Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikävä kotiin.. (Olen 15v)

Vierailija
16.08.2016 |

Muutin opiskelemaan 120km päähän kotoa, asun siis asuntolassa. Täällä on niin erilaista ja tuntuu pahalle kun ei oo paljoa luotettavia ihmisiä eikä opinnotkaan pahemmin kiinnosta kun ahdistaa ja kaikki pitäisi tehdä ite.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pisteesi riittänyt kuin Porvooseen? Oma vikasi kun et tehnyt tarpeeksi duunia...

Vierailija
2/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pisteesi riittänyt kuin Porvooseen? Oma vikasi kun et tehnyt tarpeeksi duunia...

Mikä tässä on sun mielestä provoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin samanikäisenä 500km päähän kotoa soluasuntoon. Muistan sen valtavan koti-ikävän ja turvallisuudentunne oli aivan kadoksissa. Tsemppiä, kyllä se siitä :)

4/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 4v, ja muutin etelärannikolle, pitäs mennä töihin kuuhun, voiko siellä kalastaa ufoja?

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
5/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaihda koulua

Vierailija
6/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap, mä muutin samanikäisenä 100km päähän asuntolaan opintojen takia. Ahdisti ja itketti vaikka olin reissanutkin paljon ilman vanhempiani. Pian tutustuin muihin, meitä asui 200 asuntolan alueella joten se oli ihan paras paikka tutustua! Pian mua ei saanut millään kotiin ja odotin aina takaisin asuntolaan pääsyä. Edelleen muistelen lämpimästi tuota aikaa ja uskallan väittää että oli yksi mun elämän parhaista päätöksistä kun menin asuntolaan enkä hankkinut yksiötä. Kaikille ei tietty sovi omillaan oleminen noin varhain mutta muista että ekat pari viikkoa ei kerro vielä mitään :) Tsemppiä!

Vierailija
7/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tunteen. Kaiken piti olla kivaa ja hienoa ja ihanaa ja sitten tajusi, että omaa on se asuntolan huone, ei mikään muu. Vessaan ja suihkuun piti jonottaa, muilla asukkailla oli omat tapansa ja sääntönsä. Jääkaapissa oli tasan ne ruuat, jotka oli itse ostanut (ellei joku syönyt niitäkin) ja televisiosta katsottiin sitä, mitä äänekkäin halusi. Ja nettiyhteys pätki. Ja oli ikävä kotiin kaikkia tyhmiäkin asioita.

Mutta jos lähtee siitä, että pitää jaksaa tämä päivä, ei enempää. Sillä jaksaa iltaan asti. Joka päivä on vähän mukavampaa ja vähän enemmän omillaan.

Vierailija
8/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna itsellesi aikaa sopeutua. Ei kaikki voikaan heti olla helppoa. Tutkit rauhassa ympäristöä, opit tuntemaan muita. Vähitellen kaikki alkaa sujua ja opit pärjäämään. Rohkea teko ikäiseltäsi muuttaa noin kauas kotoa.

Vierailija
9/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö asuntolan valvojat ole ihan luotettavia aikuisia?

Vierailija
10/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vaikeaa on

Vierailija
11/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IISAKSONNI kirjoitti:

Minä olen 4v, ja muutin etelärannikolle, pitäs mennä töihin kuuhun, voiko siellä kalastaa ufoja?

-IISAK SONNI

Idiootti!

Vierailija
12/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna itsellesi aikaa sopeutua. Vaikeaa se meillä aikuisillakin voi olla, ja sinulla sentään on tullut nuorena iso muutos elämään. Pikkuhiljaa tutustut koulukavereihin ja asuntolassa asuviin, kyllä se siitä. Kotiin voit varmaan aina soittaa, ja käyt siellä viikonloppuisin? Usko pois, jokainen viikko on edellistä helpompi.

Vierailija
13/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina ole helppoa. Onko sinulla siellä edes yhtään ennestään tuttua ihmistä, jos ei ystäväksi niin edes puhekaveriksi? Onko sinulla mitään omia tavaroita mukana? Jos ei ole, niin  katso ympärillesi ja mieti, mitä puuttuu, jotta saisit huoneesi kodikkaaksi. Onko se mummon tekemä pöytäliina tai matto, oma sängynpeitto, ne lempiverhot jotka tilasit vuosia sitten postimyyntikuvastosta, omat kirjasi ... Ota niitä mukaan kun seuraavan kerran käyt kotona.

Lohduttaneeko sinua se tieto, että et ole ainoa. Näinä päivinä moni sinun ikäisesi ja vanhempikin itkeskelee ikäväänsä, vaikka kotona ollessaan olisi kiivaasti odottanut sitä päivää, kun sieltä viimein pääsee pois.

Puhuttele rohkeasti itse vieraita ihmisiä. Tämä neuvo pätee niin 15-vuotiaalle asuntolaan muuttaneelle kuin 55-vuotiaalle yliopisto-opiskelijalle, joka on itsekin kauhistunut "vanhoilla päivillään" opiskelun aloittamista. Kyllä se rohkeus siitä kasvaa ja vähitellen tutustut muihin. Toiset saavat asuntolaelämässä ikuisia ystäviä, toiset taas helpottuvat suunnattomasti kun pääsevät sieltä viimein pois. Toivottavasti sinä olet ensinmainittuihin kuuluva.

Vierailija
14/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso muutos elämässä. Anna itsellesi aikaa sopeutumiseen. Toivottavasti tutustut uusiin ihmisiin ja löydät koulun oheen mukavaa tekemistä.

Itsenäistyt :)

Ikävöin myös aikoinaan muutettuani asuntolaan. Panostin kouluun tosissani, vaikka ei aina kaikki ollut mieleistä. Purin ikävää kouluun.

Kun saat elämäsi raiteelleen ja sopeudut uusiin ympyröihin, tulevaisuudessa se on sinulle huikea voimavara ja tsemppirykäys.

Usein vastakohtien kautta oppii arvostamaan erilaisia asioita.

Tsemppiä kovasti ja iloa uudessa elämän vaiheessa :)

Vierailija
15/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti-ikävä on ihan normaalia alkuun, kun tutustut muihin, alkaa koti-ikäväkin helpottamaan!!!

Vierailija
16/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa

Vierailija
17/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa

???!!

Vierailija
18/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää niin paljon ja päivät on pitkiä eikä ketään kehen turvautua

-ap

Vierailija
19/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on niin vaikeaa täällä ja väsyttää kokoajan, koulupäivätkin niin pitkiä..

-ap

Vierailija
20/24 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kaks kertaa ku en tienny menikö tuo ekalla..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi