Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te pysäkillä tupakoitsijat, jotka siirrytte sivummalle

Vierailija
16.08.2016 |

Kiitos, kun huomioitte käytöksellänne muut kanssaodottelijat pysäkillä!
Huomioittehan kuitenkin siirtyessänne syrjään, että ette vain vaihda paikkaa pysäkiltä jonkin talon seinustalle ja ikkunoiden alle?

Meidän kerrostalon edessä on nimittäin eräs vilkas bussipysäkki ja harmittaa, kun siitä aina moni siirtyy meidän seinustalle "syrjään" polttelemaan. Asuntojen makkarit on juuri tällä seinustalla ja kaikki tupakansavu kadulta kulkeutuu sisään, etenkin jos on ikkuna auki.

Kiitos, jos jatkossa huomioisitte tämänkin, niin kotona nukkuvien vauvojenkaan ei tarvitsisi kärsiä savuttelustanne! Siirtykää siitä pysäkiltä vaikka sinne toiseen suuntaan torille päin. Keskellä aukiota tietysti ikävä nököttää ja seinustan suojissa olisi kivempi seisoskella, mutta jos oikeasti haluatte olla olematta häiriöksi, niin huomioittehan talojen asukkaatkin!

Kiitos!

P.s. Onkohan tällaista mahdollista "kieltää" jotenkin? Voiko taloyhtiötä pyytää laittamaan jotain tupakointikieltokylttiä ulos? Tää haittaa nimittäin paljon enemmän kuin parveketupakointi.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla ne bussien pakokaasutkin tulevat ikkunasta sisään. Mutta itse menen aina mahdollisimman kauas ihmisistä polttelemaan, joskus se tarkoittaa jopa useita kymmeniä metrejä pois asutuksesta ja kanssaihmisistä.

Vierailija
2/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut noin lähellä katua, niin pistä ne makkarin ikkunat kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te jaksatte vinkua!  Pitäkää ne ikkunat kiinni, tuleehan autojen pakokaasutkin avoimesta ikkunasta sisään.

Vierailija
4/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat tallin taakse, samoin ylipainoiset ja muut. Ongelma ratkaistu! Saa kiittää!

Vierailija
5/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

P.s. Onkohan tällaista mahdollista "kieltää" jotenkin? Voiko taloyhtiötä pyytää laittamaan jotain tupakointikieltokylttiä ulos? Tää haittaa nimittäin paljon enemmän kuin parveketupakointi.

Ei, taloyhtiö ei voi kieltää yleisellä kadulla tupakointia.

Vierailija
6/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällaisia ihmiset on. Joku kiittää ja pyytää kohteliaasti tupakoitsijalta täysin kohtuullista asiaa - tupakoitsijat ärsyyntyy, sillä "heitähän ei kukaan komenna"! Tupakoitsijat ja muut nistit ovat oletusarvoisesti puolustuskannalla, tietävät itsekin kuinka typerä ja sairas tapansa on. Defenssi, minä defenssi, oma pakkomielle on tärkeämpi kuin muiden hyvinvointi.

Vierailija
7/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks sit siirrytte ees siitä pysäkiltä sivuun, jos talojen asukkaat on teille ihan sama?

Otatte muka muut huomioon, mut sit kuitenkaan ette oo valmiita oikeesti ottaan kaikkia huomioon ja irvailette?

Pakko niitä ikkunoita on joskus auki pitää ja tää on pieni kaksio, jossa mh:n ja oh:n ikkunat on tuohon kadulle. Pakkoko sitä röökiä sit on polttaa? Ja jos polttaa, ni miks just toisten ikkunan alla?

Mitä sanoisit jos tulisin sun ikkunas alle kessutteleen viiden minuutin välein ja haistattelisin takaisin? Niinkuin täällä aina joku pysäkillä tekee melkein koko ajan, tai siis siinä vieressä...

Ja joo, ollaan etsimässä omaa asuntoa ja yks kriteeri on, että ei pysäkkiä lähellä.

Vierailija
8/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te jaksatte vinkua!  Pitäkää ne ikkunat kiinni, tuleehan autojen pakokaasutkin avoimesta ikkunasta sisään.

Kun katsoo vinkumisen tasoa, kyllä tupakoitsijat itse ovat pahimmasta päästä. "Minä ja mun oikeudet! Muiden pitää kumartaa minua ja minun pyhää obsessioitani, koska oikeus!"

Vierailija
9/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autojen pakokaasut on nykypäivänä käytännössä pelkkää hiilidioksidia. Tupakka sen sijaan sisältää tuhansia eri kemikaaleja, jotka ovat sekä karsinogeenisiä, myrkyllisiä että hormonaalisia häirikköjä. Jos tupakan voi haistaa niin altistuu jo kaikille myrkyllisille partikkeleille ja kaasuille.

Tupakka-nistit on kyllä oksettavaa ja itsekeskeistä väkeä. Saunan taakse ja luoti niskaan. Sama muillekin nisteille eli rappioalkoholisteille ja kovien huumeiden käyttäjille. Kukaan ei jää kaipaamaan tätä yhteiskunnan alimman luokan pohjasaastaa.

Vierailija
10/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutta asumaan metsään läski

Vierailija
11/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mikään ei riitä...

Vierailija
12/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo vinkumisen tasoa, kyllä tupakoitsijat itse ovat pahimmasta päästä. "Minä ja mun oikeudet! Muiden pitää kumartaa minua ja minun pyhää obsessioitani, koska oikeus!"

Noin ei ole kukaan muu sanonut, kun ääni sinun pienessä päässäsi. Mutta kyllä se on naurettavaa kitistä siitä tupakoivasta henkilöstä kadulla, jos siinä se autotiekin josta tulee varmasti enemmän päästöjä siitä ikkunasta sisään, kun mitä tupakoinnista tulee. Jos asia häiritsee, niin varmaan kannattaa ennemmin aloittaa se valittaminen siitä isommasta haitasta - eli autoista ja niiden päästöisä? Ei sillä, että se mitään auttaa, kun tuskin autotietä mihinkään siirretään sen takia, että joku ahdistuu päästöistä. Yhtälailla toki turhaa valittaa niistä tupakoitsijoista niin pitkään, kun tupakointi yleisellä paikalla on laillista.

Vierailija
13/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin ei ole kukaan muu sanonut, kun ääni sinun pienessä päässäsi. Mutta kyllä se on naurettavaa kitistä siitä tupakoivasta henkilöstä kadulla, jos siinä se autotiekin josta tulee varmasti enemmän päästöjä siitä ikkunasta sisään, kun mitä tupakoinnista tulee. Jos asia häiritsee, niin varmaan kannattaa ennemmin aloittaa se valittaminen siitä isommasta haitasta - eli autoista ja niiden päästöisä? Ei sillä, että se mitään auttaa, kun tuskin autotietä mihinkään siirretään sen takia, että joku ahdistuu päästöistä. Yhtälailla toki turhaa valittaa niistä tupakoitsijoista niin pitkään, kun tupakointi yleisellä paikalla on laillista.

Kyllä minä olen ainakin myös sanonut. Ja samoin kaikki tupakoimattomat suomalaiset eli yli 86 % väestöstä. Vain tupakoitsija voi olla niin harhainen että luulee että koko Suomi ei vihaisia hänen kaltaistaan vastenmielistä nistiä.

Vierailija
14/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autojen pakokaasut on nykypäivänä käytännössä pelkkää hiilidioksidia. Tupakka sen sijaan sisältää tuhansia eri kemikaaleja, jotka ovat sekä karsinogeenisiä, myrkyllisiä että hormonaalisia häirikköjä. Jos tupakan voi haistaa niin altistuu jo kaikille myrkyllisille partikkeleille ja kaasuille.

Tupakka-nistit on kyllä oksettavaa ja itsekeskeistä väkeä. Saunan taakse ja luoti niskaan. Sama muillekin nisteille eli rappioalkoholisteille ja kovien huumeiden käyttäjille. Kukaan ei jää kaipaamaan tätä yhteiskunnan alimman luokan pohjasaastaa.

En tiennytkään, että valtion päämies on yhteiskunnan alimman luokan pohjasaastaa.

Vierailija
15/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en siirry sivummalle vaan tupruttelen vaikka pysykillä odottais muitaki. En ymmärrä miksi pitäisi edes siirtyä mikäli joku toinen ei kestä savua nii voi siirtyä ite muualle.

Vierailija
16/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen ainakin myös sanonut. Ja samoin kaikki tupakoimattomat suomalaiset eli yli 86 % väestöstä. Vain tupakoitsija voi olla niin harhainen että luulee että koko Suomi ei vihaisia hänen kaltaistaan vastenmielistä nistiä.

Niin sinä ja kaikki yli 86% suomalaista, jotka eivät tupakoi, valittavat että heillä on oikeus tupakoida. Jaa. 

Hölmö nisti kyllä olet, aivot on pehmennyt niin paljon ettei tajua mitä selittää. :D Tupakkakin on kaikessa turhuudessaan parempi vaihtoehto sille, mitä sinä näemmä vedät.

Vierailija
17/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kirjoituksista huomaa, että tupakoitsijat joutuvat jatkuvasti ahtaammalle meidän yhteiskunnassa, onneksi. Kun tupakoimattomat fiksusti pyytävät ottamaan huomioon, tupakoivat hyökkäävät ja syyllistävät. Itse koen sen lohdullisena, koska se on merkki siitä, että tupakoivat joutuvat pakosti, lain säätämänä, tulevaisuudessa, rajaamaan tupakoimistaan. Se on koko ajan enemmän sosiaalisesti leimaava tapa elää - ja sen tupakoivatkin jollakin tasolla ymmärtävät. Siksi hyökkäävä tapa reagoida. Itse pidän jokaisen ihmisen oikeutta savuttomaan kotiin itsestäänselvyytenä. Vielä tulee päivä, kun valtaosa ällistelee sitä, miten joskus on voitu sallia tupakansavun kulkeutuminen toisten koteihin.

Vierailija
18/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sinä ja kaikki yli 86% suomalaista, jotka eivät tupakoi, valittavat että heillä on oikeus tupakoida. Jaa. 

Hölmö nisti kyllä olet, aivot on pehmennyt niin paljon ettei tajua mitä selittää. :D Tupakkakin on kaikessa turhuudessaan parempi vaihtoehto sille, mitä sinä näemmä vedät.

Tajuatko että tupakka-aiheisia keskusteluja netissä ei edes avaa juurikaan muut kuin tupakoitsijat. Suurin osa ei tällaisten valkoroskaisten elämänkoululaisnistien kanssa jaksa väitellä kun teille ei mene mikään tieteellinen totuus jakeluun, vaan pitää vängätä vastaan jotain omaa denialistista paskaa. Tupakoitsija-nisteillä on todistetusti alhaisempi ÄO kuin väestöllä keskimäärin ja sen kyllä huomaa.

Vierailija
19/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajumala millaista kielenkäyttöä teiltä yleviltä tupakoimattomilta. Olette vastenmielisempiä ihmisiä omahyväisyydessänne kuin yksikään ketjupolttaja.

-tupakoimaton mutta yksilönvapautta arvostava

Vierailija
20/52 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autojen pakokaasut haisevat paljon paremmilta kuin tupakka.