Miksi viinimarjat, ts. herukat on niin aliarvostettuja nykyään?
Söin just punaherukkasoppaa ja hyvää oli. Viinimarjamehukin, itse tehty, on paljon parempaa kuin joku mehukatti. Siitä tulee myös loistavan herkullinen hyytelökakku.
Kommentit (5)
Meilläkin olisi saatu paljon enemmän kuin olisi voitu ottaa, minun lapsuudenkodistani ja miehen veljeltä. Mustaherukkaa olisin kyllä voinut ottaa enemmänkin, mutta sitä tuli tänä vuonna huonosti ja ne jätin ottamatta kokonaan. Onneksi opiskeleva poikanikin arvostaa, hän tekee myös smoothieita. Veljen kanssa puhuttiin, kun niitä poimittiin, että minkä ihmeen takia ihmiset ostavat jotain epämääräisiä gojimarjoja, kun ne ovat kalliimpiakin kuin nämä kotimaiset marjat yleensä ja moni tosiaan antaa viinimarjoja kun joku vain poimisi pois.
Ne maistuu pahalta. Mieluummin syön hyvää ja terveellistä ruokaa. Kuten vaikka mustikoita.
Ei ne sulje pois sitä, että voisi metsämarjojakin syödä. Yllättävän hyvää mustikan kanssa smoothieen sekoitettuna. Sekä vispipuurokin on hyvää.
15 kiloa herukoita pakastimessa. Smoothieen, puuron/jogurtin kanssa, lettujen päälle...Mansikat ja oikeastaan mustikatkin on mun makuun jo liian mauttomia, kun olen herukoihin ja puolukkaan tottunut.
Koska ihmiset ovat vähän hölmöjä? Ostellaan mieluummin kalliita superfoodeja kaupasta. Olen pakastanut reilusti punaherukkaa ja mehuakin tein. Meillä ei mitään kiisseleitä syödä, mutta punaherukat ovat todella hyviä ihan pelkästään, maustamattoman jogurtin seassa ja smoothieissa. Ja mitään ei maksa jos käy omalta pihalta tai vaikka naapurin puskista (luvan kanssa!) poimimassa. Monesti ihmisillä on herukoista ylitarjontaa, joten halukkaille kyllä riittää kun vaan itse kerää. Itsetehty mehu on vaan ihan älyttömän hyvää ja vaiva on suht pieni. Ei lisäaineita eikä säilöntäaineita, vain sokeria ja marjoja. Sokerin määrää pystyy helposti säätelemään. Ja pakastimessa säilyy tosi pitkään!