentään, eihän se parveketupakointikielto kovin kauaa ehtiny olla voimassa, kun jo ensimmäinen valittaja keksi uuden itkemisen aiheen. Seuraavaksi haluat varmaan valtion ylläpitämän ilmiantosivuston, johon voit aina ottaa yhteyttä kun yskittää. T: tupakoimaton, mutta terveen järjen omaava.

No tää on ärsyttänyt jo tovin pidempään kuule. Parvekepolttajat on vielä pientä, ne ei oo jatkuvasti tos polttamassa. Missä sä asut, ni voin tulla sun ikkunan alle röökaan 24/7 muutaman kaverin kans ja kysytään sit uudestaan mielipide?

Eikö sun talossa muka asu yhtäkään parveketupakoitsijaa, joka käy puolen tunnin välein röökillä ja kaikki se savu kulkeutuu muihin asuntoihin, eikä ikkunoita voi pitää auki eikä vauvoja nukuttaa parvekkeella ja itse saat siitä kamalasta hajusta päänsärkyä jne? Nytkö se parvekeröökaminen ei sitten enää ookaan niin kamalaa, vaan uusi kamaluus on ulkona tupakoiminen? Mitä seuraavaksi? Saako sakot kun ajattelee himokkasti vetävänsä henkoset?

Joo tervetuloa vaan mun ikkunan alle, mä en oo mikään nipo, kyllä maailmaan hajuja mahtuu. Naapurikin polttaa parvekkellaan eikä haittaa yhtään.

Vierailija
44/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en siirry sivummalle vaan tupruttelen vaikka pysykillä odottais muitaki. En ymmärrä miksi pitäisi edes siirtyä mikäli joku toinen ei kestä savua nii voi siirtyä ite muualle.

Minä käsken sinun siirtyä jos tulet syöpäkäärylettäsi imuttamaan tuulen yläpuolelle.

Jos ei pyyntö tehoa niin nippaisen kätevästi sätkäsi maahan. Ihan ystävällisesti siis.

No niin: nyt voit uhota miten vedät minua turpaan jos noin teen jne.....

Vierailija
45/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä joku ylikehittynyt hajuaisti? En tupakoi ja haju ei häiritse minua. En kiinnitä tupakoitsijoihin edes huomiota sen enempää kuin muihinkaan vastaantulijoihin. Hirveä kielenkäyttö täällä tupakoimattomilta, ehkä hermosauhut tekisi teillekin hyvää.

T. Tupakoimaton

Vierailija
46/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en siirry sivummalle vaan tupruttelen vaikka pysykillä odottais muitaki. En ymmärrä miksi pitäisi edes siirtyä mikäli joku toinen ei kestä savua nii voi siirtyä ite muualle.

Minä käsken sinun siirtyä jos tulet syöpäkäärylettäsi imuttamaan tuulen yläpuolelle.

Jos ei pyyntö tehoa niin nippaisen kätevästi sätkäsi maahan. Ihan ystävällisesti siis.

Minä sytyttäisin tyynen rauhallisesti uuden... Ja uuden... Ja uuden... Kunnes tajuaisit käytöksesi muistuttavan pikkulapsen uhmaikää.

Vierailija
47/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka voi olla näin idiootti? Entinen koulukiusaaja? Mies petti viime viikolla tupakoivan naisen kanssa? Joku joka luulee omistavansa koko maailman? Vihanhallintaongelmia ainakin.

Vierailija
48/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autojen pakokaasut on nykypäivänä käytännössä pelkkää hiilidioksidia. Tupakka sen sijaan sisältää tuhansia eri kemikaaleja, jotka ovat sekä karsinogeenisiä, myrkyllisiä että hormonaalisia häirikköjä. Jos tupakan voi haistaa niin altistuu jo kaikille myrkyllisille partikkeleille ja kaasuille.

Tupakka-nistit on kyllä oksettavaa ja itsekeskeistä väkeä. Saunan taakse ja luoti niskaan. Sama muillekin nisteille eli rappioalkoholisteille ja kovien huumeiden käyttäjille. Kukaan ei jää kaipaamaan tätä yhteiskunnan alimman luokan pohjasaastaa.

En tiennytkään, että valtion päämies on yhteiskunnan alimman luokan pohjasaastaa.

Johtuu tosin hänen entisestä puoluekirjastaan ja "palveluksistaan" kansantaloudellemme, ei tupakoinnista.

Vierailija
49/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut noin lähellä katua, niin pistä ne makkarin ikkunat kiinni.

Peukutuksista päätellen täällä taas keskustellaan naisenlogiikalla. Isossa osassa hieman vanhempia asuntoja (70-90-luvulla rakennetut talot) korvausilma otetaan ikkunoiden kautta, eli asunnoissa on koneellinen poistoilmanvaihto, joten ikkunan kiinni pitämisestä ei niissä tapauksissa ole mitään hyötyä.

Vierailija
50/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsijat tallin taakse, samoin ylipainoiset ja muut. Ongelma ratkaistu! Saa kiittää!

Entäs sitten? Ketä sitten vainotaan ?

Vierailija
51/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadulla polttamiseen en viitsi edes ottaa kantaa, sen verran älytöntä vikinää se on. Mutta miettikää tuota parveketupakointikieltoa, missä kerrostaloissa asuvat sitten polttaa? Osa palaa 70-luvulle ja alkaa poltella sisällä asunnossaan. Lasten terveydesä välittämättä, kyllä. Ne, jotka eivät halua polttaa sisällä, ravaavat parin tunnin välein rappukäytävässä edestakaisin, ja siitähän sitten joku vinkuiita saakin aihetta inistä häiritsevästi ramppaamisesta. Sisällä tupakoivista (vastuuttomista tai vain laiskoista) vanhemmista joku tekee lasun, ja taas saadaan ruuhkaa sossun asioista, jotka olisi helppo ratkaista menemällä partsille savuille. Ainiin mut kun ei saa. Voisko joku nyt ottaa järjen käteen ja vihdoinkin tajuta, ettei kielloista ole ennenkään suuria hyötyjä ollut. Tupakointi vähenee asiallisella tiedottamisella ja asennekasvatuksella, ei ajojahdilla, joka tyypillisesti saa ihmisen vain uhmaamaan ja vastarintaan.

Vierailija
52/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeiset ja tupakat pois pysäkeiltä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä