oletko elänyt vain kerran?
Kommentit (5)
Tiedän eläneeni jossain vaiheessa Britanniassa. Luultavasti olen ollut silloin mies. Puhun todella hyvää englantia ja oikeastaan opin ensimmäiset sanat englantia ennen kuin opin lukemaan suomea. Kummankin kohdalla olin about 5 vee. Olen kielellisesti lahjakas mutta samassa mittakaavassa kuin englannin osaaminen ei kerta kaikkiaan muihin kieliin siirry. Minua on usein tämän takia syytetty valehtelijaksi, että olisin muka ollut vaikkapa vaihto-oppilaana jossain englantia puhuvassa maassa, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Englanti vain sujuu suussa niin helposti ja luontevasti, niin on ollut aina. Anglosaksinen ajattelutapa myös viehättää minua ja minun on helppo olla kenen tahansa englantia natiivina puhuvan ihmisen kanssa tekemisissä. Saas nähdä, mihin seuraavalla kierroksella päätyy :)
En tiedä olenko elänyt ennen :) Jostain syystä ihan pienenä pidin itsestäänselvyytenä, että kuollessaan ihmiset syntyvät uudelleen maan päälle eläiminä tai ihmisinä. Muistan edelleen sen kamalan tunteen, kun ala-asteen uskonnon oppitunnilla selvisikin, ettei kristinuskoon kuulu tällainen uskomus. Oli niin ikävää tajuta ajatelleensa "väärin".
Koen vahvasti olleeni espanjalainen tai italialainen entisessä elämässäni
Ei mitään muistikuvaa aiemmista elämistä :( jonka vuoksi tuntuu, että etsin vielä itseäni.
I've lived a thousand lives!