Miehen oma elämä
Mitä mieltä olette puolisosta, joka ostaa sijoitusasunnon kertomatta siitä vaimolleen? Ilmoittaa siitä jälkikäteen, tiedotusmielessä. Millaisia tunteita teissä herättäisi?
Kommentit (23)
Minä ostin rivarikämpän ja sanoin miehelle, että hän joku muuttaa sinne kanssani tai ei. Mies loisii nyt minun kämpässä. Meillä on molemmilla omat tili, omat rahat ja oma taloudellisen vastuu. Elämässä, kun ei ole sitä ennustettavuutta niin olen halunnut säliyttää irrallisuuteni miehestä. On paljon vapaamaa olla esim. suhteessa, kun oma selusta on turvattu.
Itse kunnioitan vaimoni harkintakykyä niin paljon, että kysyisin kyllä hänen mielipidettään kauppahinnasta, alueesta ja mahdollisesta remontista, jonka asuntoon teettäisin. En koe tarvetta tehdä tuollaisia kauppoja salassa. Mutta jos haluan omilla rahoillani ostaa asunnon, ja voin tehdä sen vaikuttamatta yhteiseen talouteemme, teen kyllä päätöksen kaupasta ihan itsenäisesti.
Niin, en ole ehkä samaa mieltä muuten, mutta mitä mieltä olette, pitäisikö puolisonne tehdä teille tiliä osakesijoituksistaan?
Itse kyllä kerroin vaimolle sijoitusasunnon ostosta etukäteen, mutta en kylläkään jokaisesta osakekaupasta, miksi pitäisi?