Mielikki, Lemmikki, Annikki, Aulikki... ja kaksi harvinaisempaa...
...Tähdikki, Helmikki.. mitä mieltä ko nimistä? liian vanhoja? helliä? lellittely nimiä? kauniita? lapsellisia? muita vaihtoehtoja emme tule edes miettimään ;) tulee muuten liian vaikea tehtävä :)
mitä mielipitetitä nuo siis herättää? entäs toiset nimet?
siskon nimi on Kerttu Milja Marita
Kommentit (8)
Nämä -kki nimet ovat AIVAN ihania !!!
Itselläni on (yhden pojan lisäksi) kaksi tyttöä ja molemmilla toisina niminä juuri näitä, eli
Annikki ja Orvokki
-kki nimet ovat minusta niin ihanan suomalaisia ja perinteikkäitä. Niitähän löytyykin mooooonta kymmentä toinen toistaan parempia. Ehkä juuri sellaiset, joita ei allakasta löydy ovat kaikkein ihastuttavimpia.
*huokailee* perenna ;o)
Minulla ei tule lehmät mieleen, eihän tässä ollut Mansikkia! :o)
Mielikki - tulee mieleen mielitietty, rakastettu :o) Mutta vähän maisteltuani ehkä vähän myös " olla mielinkielin" , hmmm.... joka ei ole ihan hyvä assosiaatio.
Lemmikki - ihana kukka, mutta tietysti myös tavallinen sana, joka tarkoittaa pienempää kuin kotieläintä, kissaa, koiraa jne. Nimi saattaa aiheuttaa hämmennystä/kiusaamista.
Annikki - ihana ihana ihana! :o) <3 Anni on yksi all time favourite-nimistäni ja jos se ei olisi niin harmillisen yleinen, tyttärestäni tulisi Anni. Annikkia voisin harkita omalleni vakavasti.
Aulikki - soinnillisesti ei niin kiva kuin aiemmat tässä, mutta olen tuntenut erään Aulikin, ja siksi nimi on aurinkoinen, reipas ja ystävällinen minulle :o)
Tähdikki - ä-kirjain on valitettavasti vähän ruman kuuloinen, ajatus on tietysti kiva.
Helmikki - suloinen :o) vaikka ehkä vähän kuuluu -mikki- läpi. Mikä mikki, mikki hiirikö?
Yleisesti ottaen -kki nimet eivät minusta ole mitenkään liian vanhoja, hei meillähän on top 10:ssa nimet Aino, Iida, Emma, Siiri, Venla! Helliä juu, mutta sehän on hyvä vaan. Lellittelynimiäkin, mutta ei lempinimenoloisia, mikä on hyvä.
Kerttu Milja Maritan siskolle valitsisin näistä ihanan Annikin, ja listan ulkopuolelta Perenna tuoman tumman Orvokin :o)
Annikki Maija Loviisa
Orvokki Elma Linnea
Ennen kaikkea Orvokki, Annikki ja Talvikki ovat ihania.
Kerttu Milja Maritan siskolle:
Mielikki Anni Kaarina
Mielikki Venla Kanerva
Lemmikki Eini Anita
Lemmikki Selma Esteri
Annikki Tuuli Tellervo
Annikki Leila Linnea
Aulikki Maiju Mirjami
Aulikki Olga Anelma
Tähdikki Heljä Hillevi
Tähdikki Alli Elviira
Helmikki Selja Sanelma
Helmikki Eevi Irene
-kki nimistä.
Mitään negatiivista ei tule mieleen.
Sopivasti persoonallisia, positiivisiä, reippaita nimiä.
Ei tylsiä, vaan just sellasia iloisia !
Tiesittehän, että Mansikki ja Mustikki ovat alunperin olleet ihmisen nimiä!!! Siis lehmän nimestä pitäisi tulla mieleen ihminen, eikä päin vastoin.
-kki nimet on ihan kivoja mielestäni, mutta ehkä ne ovat vähän liian valtavirrasta poikkeavia tällä hetkellä. Ehkä joku Annikki voisi olla kaikkein vähiten erottuva näistä.
Tai miten olisi Marikki? Sekään ei kuulostaisi " liian erilaiselle" kuin nämä nykyisin suosiossa olevat nimet.
-kki nimet eivät ole minun mieleeni. Näistä paras Annikki.
Osasta tulee valitettavasti lehmä mieleen, erityisesti harvinaisemmista kuten Tähdikki ja Helmikki... =( Niitä on jotenkin vaikea mieltää ihmisen nimiksi harvinaisuutensa takia. Lemmikistä tulee mullekin mieleen kotieläin. Mielikki ei vaan miellytä(!) äänteellisesti.
Sen sijaan Annikki ja Aulikki ovat todella kauniita! Myös Talvikki, Tuulikki, Ailikki, Ainikki ja Aunikki ovat makuuni. Meidän Eva-tyttöä kutsutaan Eevikiksi, joita löytyy maastamme virallisesti vain yksi nainen. Eli myös muista naisten nimistä saa tehtyä kki-loppuisen.
elä suutu mutta itselleni ko nimistä tulee mieleen lehmä. itse mietin myös annikki nimeä tytölleni ja se vaikutti liian mansikkimaiselta.
mutta kerttu on kaunis nimi...
omasta tyttärestäni kastettiin juuri anni olivia.