Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä Suomen paikkakunnalla, jossa olet asunut et haluaisi asua enää milloinkaan

vierailija
15.08.2016 |

Lahti on itselläni sellainen, että reilu kaksi vuotta sitä kesti ja toivottavasti ei enää ikinä. Välillä ajamme ohitustietä ohi eikä tule mieleenkään poiketa keskustaan.

Kommentit (1520)

Vierailija
561/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kotoisin Mikkelistä ja suurin elkein, nokka pystyssä muutin Helsinkiin. Tunnelmallinen kaupunki, mutta hirveät vuokrat ja usein turvaton oli, esim. iltaisin metrossa.  Sitten muutin Lahteen joka oli sopivan pieni, mutta ankea ja nyt  asun taas Mikkelissä :D 

No voi, kävipä sinulle kurjasti :(

Lahti on Suomen amfetamiinipääkaupunki, aineen jakelun pääpaikka.

Vierailija
562/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere.

epämukavan sisääpäinkääntynyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole maininnut Sotkamoa eikä Kuhmoa! :D

Karmeita paikkoja molemmat. Sisäsiittoisia ihmisiä, jotka viihtyvät jos pääsevät hyvävelijärjestelmän piiriin, jossa virat ja etuudet jaetaan keskenään. Asutaan omasta mielestä kauniissa ympäristössä, jossa suurimman osan ajasta ikuinen pimeys, pakkanen ja ankeus vallitsee.

Vierailija
564/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5274 kirjoitti:

Tästä keskustelusta olen ainakin sen saanut irti, että Kuopioon ei kannata vahingossakaan muuttaa :D

Kuopio, yksi Suomen kasvukeskuksista ja Savon sydän kauniine järvisine maisemineen sekä Suomen kuuluisin tori. Siellä pärjääminen on vain itsestä kiinni. Heikot sortuu elon tiellä, mutta jätkä sen kun porskuttaa.

Vierailija
565/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio minullakin. Ennen siellä asumista tykkäsin kaupungista kovasti, olin siellä useampaan otteeseen säännöllisesti vieraillut ja minusta se vaikutti kivalta kaupungilta ja ihmiset just sellaisilta lupsakkaan rennoilta savolaisilta. Muutin sinne sitten hyvien mielikuvien perusteella opiskelemaan ja kyllä karisivat kaikki positiiviset mielikuvat ja heti ensimmäisen vuoden jälkeen. Tuo lupsakkuus on todellakin vain jotain päälleliimattua pintaa ja myytti. Oikeasti savolaiset suurin osa ovat minusta sisäänpäinlämpiäviä, kyräileviä, kateellisia, vittumaisia ja jotenkin takakireitä. Asuin kolme vuotta ja en missään vaiheessa tuntenut mitään kotoisuutta ja tunsin oloni todella ulkopuoliseksi. Kaikki koulusta saamani ystävät olivat muualta kuin Kuopiosta kotoisin, kuopiolaiset hengasivat niissä omissa tutun turvallisissa porukoissa eivätkä olleet kiinnostuneet tutustumaan muualta tulleisiin. Lisäksi kaupungissa tosiaan helkkaristi kaikkea epämääräistä porukkaa, mielipuolia ja sekakäyttäjiä. En halua enää mennä edes käymään Kuopiossa, kun ahdistaa niin koko paikka.

Vierailija
566/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo enemmän paikkakunnan haukkujasta nämä kommentit... jos on itse ahdasmielinen, masentunut, kyllästynyt tms., voihan sen halutessaan sysätä paikkakunnan viaksi. Paikkakunta ei ole vastuussa sinun onnellisuudestasi. Voithan itse tehdä osaltasi paikkakunnasta kuin paikkakunnasta paremman paikan.

Vierailija
567/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemi,lahti

Vierailija
568/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki.

Vierailija
569/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en_lähtis_moittimaan kirjoitti:

Kertoo enemmän paikkakunnan haukkujasta nämä kommentit... jos on itse ahdasmielinen, masentunut, kyllästynyt tms., voihan sen halutessaan sysätä paikkakunnan viaksi. Paikkakunta ei ole vastuussa sinun onnellisuudestasi. Voithan itse tehdä osaltasi paikkakunnasta kuin paikkakunnasta paremman paikan.

Tosiasia kuitenkin on että paikkakunnilla on oma kulttuurinsa ja mentaliteettinsa, tottakai joukkoon mahtuu monenlaisia eivätkä kaikki "alkuasukkaat" ole samasta puusta veistettyjä ja tulokkaan oma persoona vaikuttaa kuinka asiat kokee mutta eivät ihmisten kokemukset ihan tuulesta temmattuja ole.

Vierailija
570/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varkaus. Kaksi vuotta siellä riitti. Nykyään harvoin jos joudun ajamaan vitostietä pitkin, painan Varkauden kohdalla lisää kaasua ja olen onnellinen, ettei tarvitse pysähtyä.

Varkaus, suolikaasun karkaus...

Pitää paikkansa, keskustassa sijaitseva sellutehdas löyhkää. Onneksi asuimme Kuoppakankaalla, jossa haisi korkeintaan kerran vuoteen. Kauhea paikka asua, kuten kaikki pikkupaikkakunnat. Juoruilua, nepotismia, henkistä väkivaltaa koulussa ja työpaikoilla jne jne loputtomiin. Lähdin heti, kun pystyin ja kiroan sitä päivää, kun perheemme muutti sinne isän työpaikan takia.

Vierailija
571/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jämsä. Järkyttävä tuppukylä, jossa ei asu kuin muutama ihminen ja tästä johtuen "kaupungista" puuttuu kaikki kaupunkimaisuus, kuten isot tavaratalot, vaate- ja sisustuskaupat, puhumattakaan ihmisvilinästä keskustassa.

Jämsässä on sentään Jämsän äijä. Eikö se edes pelasta tilannetta?

Vierailija
572/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkää. Narkkareita, White trash väkeä. Huonoa itsetuntoa, sisäänpäin kääntyneisyyttä.

Vierailija
573/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopio

Kuopios vielä sekin rasitteena, että nyt siellä on kepu vallassa viime vaaleista lähtien. On aivan käsittämätöntä, kuinka kaupungissa asuvat ihmiset voivat äänestää hajasijoittamisen yms. Kepulien lempiteemojen puolesta. On kuin löisi itseään kirveellä nilkkaan.

Vierailija
574/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan äitini ja serkkuni puolesta: Rantsila!

Kylän ainoa nähtävyys ja ihmettelyjen aihe on, jos joku auto karauttaa kylänraitin läpi (jo senkin vuoksi koska suurin osa asukkaista on jo menettänyt ajokorttinsa). Kylällä ei yleensä pyöri ihmisiä, mutta hyvällä mäihällä saatat nähdä pari rollaattorimummoa. Jos olet ulkopaikkakuntalaisen kanssa yhdessä, sut suljetaan yhteisöstä. Lestadiolaiset ovat vielä ilkeämpiä ja sulkeutuneempia mitä lähempänä Oulua olevissa kunnissa. 

Mummon tykönä kun olin yökylässä viikon, niin tuntui etten jaksanut hetkeäkään. Sitä tylsyyden määrää! 

Vierailija
575/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsia niin oikeastaan kaikki Oulun lähipaikkakunnat ilkeiden, kiusaavienlessujen takia.

Vierailija
576/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamina. Oikein kiva paikka kesällä turisteille ym., mutta ne helvetin elämänkoululaiset ja juoruujat pilaa koko paikan. Onneksi pääsin pois.

Vierailija
577/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouvola.

Komppaan! 20 ja risat ensimmäistä elinvuotta tuli siellä vietettyä, ja siitä on vieläkin melkoiset traumat.

Vierailija
578/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapsia niin oikeastaan kaikki Oulun lähipaikkakunnat ilkeiden, kiusaavienlessujen takia.

Tupos ja Oulunsalo pahimmat. Tupoksesta olen kuullut juoruja, että siellä lessupenskat puhkoo ei-lessujen pyöränrenkaita, ja saattavat käydä jopa fyysisesti päälle. Silloin kun mä olin peruskoulussa Limingassa, niin lestoja ei edes montaa ollut omassa ikäryhmässä (asuinkin kirkonkylällä, onneksi), ja pääasiassa meihin muihin suhtautuivat neutraalisti ja jättivät rauhaan. 

Vierailija
579/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajaani. Ylimielisiä ja paskaajauhavia ihmisiä koko paikka täynnä. Pieni paikka, kaupat vaan vähenee ja jäänyt vain kamalia muistoja lapsuudesta asti. 

Mut hei, tänä syksynä pääsen pois!

Vierailija
580/1520 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemäellä täynnä nistejä, piriveikkoja ja puliukkoja

Kokemäkeläiset juntit tunnistaa jo pukeutumisestakin. Gootti tyyli,jonka luulisi olevan jo ajat sitten menneen talven lumia,on edelleen hottia Kokemäellä. Ulkokuntapaikkalaiset hakataan. Tappeluja harrastetaan siellä usein muutenkin,tosin aina porukalla yhden kimppuun,ei koskaan mies-miestä vastaan. Kaikkea uutta ja erilaista karsastetaan. Linnassa istuneita kadehditaan ja pidetään sankareina. Poiketkaas joskus huviksenne paikan päälle tutustumaan kokemäkiläisiin,heidän olemuksestaan ja jutuistaan saa kyllä huumoria revittyä. :D Tosin yksin ei kannata mennä,koska täytyy muistaa että jos kokemäkeläisen saa suuttumaan,hän soittaa kaverinsa hätiin ja porukalla käyvät sitten kimppuun. Kaikenkaikkiaan surkuhupaisaa sakkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi