Hei te pysäkillä tupakoitsijat, jotka siirrytte sivummalle
Kiitos, kun huomioitte käytöksellänne muut kanssaodottelijat pysäkillä!
Huomioittehan kuitenkin siirtyessänne syrjään, että ette vain vaihda paikkaa pysäkiltä jonkin talon seinustalle ja ikkunoiden alle?
Meidän kerrostalon edessä on nimittäin eräs vilkas bussipysäkki ja harmittaa, kun siitä aina moni siirtyy meidän seinustalle "syrjään" polttelemaan. Asuntojen makkarit on juuri tällä seinustalla ja kaikki tupakansavu kadulta kulkeutuu sisään, etenkin jos on ikkuna auki.
Kiitos, jos jatkossa huomioisitte tämänkin, niin kotona nukkuvien vauvojenkaan ei tarvitsisi kärsiä savuttelustanne! Siirtykää siitä pysäkiltä vaikka sinne toiseen suuntaan torille päin. Keskellä aukiota tietysti ikävä nököttää ja seinustan suojissa olisi kivempi seisoskella, mutta jos oikeasti haluatte olla olematta häiriöksi, niin huomioittehan talojen asukkaatkin!
Kiitos!
P.s. Onkohan tällaista mahdollista "kieltää" jotenkin? Voiko taloyhtiötä pyytää laittamaan jotain tupakointikieltokylttiä ulos? Tää haittaa nimittäin paljon enemmän kuin parveketupakointi.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Herrajumala millaista kielenkäyttöä teiltä yleviltä tupakoimattomilta. Olette vastenmielisempiä ihmisiä omahyväisyydessänne kuin yksikään ketjupolttaja.
-tupakoimaton mutta yksilönvapautta arvostava
Ihmisellä on nimenomaan oikeus puhtaaseen ilmaan ja tätä vapautta tupakoivat rajoittavat. Menköön johonkin koppiin polttamaan, eikä tarvitse häiritä itseään älykkäämpiä ja kaikin puolin parempia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomessa ei voida sallia nuuskan myymistä kuten ruotsissakin. Nuuskaajat ei aiheuta mitä harmia muille.
Pisuaarit aina tukossa, kun porukka sylkee nuuskansa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te jaksatte vinkua! Pitäkää ne ikkunat kiinni, tuleehan autojen pakokaasutkin avoimesta ikkunasta sisään.
Kun katsoo vinkumisen tasoa, kyllä tupakoitsijat itse ovat pahimmasta päästä. "Minä ja mun oikeudet! Muiden pitää kumartaa minua ja minun pyhää obsessioitani, koska oikeus!"
Noin ei ole kukaan muu sanonut, kun ääni sinun pienessä päässäsi. Mutta kyllä se on naurettavaa kitistä siitä tupakoivasta henkilöstä kadulla, jos siinä se autotiekin josta tulee varmasti enemmän päästöjä siitä ikkunasta sisään, kun mitä tupakoinnista tulee. Jos asia häiritsee, niin varmaan kannattaa ennemmin aloittaa se valittaminen siitä isommasta haitasta - eli autoista ja niiden päästöisä? Ei sillä, että se mitään auttaa, kun tuskin autotietä mihinkään siirretään sen takia, että joku ahdistuu päästöistä. Yhtälailla toki turhaa valittaa niistä tupakoitsijoista niin pitkään, kun tupakointi yleisellä paikalla on laillista.
Kyllä minä olen ainakin myös sanonut. Ja samoin kaikki tupakoimattomat suomalaiset eli yli 86 % väestöstä. Vain tupakoitsija voi olla niin harhainen että luulee että koko Suomi ei vihaisia hänen kaltaistaan vastenmielistä nistiä.
Niin sinä ja kaikki yli 86% suomalaista, jotka eivät tupakoi, valittavat että heillä on oikeus tupakoida. Jaa.
Hölmö nisti kyllä olet, aivot on pehmennyt niin paljon ettei tajua mitä selittää. :D Tupakkakin on kaikessa turhuudessaan parempi vaihtoehto sille, mitä sinä näemmä vedät.
Tajuatko että tupakka-aiheisia keskusteluja netissä ei edes avaa juurikaan muut kuin tupakoitsijat. Suurin osa ei tällaisten valkoroskaisten elämänkoululaisnistien kanssa jaksa väitellä kun teille ei mene mikään tieteellinen totuus jakeluun, vaan pitää vängätä vastaan jotain omaa denialistista paskaa. Tupakoitsija-nisteillä on todistetusti alhaisempi ÄO kuin väestöllä keskimäärin ja sen kyllä huomaa.
Täysin totta puhut. Näiden vajaiden ihmisten kanssa on todella turha väitellä, kun eivät edes tajua hävinneensä väittelyä. He kokevat oikeudekseen estää koko lopun talon parvekkeiden käytön omalla tupakoinnillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te jaksatte vinkua! Pitäkää ne ikkunat kiinni, tuleehan autojen pakokaasutkin avoimesta ikkunasta sisään.
Kun katsoo vinkumisen tasoa, kyllä tupakoitsijat itse ovat pahimmasta päästä. "Minä ja mun oikeudet! Muiden pitää kumartaa minua ja minun pyhää obsessioitani, koska oikeus!"
Noin ei ole kukaan muu sanonut, kun ääni sinun pienessä päässäsi. Mutta kyllä se on naurettavaa kitistä siitä tupakoivasta henkilöstä kadulla, jos siinä se autotiekin josta tulee varmasti enemmän päästöjä siitä ikkunasta sisään, kun mitä tupakoinnista tulee. Jos asia häiritsee, niin varmaan kannattaa ennemmin aloittaa se valittaminen siitä isommasta haitasta - eli autoista ja niiden päästöisä? Ei sillä, että se mitään auttaa, kun tuskin autotietä mihinkään siirretään sen takia, että joku ahdistuu päästöistä. Yhtälailla toki turhaa valittaa niistä tupakoitsijoista niin pitkään, kun tupakointi yleisellä paikalla on laillista.
Kyllä minä olen ainakin myös sanonut. Ja samoin kaikki tupakoimattomat suomalaiset eli yli 86 % väestöstä. Vain tupakoitsija voi olla niin harhainen että luulee että koko Suomi ei vihaisia hänen kaltaistaan vastenmielistä nistiä.
Niin sinä ja kaikki yli 86% suomalaista, jotka eivät tupakoi, valittavat että heillä on oikeus tupakoida. Jaa.
Hölmö nisti kyllä olet, aivot on pehmennyt niin paljon ettei tajua mitä selittää. :D Tupakkakin on kaikessa turhuudessaan parempi vaihtoehto sille, mitä sinä näemmä vedät.
Tajuatko että tupakka-aiheisia keskusteluja netissä ei edes avaa juurikaan muut kuin tupakoitsijat. Suurin osa ei tällaisten valkoroskaisten elämänkoululaisnistien kanssa jaksa väitellä kun teille ei mene mikään tieteellinen totuus jakeluun, vaan pitää vängätä vastaan jotain omaa denialistista paskaa. Tupakoitsija-nisteillä on todistetusti alhaisempi ÄO kuin väestöllä keskimäärin ja sen kyllä huomaa.
Aha, no sit se on niin. http://www.controappuntoblog.org/wp-content/uploads/2014/03/Corbis-IG00…
So what? Onko vauvasi kuollut savun takia? Jos ei niin pitää turpa kiinni.
Tai vielä parempi, hanki elämä. Anna vauva pois ja mene vaikka kuntosalille kun oot jo todennäköisesti lihonut ihan tarpeeksi vauvan syntymisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herrajumala millaista kielenkäyttöä teiltä yleviltä tupakoimattomilta. Olette vastenmielisempiä ihmisiä omahyväisyydessänne kuin yksikään ketjupolttaja.
-tupakoimaton mutta yksilönvapautta arvostava
Ihmisellä on nimenomaan oikeus puhtaaseen ilmaan ja tätä vapautta tupakoivat rajoittavat. Menköön johonkin koppiin polttamaan, eikä tarvitse häiritä itseään älykkäämpiä ja kaikin puolin parempia ihmisiä.
Tupakointi onkin ainut asia mikä ilmaa saastuttaa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkäät ihmiset käyttää enemmän päihteitä kun tyhmemmät. Ihan tutkittu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Itseasiassa luovilla ja älykkäillä ihmisillä on muita suurempi alttius kehittää erilaisia addiktioita, nikotiiniriippuvuus mukaanlukien.
Mutta itse aiheeseen. Ap, ymmärrän että ongelma on kurja. Ihmettelet, mikseivät tupakoitsijat ota pysäkillä seisovien ihmisten lisäksi huomioon läheisten talojen asukkaita. Vastaus: jos tupakoitsija ottaa kaikki ihmiset huomioon, hän ei voi tupakoida missään. Jos hän siirtyy pysäkiltä toiseen suuntaan, poispäin ikkunasi alta, on vastassa jo muita ihmisiä tai jopa toinen pysäkki. Pian hän ei saa enää tupakoida omalla parvekkeellaankaan jolloin vaihtoehdot jäävät aika vähiin. Ei hän tahallaan kiusaa tee. Yksilönvapaus kunniaan.
Vierailija kirjoitti:
So what? Onko vauvasi kuollut savun takia? Jos ei niin pitää turpa kiinni.
Tai vielä parempi, hanki elämä. Anna vauva pois ja mene vaikka kuntosalille kun oot jo todennäköisesti lihonut ihan tarpeeksi vauvan syntymisen jälkeen.
Tässä nähdään tyypillisen tupakoitsijan argumentoinnin taso.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, kun huomioitte käytöksellänne muut kanssaodottelijat pysäkillä!
Huomioittehan kuitenkin siirtyessänne syrjään, että ette vain vaihda paikkaa pysäkiltä jonkin talon seinustalle ja ikkunoiden alle?Meidän kerrostalon edessä on nimittäin eräs vilkas bussipysäkki ja harmittaa, kun siitä aina moni siirtyy meidän seinustalle "syrjään" polttelemaan. Asuntojen makkarit on juuri tällä seinustalla ja kaikki tupakansavu kadulta kulkeutuu sisään, etenkin jos on ikkuna auki.
Kiitos, jos jatkossa huomioisitte tämänkin, niin kotona nukkuvien vauvojenkaan ei tarvitsisi kärsiä savuttelustanne! Siirtykää siitä pysäkiltä vaikka sinne toiseen suuntaan torille päin. Keskellä aukiota tietysti ikävä nököttää ja seinustan suojissa olisi kivempi seisoskella, mutta jos oikeasti haluatte olla olematta häiriöksi, niin huomioittehan talojen asukkaatkin!
Kiitos!
P.s. Onkohan tällaista mahdollista "kieltää" jotenkin? Voiko taloyhtiötä pyytää laittamaan jotain tupakointikieltokylttiä ulos? Tää haittaa nimittäin paljon enemmän kuin parveketupakointi.
Jos tosiaan kaupungin hajut haittaa noin paljon, niin suosittelen muuttamista jollekkin alueelle jossa vastaavaa ongelmaa ei ole. Tupakkahössötyksen seuraava askel taitaakin olla nyt sitten se, että kadulla ja ikkunoiden läheisyydessä tupakointi kielletään. Mitä täällä oikein tapahtuu...
Nyt kyllä tuntuu että taidat ite olla vajaa ihminen
Katkera ylipainoinen av-mamma ja Kielto-Suomi parhaimmillaan :D
Kiva kun kiitit, vaikka se ei olekaan mielestäni kiittämisen arvoinen asia vaan kuuluu yleisiin käytöstapoihin!
AP:n pyyntö oli asiallinen, joskin vähän hassu. En minäkään valita, vaikka asun vilkkaan (varmaan yksi Helsingin vilkkaimmista) tien varressa. Sitä tietä ajavat hyvin monet bussilinjat jatkuvasti sekä pari ratikkalinjaa. Sen lisäksi suoraan vastapäätä on baari ja baarin terassi. Valo- melu- ja muukin saaste on niin valtavaa, etten pysty pitämään ikkunoita auki jos haluan olla rauhassa, muuten kuin yöllä kahden jälkeen ennen kuin bussi- ja ratikkalinjat aloittavat liikennöinnin.
Tilanteeni on tietenkin erilainen siinä mielessä, että pysäkillä tupakoivien ihmisten on helpompi siirtyä ja muuttaa käytöstään. Baaria, bussilinjoja tai ajokaistaa ei siirretä tuosta vaan. AP:n pyyntö on mielestäni kohtuullinen ja hänellä on oikeus pyytää tupakoijia siirtymään, mutta pointti on se, että mahtaakohan se auttaa? Jotkut ovat niin itsekkäitä etteivät välitä kielloista ja suurin osa ei tule ajatelleeksi koko asiaa. Eli kyllä, se on liikaa vaadittu. Kaupunkielämiseen liittyy tällaisia ikäviä puolia ja ne on valitettavasti pakko kestää... >:(
Vierailija kirjoitti:
Just tällaisia ihmiset on. Joku kiittää ja pyytää kohteliaasti tupakoitsijalta täysin kohtuullista asiaa - tupakoitsijat ärsyyntyy, sillä "heitähän ei kukaan komenna"! Tupakoitsijat ja muut nistit ovat oletusarvoisesti puolustuskannalla, tietävät itsekin kuinka typerä ja sairas tapansa on. Defenssi, minä defenssi, oma pakkomielle on tärkeämpi kuin muiden hyvinvointi.
Esim. minä en polta, mutta en jaksa tuota vinkumista joka helavatin asiasta. Takakireät vinkujat ovat kertakaikkiaan ärsyttävä ihmistyyppi.
Kuljin ennen aina viikolla samalla bussilla, ja kun olen tälläinen "aina ajoissa" tyyppi niin olin siellä pysäkillä aina ennen yhtä naista. Näin kun hän lähti kävelemään sinne siitä risteyksestä missä hänen kerrostaloasuntonsa oli, käveli n. 600-700 metriä pysäkille. Tässä ajassa olisi hyvin voinut sen tupakan polttaa, mutta ei. Tämä leidi marssi aina sen matkan hapan ilme kasvoillaan, tuli pysäkille ja pisti sätkän palamaan.
En tiedä miksi hän näin teki. Siirryin itse aina kauemmas, hän oli sen näköinen että ois varmaan tullut puukosta silmään jos ois jotain sanonut. Vaatetyyli jo sen kertoi.
Vierailija kirjoitti:
Just tällaisia ihmiset on. Joku kiittää ja pyytää kohteliaasti tupakoitsijalta täysin kohtuullista asiaa - tupakoitsijat ärsyyntyy, sillä "heitähän ei kukaan komenna"! Tupakoitsijat ja muut nistit ovat oletusarvoisesti puolustuskannalla, tietävät itsekin kuinka typerä ja sairas tapansa on. Defenssi, minä defenssi, oma pakkomielle on tärkeämpi kuin muiden hyvinvointi.
Tupakoitsijat on ahdettu jo muutenkin niin nurkkaan nykyäpäivänä, että ymmärrän jos heiltä ei aina kauheasti sympatiaa heru kaikille uusille hulluille ehdotuksille. Askien hinnat ovat nousseet pilviin ja missään ei saisi enää polttaa. Sitten on vielä näitä sun kaltaisia ihmisiä, jotka luokittelee tupakoitsijat idiooteiksi ja samaan ryhmään heroiiniaddiktien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kuljin ennen aina viikolla samalla bussilla, ja kun olen tälläinen "aina ajoissa" tyyppi niin olin siellä pysäkillä aina ennen yhtä naista. Näin kun hän lähti kävelemään sinne siitä risteyksestä missä hänen kerrostaloasuntonsa oli, käveli n. 600-700 metriä pysäkille. Tässä ajassa olisi hyvin voinut sen tupakan polttaa, mutta ei. Tämä leidi marssi aina sen matkan hapan ilme kasvoillaan, tuli pysäkille ja pisti sätkän palamaan.
En tiedä miksi hän näin teki. Siirryin itse aina kauemmas, hän oli sen näköinen että ois varmaan tullut puukosta silmään jos ois jotain sanonut. Vaatetyyli jo sen kertoi.
Kävellessä tupakointi on veemäistä plus ajattelematonta kanssakulkijoita vastaan. Jos takanani kävelee joku niin en tasan polta, koska sitä savua ei pääse pakoon kuin muuttamalla omaa reittiään mikä ei ole kohtuullista. Sinun vieressäsi ei ole myöskään sopivaa tupakoida. Itse kävelen aina mahdollisimman kauas muista polttamaan.
Koskaan ei kukaan tämän pysäkkisavustelijan takana kävellyt. Oletin että hän ei ehkä osannut kävellä ja polttaa yhtä aikaa.
Ohi pääsee aina ja voi vaihtaa vaikka tien toiselle puolelle mutta bussipysäkillä on vain tietty paikka missä voi odottaa bussia. Ei ne bussit ala sua noukkimaan kyytiin mistä sattuun.
Vai oikein tupakointikieltokylttejä ulos? Ja ap:ta haittaa vielä enemmän ulkona polttavat kuin parvekepolttajat. Voi jessus sentään, eihän se parveketupakointikielto kovin kauaa ehtiny olla voimassa, kun jo ensimmäinen valittaja keksi uuden itkemisen aiheen. Seuraavaksi haluat varmaan valtion ylläpitämän ilmiantosivuston, johon voit aina ottaa yhteyttä kun yskittää. T: tupakoimaton, mutta terveen järjen omaava.
Miksi suomessa ei voida sallia nuuskan myymistä kuten ruotsissakin. Nuuskaajat ei aiheuta mitä harmia muille.