Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako kukaan neuvoa, miten saan nettiyhteyden päälle samaan aikaan pleikkari neloseen ja läppäriin?

Vierailija
15.08.2016 |

Jos mä pleikkarilla lataan vaikka jotain ilmaispeliä tai demoa, niin nettiyhteyden täytyy olla silloin pleikkarissa päällä. Mutta samaan aikaan en sitten voi nettiä käyttää läppärillä.

En ymmärrä miten sen netin saan jaettua kummallekin, konsolille ja läppärille?! Oon yrittäny! Vituttaa kun joutuu katkasemaan aina toisesta netti pois että voi toista käyttää.

http://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/zte-mf93d/ Tuollanen on mulla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä perusteella ps4 ja läppärisi ei voi olla samaanaikaan wlanissasi?

Vierailija
2/12 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käynnistänyt tuon nettimodeemin uudelleen? Mä joudun käynnistelemään yhtä ronkelia laitetta kerran viikossa kun Iphonen netti lakkaa toimimasta eikä enää yhdistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen nettiyhteys (nopeus) saattaa olla että tuo pelin lataaminen vie kaistaa sen verran ettei riitä muille laitteille.

Vierailija
4/12 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miten ja missä kohdassa ongelma näkyy kun yrität yhdistää laitteita yhtäaikaa nettiin?

Vierailija
5/12 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai on langaton netti? :D

Mutta siis joo. Voi olla että lataus vie liikaa nettiä. Meillä ei ainakaan voi pelata nettipelejä samalla kun lataa jotain. Tai voi mutta huonosti :D

Vierailija
6/12 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis, jos oon koneella netissä ja laitan pleikkarin päälle ja yritän pleikkarilla alkaa lataa jotain demo peliä vaikka eli pitää laittaa eka pleikkariin nettiyhteys päälle, niin se ei ala yhdistää jos kerta läppärillä on jo netti päällä.

Mun pitää läppäriltä netti katkasta niin sitten saan sen pleikkariin päälle. Tämä siis ongelma. Miten saan netin päälle kumpaankin laitteeseen ihan yhtä aikaa?

Muistaakseni kolmos pleikkariin aikoinaan sain päälle netin, sekä siihen konsoliin että koneelle yhtä aikaa. Eikä ollut edes vaikeaa. Tässä nelosessa tää homma jotenkin jumittaa.

AP

Vierailija
7/12 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone??

AP

Vierailija
8/12 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on siis kaksi vaihtoehtoa: ongelma on joko a) PS4:n asetuksissa tai sitten sen b) mobiilireitittimessä.

Oletko yrittänyt tehdä niin, että suljet reitittimen kokonaan (otat virtajohdon pois). Sitten avaat sen esim. 1 minuutin kuluttua uudestaan virtanapista painamalla ja aloitat uudelleen alusta yhteydenmuodostamisen, eli yhdistät kummankin laitteen siihen.

Ja katso PS4:n käyttöohjeista ja sen reitittimen ohejista miten se yhdistetään, eli onko sulla asetuksissa kaikki okei. (Kummatkin löytyvät netistä).

Jos senkään jälkeen ei onnistu, niin tarkista Elisan netistä ohjeet siitä, onko reititin asetettu hyvään paikkaan, onko yhteys riittävä, jne. Laajakaistan nopeuden voi mitata esim. Soneran nopeustestillä, ota luvut ylös ja tarkista sopimuksestasi että edes osittain toteutuvat.

Lisää apua saat Elisa Palstalta tai soitten soittamalla OmaGuruun (mutta joo se on maksullinen ja kallis!).

Vierailija
9/12 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on molemmat netissä (langaton yhteys, oma reititin), läppäri yleensä piuhan päässä, ps4 langattomasti. Kätsää kun pelaa jotain peliä, jää jumiin niin kipittää vain läppärille etsimään neuvoja :)

Tosin, muistan että kun otin pleikan käyttöön, en aluksi päässyt nettiin sillä ollenkaan. Korjauksen toi (netin ohjeiden mukaisesti) reitittimen sammutus ja uudelleen käynnistys.

Vierailija
10/12 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko käynnistänyt tuon nettimodeemin uudelleen? Mä joudun käynnistelemään yhtä ronkelia laitetta kerran viikossa kun Iphonen netti lakkaa toimimasta eikä enää yhdistä.

Joko kokeilit tämän? Virta pois modeemista minuutiksi. Sitten sähköt takaisin. Jos ei auta niin soita elisan neuvontaan.

Vierailija
11/12 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kokeilla vielä, jospa sen sais toimimaan. 

Pitääkö tuolta verkkoasetuksista (siis koneelta) säätää mitään? Tuolla verkkoasetuksissa lukee 

- Lisäasetukset

- Hallitse WLAN asetuksia

- Muuta sovitinasetuksia

- Muuta jakamisen lisäasetuksia

- Verkko ja jakamiskeskus

- Kotiryhmä

Vai pitäskö sen nettiyhteyden saada päälle kumpaankin ilman mitään säätämisiä? Oon kokeillu tuota jakamis hommaa, siellä siis luki "Hallitse tunnettuja verkkoja" ja alapuolella mun verkon nimi ja siinä alhaall lukee "Ei jaettu" ja sitten on vaihtoehdot "Jaa" ja "Unohda". Oon kokeillu jaata mutta ei sekään auttanu mitään.

AP

Vierailija
12/12 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaha, oon mä kyllä tollo :D

Nyt sain netin päälle kumpaankin. Piti mennä vaan tuonne 4G Mobile Hotspot sivuille (sieltä voi säädellä noita reitittimen asetuksia) ja siellä mulla luki "Asemien enimmäismäärä: 1" ja siihen kun laittoi 2 niin nyt se yhdisti kumpaankin tuon netin.

Vittu mikä tumpelo :D No en kai mä ihan onneton ole, kun kuitenkin hoksasin tuon..

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan