Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotisi aina tip-top?

Vierailija
16.08.2016 |

Ei turhia tavaroita esillä, keittiö siisti ja ei murusia lattialla? Rehellisesti nyt!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mies tykkää siististä kodista ja myös siivoaa. Olen pikkuhiljaa alkanut olla samaa mieltä.

Vierailija
22/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin yritetään tuosta 9v:stä saada kasvatettua omat jälkensä automaattisesti korjaavaaa ihmistä.... mutta taitaa mulla loppua hermo ensin. Ihan sokea....ja kun huomauttaa niin paljastuu äärimmäisen lyhyt pinna.

Lauantaisin on siistiä hetken, kun olen saanut huudatettua lapsen tavarat oikeille paikoille (huoneen ovesta sisään) ja imuroitua.... sitten jo ne muruset jostain kipittää takaisin pöydän alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta ja koira, mutta kodin yleisilme on siisti. Toki lehtipinoja joskus kertyy, mut lasten tavarat on omissa huoneissa. Eteisessä saattaa olla kenkiä lähössä, mut ne on äkkiä siivottu tarpeen tullen 😉

Muruja on harvoin lattialla, tykkään imuroida keittiön ainakin kerran päivässä. Kattiloita yms.isoa tiskiä saattaa olla altaassa, mut koneessa pestävät astiat kyllä jokainen laittaa omansa koneeseen heti, eikä jätä pöydille.

On meillä melko tiptop verrattuna moneen tuttavaperheeseen,

Vierailija
24/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestulkoon. Voi sieltä lattialta joku muru löytyä, mutta meillä on pääsääntönä, että jäljet korjataan. Jos huomaa kokatessaan pudotelleensa jotain lattialle, se pyyhkäistään tai imuroidaan heti. Keittiö siivotaan heti kokkauksen/syönnin jälkeen. Pyttyyn ei jätetä vauhtiraitoja. Tavarat pannaan heti käytön jälkeen takaisin paikoilleen, ja kaikella on paikkansa. Emme säilytä tavaroita tasoilla, ellei se ole välttämätöntä. Roskat ja luetut lehdet viedään heti pois. Roinaa ei osteta. Puhtaat pyykit pannaan kaappeihin saman tien eikä parin päivän päästä.

Tuntuu, että meillä ei kulu aikaa siivoukseen juuri lainkaan. Emme harrasta varsinkaan suursiivouksia. Kun kaman määrä on kohtuullinen, asiat tehdään ajallaan ja kukin siivoaa jälkensä, asunto pysyy perussiistinä koko ajan. Kullakin on vastuualueensa, jonka hän toisinaan tarpeen mukaan siivoa paremmin.

Esimerkiksi tuo tiskien tai pyykkikasojen hautominen on outoa. Ei vaadi yhtään lisätyötä tehdä homma heti, koska vaiva on aivan sama viikon päästä. Mutta kun sen tekee heti, saa asua siistissä kodissa.

Vierailija
25/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Asun yksin ja tykkään siivoamisesta. Olen aina ollut siisti.

Vierailija
26/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei totisesti. Mutta se on tavoitteeni kun käyn tässä konmari-prosessin läpi. Siellä osissa, missä olen valmis, on ihanaa siivota.

Vierailija
27/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko lailla. Nyt on sisällä siivoomatta koska palasimme juuri mökkikesän jälkeen kotiin.

Vierailija
28/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olisi kiva jos olisi edes joskus, mutta yksiöni on liian pieni olemaan siisti ;) Pitäisi opettaa.

Vierailija
29/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tip-top, mutta siistiä. Meilläkin avarat tilat, eikä turhaa roinaa. Koti on helppo pitää järjestyksessä. Lasten huoneista en viitsi stressata. Kerran viikossa on siivouspäivä ja itse voivat päättää kuinka helpolla siitä pääsevät. Toisin sanoen; jos pitkin viikkoa raivaavat tavaroita paikoilleen, siivouspäivän siivous sujuu nopsaan, jos elävät viikon kuin siat pellossa, siivouspäivänä kestää vähän kauemmin. ;)

Vierailija
30/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli ja se oli ihanaa nyt raskauspahoinvoinnin takia ei ole kun en vain jaksa ja kykene.

Vierailija
31/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oikein.

Täällä on kahden talouden edestä tavaraa, kapeat polut vaan huoneesta toiseen. Ei ole siivottu kahteen vuoteen.

Vierailija
32/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiin työssäkäyvät vanhemmat ja kaksi tarhaikäistä lasta. Ja kyllä; suuren osan ajasta koti on siisti. Yhden sortin lelut kerrallaan käytössä (leikin vaihtuessa entiset kerätään omalle paikalleen), astiat ja murut ruuan päätteeksi siivotaan, vessat pestään lähes päivittäin, pyykkikone sitä mukaan kun on tullut koneellinen, vaatteet heti kuivuttuaan kaappiin, ei turhaa tavaraa. Alakerta imuroidaan lähes päivittäin, yläkerrassa riittää kerran viikossa. Koskaan ei ole koti siinä kunnossa, etteikö yllätysvieraiden tullessakin olisi siistiä.

Moni sanoo, että siisti lapsiperheen koti on merkki siitä, että lasten kanssa ei olla. Kukkua sanon minä. Meillä asiat hoidetaan saman tien pois, kaikki osallistuvat omilla kyvyillään ja kaaosta ei pääse syntymään. Ei ole tavarat hukassa tai aikuiset kiukkuisia kaaoksen keskellä. Ja kun koti pysyy siistinä, niin lapsillekin jää enemmän aikaa; aika ei mene kaaoksessa tuskailuun.

Päivän päätteeksi iltapuuhat alkaa iltaraivauksella, johon menee aikaa kymmenen minuuttia.

Vierailija
33/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä ollut tip top. En vähempää jaksa välittää mitä muut ajattelee kun en edes synttäreitä varten siivoa tiptop. On tärkeämpää tekemistä. Saastaista ei ole ikinä. Mutta ei myöskään "täydellistä", kuin minun mielestäni (se tärkein mielipide).

Vierailija
34/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Yksin asuessa oli, nyt miehen kanssa meillä on kovin erilaiset siisteyskäsitykset...

Vierailija
35/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.Tykkään siivoamisesta ja rakastan sisustamista.Vihaan epäjärjestystä ja likaa.

Vierailija
36/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristiin työssäkäyvät vanhemmat ja kaksi tarhaikäistä lasta. Ja kyllä; suuren osan ajasta koti on siisti. Yhden sortin lelut kerrallaan käytössä (leikin vaihtuessa entiset kerätään omalle paikalleen), astiat ja murut ruuan päätteeksi siivotaan, vessat pestään lähes päivittäin, pyykkikone sitä mukaan kun on tullut koneellinen, vaatteet heti kuivuttuaan kaappiin, ei turhaa tavaraa. Alakerta imuroidaan lähes päivittäin, yläkerrassa riittää kerran viikossa. Koskaan ei ole koti siinä kunnossa, etteikö yllätysvieraiden tullessakin olisi siistiä.

Moni sanoo, että siisti lapsiperheen koti on merkki siitä, että lasten kanssa ei olla. Kukkua sanon minä. Meillä asiat hoidetaan saman tien pois, kaikki osallistuvat omilla kyvyillään ja kaaosta ei pääse syntymään. Ei ole tavarat hukassa tai aikuiset kiukkuisia kaaoksen keskellä. Ja kun koti pysyy siistinä, niin lapsillekin jää enemmän aikaa; aika ei mene kaaoksessa tuskailuun.

Päivän päätteeksi iltapuuhat alkaa iltaraivauksella, johon menee aikaa kymmenen minuuttia.

Noi on noita siivousfriikkien tekosyitä, kuule, ei ole tavarat hukassa tai aikuiset kiukkuisia vaikkei ole siivonnut. Tavaroita hukkaa hajamieliset oli siistiä tai ei.

Vierailija
37/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellai perussiisti on. Ihan tiptoppina ei jaksa pitää aina. Kolmen kissan kanssa se on myös aika hankalaa. 

Vierailija
38/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Meillä ei ole koskaan täysin siistiä. No ehkä jos olen juuri siivonnut, vielä ei olla syöty ja lapset ei jostain ihmeen syystä ole kotona. En ole itse siisti ihminen ja minulla on vaikeuksia jaksaa huolehtia tavarat aina paikoilleen. Lisäksi meillä on aika ahdas koti perhekokoon suhteutettuna. Tavarat olen karsinut minimiin, mutta silti aina jotain tavaraa seilaa jotain. Lisäksi pitäisi useammin jaksaa tehdä suursiivouksia ja pyyhkiä esim. seiniä. 

Ei meilläkään ole siistiä. Olen yh ja käyn kokoaikatöissä.

- Lapsen auttaminen on hiukan sitä sun tätä eli siivoan perässä, mikäli haluan oikeasti siistiä!

- Liian vähän säilytystilaa (kaksio)

- Vain yksi makuuhuone ja silti asunnossa kaksi isoa sänkyä eli myös vapaata lattiapinta-alaa aika vähän (imuri kolhii sinne tänne eikä lisäsäilytyskalusteita mahdu)

- Pitäisi siis aloittaa siitä, että raivaa tavaroita kierrätykseen (ilman autoa nettikirppikset parhaita, mutta sitten se myyntiä odottava tavara seilaa taas ties missä, kun sitä säilytystilaa ei tosiaan ole)

- Lomilla ja viikonloppuisin haluan tehdä muuta kuin aloittaa tuon raivaustyön!

Ennen vieraita siivousurakka on aina aikamoinen ja siltikään ei siitä tavaramäärästä pääse siinä eroon.

Vierailija
39/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähestulkoon. Voi sieltä lattialta joku muru löytyä, mutta meillä on pääsääntönä, että jäljet korjataan. Jos huomaa kokatessaan pudotelleensa jotain lattialle, se pyyhkäistään tai imuroidaan heti. Keittiö siivotaan heti kokkauksen/syönnin jälkeen. Pyttyyn ei jätetä vauhtiraitoja. Tavarat pannaan heti käytön jälkeen takaisin paikoilleen, ja kaikella on paikkansa. Emme säilytä tavaroita tasoilla, ellei se ole välttämätöntä. Roskat ja luetut lehdet viedään heti pois. Roinaa ei osteta. Puhtaat pyykit pannaan kaappeihin saman tien eikä parin päivän päästä.

Tuntuu, että meillä ei kulu aikaa siivoukseen juuri lainkaan. Emme harrasta varsinkaan suursiivouksia. Kun kaman määrä on kohtuullinen, asiat tehdään ajallaan ja kukin siivoaa jälkensä, asunto pysyy perussiistinä koko ajan. Kullakin on vastuualueensa, jonka hän toisinaan tarpeen mukaan siivoa paremmin.

Esimerkiksi tuo tiskien tai pyykkikasojen hautominen on outoa. Ei vaadi yhtään lisätyötä tehdä homma heti, koska vaiva on aivan sama viikon päästä. Mutta kun sen tekee heti, saa asua siistissä kodissa.

Onko ikkunatkin jo pesty?

Vierailija
40/45 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyrin siihen että pikka fiksauksella koti on aina vieraitten tuloon valmis! eli pintapuolinen pitää melkein tehdä, mutta siitä selviää 15-30 min niin kämppä on vieraita aina valmis vastaan ottamaan!

ja lapsia on kolme!  ...tosin yksi on vauva... joten pakostakin on pidettävä normi siisteys yllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi