Mitä naiset kompensoivat vauvakuumeilulla, lasten hankkimisella ja hurmoshenkisellä äiteilyllä?
Onko tuo merkki siitä, että rahkeet eivät riittäneet muuhun, vai lapsuudesta jääneitä traumojako sillä koetetaan ratkoa?
Vain asiallisia vastauksia, kiitos.
Kommentit (12)
Miehiä ei omat lapset kiinnosta niin jonkunhan täytyy ne hoitaa. Ap on tainnut jäädä rakkautta vaille lapsena ja aikuisena, ehkä hyväksikäytetty ja hakattu fas-lapsi.
Minusta tuntuu, että tosi voimakkaalla "aloilleen asettumisella" hyvitetään villiä sekoilunuoruutta.
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ei omat lapset kiinnosta niin jonkunhan täytyy ne hoitaa. Ap on tainnut jäädä rakkautta vaille lapsena ja aikuisena, ehkä hyväksikäytetty ja hakattu fas-lapsi.
Lisääntyjät eivät kykene kirjoittamaan yhtään vastausta syyllsitymättä henkilökohtaisiin hyökkäyksiin. Surullista ajatella, että he ovat kuitenkin vastuussa ihmisten kasvattamisesta ja hyvinvoinnista.
Mitä sinä kompensoit tuolla äitejä väheksyvällä aloituksellasi?
No itse olen koulukiusattu ja muutenkin aina kokenut olevani "sivullinen" kaikessa, raskaus ja äitiys oli eka juttu jossa koin kuuluvani johonkin.. En siis tarkoita, että tuon takia olisin lapsen tehnyt, mutta on ollut todella eheyttävä kokemus.
Jaa. aika monelle naiselle ja miehelle ne lapset ovat luonnollinen osa elämää joka tulee elämään ilman järisyttävää vauvakuumetta eikä siihen liity hurmoshenkistä äitiyttä tai isyyttä. Lapsia halutaan elämään, ne tulevat elämään osaksi kokonaisuutta ja pysyvät jollain lailla elämässä myös aikuistuttuaan. Tällainen sukupolvien ketju on ollut aika normaali tapa elää, nykyään ei kaikille pakollinen mutta aika monet sitä kuitenkin haluavat. Mutta vastaukseni ei varmaankaan ollut sellainen minkä ap hyväksyisi?
Vain asiallisiin aloituksiin voi pyytää asiallisia vastauksia.
Minulle äitiys oli eka sellainen asia, jonka myötä koin ihan oikeasti olevani merkityksellinen ja joka tarjosi minulle suurempia onnistumisen elämyksiä kuin mikään muu. Minulla on yliopistotutkinto, kiva työpaikka, harrastuksia ja ystäviä, mutta vasta lapsen myötä tunsin löytäneeni elämäntehtäväni.
Ap haluaa sellaisen vastauksen, että
"kompensoin innokkaalla äitiydelläni sitä, että olen elämässä epäonnistuneempi yksilö kuin ap, eivätkä rahkeeni riitä mihinkään muuhun ja minulla on traumoja lapsuudesta."
Sitä, ettei fallinen penetraatio ole heille mahdollista?
Minä olen ainakin sellainen ääripäiden ihminen, että suhtaudun kaikkeen täysillä tai sitten en vaivaudu ollenkaan. Vanhemmuus oli yksi näistä ja myönnän olleeni pikkulapsivaiheessa aika sietämätön. Mutta ihan sama, minulla on lapsi ja monilla kriitikoillani ei ole.
Biologia.