Parveketupakointi loppuu huomenna
Kommentit (103)
Aikoinaan jopa yliopistolla sai röökata sisätiloissa. Nykyisin karussa kampukselta.
Mutta uusi laki ainakin astuu voimaan huomenna.
Eikä se siihen lopu.
PItää näyttää toteen terveyshaitat jne.
Mutta varmaan sosiaainen paine saa monet lopettamaan. Vähän ihmettelen kuitenkin, että autojen päästöt ovat ihan ok edelleenkin. Kun Eki hauaa viedä lottokuponkinsa ärrälle, niin ei siihen mitenkään puututa. Tupakassa on se haju, mutta paljon haitallisempaa globaalisti ovat liikenteen päästöt.
No ei se nyt ihan noin yksinkertaisesti taida mennä.
Ai? En tiennytkään. Mitäs sitten tapahtuu jos silti polttaa parvekkeella?
Ei onneksi lopu, niin pitkään kun hallituksen puheenjohtaja ja puolet hallituksen jäsenistä polttaa.
Herttaista, että porukka uskoo, että mitään muutosta tulisi.
Ei tule.
Muutama mamma saa uuden pykälän kiusantekoon, mutta käytännön vaikutusta asialla ei tule olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vartija so poliisi tulee ja nyrpistelee nokkaansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartija so poliisi tulee ja nyrpistelee nokkaansa
Niillä on niin hyvä hajuaisti että erottavat chalen vitosen paskaan sekoitetusta koktailista. Ja valtio tienaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikä se siihen lopu.
Mutta varmaan sosiaainen paine saa monet lopettamaan. Vähän ihmettelen kuitenkin, että autojen päästöt ovat ihan ok edelleenkin. Kun Eki hauaa viedä lottokuponkinsa ärrälle, niin ei siihen mitenkään puututa. Tupakassa on se haju, mutta paljon haitallisempaa globaalisti ovat liikenteen päästöt.
Nykyään pitää todeta terveyshaitta. Uuden lain tultua voimaan, kuka tahansa voi viedä asian yhtiökokoukseen. Jos yhtiökokous haluaa, se voi pyytää kaupungin viskaaleilta tupakointikieltoa taloyhtiöön. Mitää terveyshaittoja ei tarvitse olla olemassa tai todistaa. Siis rautalangasta vääntäen: on tarpeeksi että riittävän montaa asukasta vituttaa muiden parveketupakointi. Ja juuri näin onkin oikein hyvä.
Ei se mihinkään automaattisesti lopu, haitat täytyy ensin todeta virallista reittiä ja saada mustaa valkoisella.
Taloyhtiö voi myös olla vastuussa rahallisesti korjauksista, että haitat häviää.
Ei oo ihan niin yksinkertaista, vuokra asunnoissa toki helpompaa kuin omistusasunnoissa.
Toivottavasti tämä runnotaan läpi mahdollisimman nopeasti tässäkin taloyhtiössä :)
Olisi kiva pystyä käyttämään parveketta. Voisi istuskella siellä ja juoda kahvia, tuulettaa vuodevaatteita ym.
Vierailija kirjoitti:
Eikä se siihen lopu.
Eli kun kerran autot saastuttaa, niin on ok saastuttaa parvekkeellakin. Heität kai roskasikin alas suoraan parvekkeelta samalla logiikalla?
Ikkunatupakointia ei ole kielletty.
Minä oon se joka kysyi mitä sitten tapahtuu vaikka polttais silti. Olen nimittäin todella koukussa enkä noin vaan voi lopettaa. Sitten ehkä tupakoin muualla jos joku kehtaa tullut asiasta Ihan valittamaan. En tosin usko koska tässä talossa polttaa moni muukin naapuri. Joten ei, ei se huomenna vielä lopu.
Ruotsissa kuninkaalliset saavat polttaa parvekkeella. Mä noudatan samaa linjaa.
Ei lopu ja jos joskus loppuu niin alan polttaa sisällä. Ovessa on tavallinen ja turvalukko. Kumpaakaan en avaa itse jos poliisit tulee tupakan takia käymään. Yhtä terveysnatsia räkäisin naamaan kun alkoi kadulla urputtamaan tupakoinnistani. Aika koominen näky kun kädet levällään haukkoi henkeä eikä saanut tuohtumukseltaan sanaa suustaan.
Ensi vuoden alustahan vasta sitä aletaan soveltaa.