Paljonko teillä on alkoholia kotona juuri nyt?
Kommentit (124)
2 olutta, noin desi Fisua, reilu 2dl Beluga vodkaa.
Ja sitten dooley's-pullo, jossa lienee desi tai pari, mutta varmastikin jo huonoksi mennyt.
Ainakin 40 litraa viinejä (luultavasti enemmän), väkeviä (ginit, konjakit, viskit, liköörit ym.) varmaan ainakin 10 litraa. Mietoja juomia ehkä muutama olutpullo. Varsinaisia loppasuita ollaan näillä varastoilla :D
N. puoli pulloa rommia ja 2dl kreikkalaista ouzo-viinaa
Miehellä on viinakaapissa ainakin 20 pulloa erilaisia ginejä, viskejä, rommeja, mitä ikinä. Lisäksi mulla pari viinipulloa kaapissa ja varmaan löytyy myös muutama olut ja lonkero.
Ei silti juoda kovin usein. Ehkä kerran 1-2 kuukaudessa. Tai no onhan toi varmaan jonkun mielestä usein, mutta ollaan reilu parikymppinen, lapseton pariskunta, joten tuo on vähän.
Ukolla luultavasti pari pulloa kirkasta. mulla puolikas viskipullo, 1/4 testattu viskipullo, joulupunaviini, korkattu likööripullo.
Vodkaa, jotain ruotsalaista snapsia, giniä, pari kakkosolutta ja vähän punaviiniä.
Litra vodkaa, ja leijona viinaa puoli litraa. En juo enkä ikinä tullut maininneeksi siitä uusille kavereille kun aloitin opinnot ja sain noi synttärilahjaks. :D
Pari plo punaviiniä. Avatut gini, vodka ja rommi. Olutta on vajaa keissi, en osaa sanoa tarkemmin.
Alkossa olen käynyt kesän alussa, olutkeissi on ostettu 2 vko sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on jekku?
jägermeister
Ei yhtään. Minulla riittää vesi ja vihermehu :D
Puolikas viiniä. Ollut viikkoja kaapissa. Pitäisiköhän juida pois? En vaan tykkää olla pöhnässä. Tunnen itseni silloin niin rumaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on jekku?
Jägermeister. Saksalaista yrttilikööriä, juodaan yleensä shotteina, oluen kanssa.
Nelisen litraa vodkaa, vajaa pänikkä + yksi pullo valkoviiniä, vajaa kolme pulloa punaviiniä, pullo single malt viskiä (13 v.), litra konjakkia (vsop), 20 cl:n pullo konjakkia (vs), pullo tummaa rommia, 1 1/2 litraa Vana Tallinn-likööriä (original + cream chocolate), noin 15 tölkkiä keskiolutta, vajaa kori ykkösolutta ja kolme siideriä. Onpa sitä kertynytkin... Pitänee alkaa lipitellä pois, jäiskö saikulle?
4 lahjapulloa shampanjaa, avaamaton pullo Koskenkorvaa ja puolikas pullo Disaronnoa. Tilanne ollut suunnilleen sama viimeiset 2 vuotta - juon itse vain viiniä, joten nuo odottelevat seuraavia juhlia. Viinipulloja kuluu keskimäärin 2 pulloa kuukaudessa, joten yleensä on pullo hyllyssä, mutta nyt ei sattumalta ole yhtään.
Kymmeniä oluita (kaikki varmaan erilaisia, en jaksa laskea), kolme pulloa samppanjaa ja kaksi muuta kuoharia, viisi pulloa punaviiniä, kaksi pulloa valkoviiniä, vajaita ja täysiä pulloja erilaisia tiukempia viinoja ja likööreitä: single malt -viskejä, jallua, vodkaa, giniä, sour applea, cointreauta, chambordia...
Mun muistini mukaan (en jaksa käydä tarkistelemassa) on kaljatölkkejä olisko siellä nyt tusinan verran jäljellä, keskiolutta. Lisäksi joku tuliaisiksi tuotu erikoisolutpullo seilaa jossain viinakaapin perukoilla. Viinakaapissa on muistini mukaan 2 avaamatonta pulloa konjakkia ja yksi avattu litran tuontipullo viskiä. Sisuviinaa taitaa olla pari litraa, lisäksi marjaliköörejä muutama pullo. Kellarissa tekeentymässä uusia liköörejä erinäinen määrä. Missäs meidän viinit on?
Kävin kattomassa. On siellä kaapissa myös kaksi pulloa valkoviiniä. Mutta punaviinit on näköjään juotu. Pitää käydä varmaan alkossa joku päivä.
3. litraa viskiä, 1. litra konjakkia ja 6. pulloa punaviiniä.
Kotona olevan alkoholin määrä ei tosin kerro mitään kulutuksesta, maksimissaan juomme tuosta 3 pulloa viiniä seuraavan vuoden aikana ja desin pari viskeistä.
kolme pulloa rommia
pullo sakea
1 tequila
1sandels tölkki.
Joku 3/4 de kuyper sour applea ja miehen töistä saama glögipullo.. Me juodaan alkoholia tosi harvoin vaikka molemmat ollaan nuoria. Ei vaan nappaa. Toki käydään n. 3-4 kk välein ulkona ja silloin toki ostetaan jotain olutta tai lonkeroa kun aloitellaan kotona, mut yleensä puolet jää jääkaappiin koskematta ja mun pitää kutsua sisko kylään saunomaan, että saa ne pois jääkaappitilaa viemästä. :D
Miehellä on just todettu sairaus johon alkoholi voi vaikuttaa negatiivisesti plus et isänsä oli alkoholisti.. Itse imetän yhä, tosin en muutenkaan ole ikinä mikään kova ryypiskelijä ollut(varmaan vaikutusta, että sain esikoisen 18 vuotiaana, ettei ole kerennytkään pahemmin biletellä).
24-pack lonkeroa, pari viinipulloa, pari viinapulloa, muutama siideri. Noista ehkä yksi viinipullo ja viinat on vielä hyviä, kaikki muut on menny vanhaksi (juu tiedän että vaikkapa siidereissä se on vain parasta ennen -päiväys, mutta tuskin kauheen hyvältä maistuu pari vuotta sen päiväyksen jälkeen) Ei ole tullut juotua, muttei raaski poiskaan heittää, jos vaikka joku päiv... :D