Olen erittäin ruma nainen ja kerron miten kauheasti mua kohdellaan
Sain potkut eräästä kaupasta omistajan vaihtumisen jälkeen. Potkujen lopulliseksi syyksi kyseinen työnantaja oli liiton toimitsijalle kertonut, ett mun naama oli kuin petolinnun perse. Lapsena mua kiusattiin koulussa ulkonäköni ja puhevikani takia. Viisi helvetillistä kouluvuotta putkeen, ei jäänyt missään vaiheessa epäselväksi mitä mieltä muut musta olivat, eipä ollut ystäviä koulukiusatulla. Lukiossa muut vieroksuivat mua ulkonäköni takia ja kun mut oli kiusattu peruskoulussa kiusattu hiljaiseksi, niin senkin takia muut lukiossa pitivät mua omituisena. Kolmen lukiovuoden aikana muutamat luokkakavereista eivät puhuneet mun kanssa sanaakaan. Vierusluokalla ollut tyttö sanoi päättäjäispäivänä eräässä ravintolassa kun erehdyin menemään kysymään ett sovinko samaan pöytään istumaan heidän kanssaan, (pöydässä oli tyttöjä omalta ja vierusluokalta), tämä kääntyi katsomaan muita ja sanoi isoon ääneen, ett pitääkö TUON tulla pilaamaan tämäkin päivä. Ikinä en ollut edes puhunut sille tytölle sanaakaan, katsoi aina mua halveksuen päästä varpaisiin. Vieläkin muistan nuo sanat vaikka asiasta on jo vuosikymmeniä. Mulle on vieraat ja tututkin sanoneet ett olen heidän mielestään ruma. On tyrkätty yhdessä työpaikassakin iso peili melkein naamaan kiinni ja sanottu, ett kato miten ruma naama näkyy, tokaisin ett yhtä rumaltahan tuo näytti kun viimeksi peiliin vilkaisin. Kerran eräässä tanssipaikassa oman ikäinen mies tuli hakemaan mua tanssimaan, mutt kun näki mun naaman, meni totisen näköiseksi, puisteli päätään ja sanoi ett oli kuvitellut mut takaapäin nähtynä paremman näköiseksi. Yhdessä työpaikassa mihin menin uutena työntekijänä, oma työporukka naureskeli mun ulkonäölle kahvitauolla pöydässään,kun jonotin kahviautomaatilleja yks naisista osoitteli mun suuntaan ja sanoi jotain musta ja muut nauroivat. Mä tyhmyyttäni yritin mennä samaan pöytään istumaan, kaikki lähtivät samantien pöydästä kävelemään. Sen kerran jälkeen en heidän seuraan tunkenut ja sain kuulla siitäkin, pidin kuulema itseäni liian hienona heidän pöytään. Kerran kaks henkilöä joita pidin ystävinä olivat puhuneet keskenään mun ulkonäöstä, toinen heistä kertoi vittumainen ilme kasvoillaan nautiskellen, ett sen yhteisen ystävänkin mielestä olen luontaantyöntävän näköinen ja nauroi paskasesti siihen päälle.
Tällä ulkonäöllä työnsaantikin on ollut helvetin vaikeaa, ei kukaan rumaa naista kovin helposti töihin ottanut. Ja jos töihin pääsi, niin muutamat työkaverit veti herneet nekkuun, kun piti näin ruman työkaverin kanssa töitä tehdä. Yksikin naispuolinen työkaveri oli sitä mieltä etten olis myymälän puolella saanut töitä tehdä, mun paikka olis hänen mielestään ollut pelkästään takahuoneessa. Arvosteli jatkuvasti mun ulkonäköä muille työkavereille. Eräässä tukityöpaikkahaastattelussa yhdessä lastentarhassa sain kuulla haastattelijalta suoraan ett olin liian vanha ja lihava siihen työhön. Huvittavaa sinänsä koska mua haastatellut nainen oli mua varmasti yli kymmenen vuotta vanhempi ja reilusti lihavampi kuin mä. Eli on tullut selväksi monella eri tavalla etten ole mikään nätti ihminen. Ruma olen siitä ei ole epäilystäkään. Ystäviäkään ei ole ollut, koska kuka nyt kehtaa ruman ystävän kanssa kaupungilla liikkua, joku tuttava saattaisi vielä nähdä. Tämmöinen ruma kasvoinen ja kroppainen nainen ei ole miehiä kiinnostanut.
Jatkuu
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniina on ikävä kyllä aika helppoa olla. Olen saanut kaikki työpaikat mitä olen hakenut, miehet on aina ystävällisiä (naiset ei niinkään...) ja baariin kun menee, niin aina saa seuraa jne. Toisaalta, olen kyllä ihan hyvä tyyppikin (en siis korosta ulkonäköäni) ja mulla on laaja ystäväpiiri. Se on ihan totta, että naisen ulkonäkö on vapaata riistaa. Itse saan paljon kehuja ulkonäöstäni, tutuilta ja tuntemattomilta.
Miksi tavisten ja rumien edes pitäisi kohdella kauniita hyvin kun kauniit kohtelevat heitä huonosti?
Minä kohtelen kaikkia samalla tavalla. En koskaan arvota ihmisiä ulkonäön perusteella.
Teit yhden asian oikein, kun menit tyhmyyksissäsi istumaan pöytään. Mä kiusaisin niitä joka päivä ja menisin pöytään. Häipykööt sitten muille nurkille juomaan kahviansa ;)
Vierailija kirjoitti:
Mun työkaverini on ruma ja rinnaton ikänainen, ja hänen perässään juoksee ihana 3-kymppinen mies, jonka exä on kaunotar.
Surullista, Mitään muuta et nähnyt sinäkään, kuin ulkonäön ja iän. Oletkohan väärässä ketjussa, jossa ap kertoo juuri ULKONÄKÖÄÄN haukutun koko elämänsä. Kyllä jotkut on sitten tyhmiä.
Ei kuulosta kivalta...Mutta eipä munkaan elämä kummosta ole, vaikka kai ns kaunis olenkin. Usein joku kehuu kauniiksi, sekä miehet että naiset, mutta ystäviä ei ole paljonkaan ja tähän uskon syyksi kateuden. Minusta usein puhutaan myös pahaa selän takana. Miehet kohtelevat minua kyllä yleensä hyvin, mutta toisaalta se huomio jonka saan miehiltä ärsyttää taas muita naisia entisestään. Olen hyvin yksinäinen ihminen ja masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta kivalta...Mutta eipä munkaan elämä kummosta ole, vaikka kai ns kaunis olenkin. Usein joku kehuu kauniiksi, sekä miehet että naiset, mutta ystäviä ei ole paljonkaan ja tähän uskon syyksi kateuden. Minusta usein puhutaan myös pahaa selän takana. Miehet kohtelevat minua kyllä yleensä hyvin, mutta toisaalta se huomio jonka saan miehiltä ärsyttää taas muita naisia entisestään. Olen hyvin yksinäinen ihminen ja masentunut.
Kyllä siihen tottuu parissa kymmenessä vuodessa, eikä enää haittaa.
Juu ja mä olin possunnäköne lehmä jonkun mielestä (johtuikoha punaisista lyhyistä hiuksista jotka olivat saparoilla, sain hädintuskin muulla tavalla kiinni) ... En edes tiedä kuka olit, mutta terkut vaa sullekin sinne! T:Sika-nauta
Ei nättinä/kauniina olokaan ole helppoa. Joutuu jatkuvasti olemaan suurennuslasin alla ja ihmiset luulevat, että heillä on oikeus tulla koskemaan kuin jotain esinettä tai kommentoimaan ulkomuotoa päin naamaa. Itse olen hieman ujo enkä ole koskaan pitänyt huomion kohteena olemisesta, joten ahdistun todella helposti siitä kun minua lähestytään ja ulkomuotoani kommentoidaan. Olen lapsesta asti toivonut, että saisin olla näkymätön.
Onneksi olen vuosien mittaan saanut painoa, koska hoikempana huomiota sai paljon enemmän. Nuoruudessa jouduin itseäni kolmekymmentäviisi vuotta vanhemman opettajan ahdistelemaksi, koska hän oli ihastunut minuun. Piti minua täydellisenä arjalaisnaisena. Tuo kuvio meni siihen pisteeseen, että menetin mielenterveyteni täysin ja jouduin pitkälle sairauslomalle.
Nättinä/kauniina on myös helppo saada vihamiehiä, koska jotkut naiset kokevat ulkoisesti viehättävän ihmisen uhkaksi. Eräs henkilö otti elämäntehtäväkseen minun lyttäämiseni ja tuolla vuosia jatkuneella mustamaalamisella saikin itsetuntoni murenemaan täysin. Aloin itsekin uskoa, että olen niin ruma, etten koskaan löydä puolisoa itselleni. Pääni meni entistä enemmän sekaisin kun sain kuitenkin jatkuvasti kuulla muilta olevani nätti, kaunis tai missin/mallin näköinen.
Terapiassa ollessani tajusin, että tämä vuosia minua kiusannut henkilö oli minulle kateellinen, koska sain helposti vastakkaiselta sukupuolelta huomiota, toisin kuin hän itse. Tämä kyseinen henkilö itse ei ole mikään voittaja geenilotossa ja erittäin ikävä luonne kumoaa ne vähäisetkin hyvät ulkoiset piirteet hänessä. Nykyään olen ihan sinut itseni kanssa ja minulla on realistinen kuva itsestäni ihmisenä. Edelleenkään en kuitenkaan pidä siitä, että joissain asioissa ulkonäköäni pidetään etuna. Kommentit ahdistavat edelleen yhtä paljon kuin nuorempana ja olisi vain niin ihanaa hukkua massaan.
Rehellisesti minun on sanottava, että en ikinä katso ihmisiä sillä tavalla, että erottelisin joukosta rumat ja kauniit. Minulle rumuutta ihmisessä edustaa käytöstapojen puute ja häikäilemätön, kaksinaamainen olemus. Te "rumat" voitte lohduttaa itseänne sillä tiedolla, että sielussanne on syvyyttä ja elämänviisautta, jota ei ole niillä pinnallisilla kivittäjillä, jotka ovat teitä ilkeillä kommenteilla, huomiotta jättämisellä ja mitätöinnillä vainonneet. Koskaan ei kannata vajota yhtä alas kuin kiusaajat. Jokainen on oma ainutlaatuinen itsensä ja kaikille soisi sen mahdollisuuden, että voi kokea oman kehonsa kodikseen.
Oikeasti rumia on ne ketkä kiusaa toista aikuista työpaikalla, siis ei mitään järkeä! Aikuiset ihmiset..
Vierailija kirjoitti:
En usko sanaakaan vuodatuksestasi.
No ei tietenkään, koska asia tai ilmiö jota ei ole itse henkilökohtaisesti kokenut tai josta ei tiedä mitään, ei ole olemassa. Fuck logic, ajattele vain asioita omasta kapea-alaisesta näkökulmastasi, elä siellä pienessä kuplassasi mutta älä vähättele muiden ihmisten tuskaa ja kärsimyksiä.
Vähän sama kuin olisi mies ja alle 185-senttinen. Elämä hävitty peli jo ennen syntymää.
Olen aina uskonut, että se, minkä teet toiselle, tapahtuu jonain päivänä itselle. Sinäkin voit ajatella, että kaikki ne, jotka nyt kohtelevat sinua rumasti, tulevat jonain päivänä kohdelluksi juuri samalla tavalla miten he nyt kohtelevat sinua.
Tämä ajatus on ainakin minua lohduttanut, kun ihmiset kohtelevat minua todella rumasti. Jonain päivänä he itse ovat samassa tilanteessa kuin minä nyt ja toiset kohtelevat heitä yhtä rumasti kuin he nyt minua.
Siihen voi mennä aikaa, mutta niin tulee tapahtumaan.
Sitäpaitsi kukaan ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Kukaan näistä, jotka ovat sinulle nyt ilkeitä, ei tiedä, mitä heille tulee joskus tapahtumaan. Kaikki vanhenevat, voivat sairastua tai loukkaantua vakavasti, voivat joutua onnettomuuteen jne. Vaikka mitä voi tapahtua tulevaisuudessa. Tätä vain ei muisteta silloin kun ollaan vielä nuoria ja kaikki elämässä on hyvin. Ihmiset kuvittelevat, että niin tulee aina jatkumaan ja sen vuoksi voi muita ihmisiä kohdella miten rumasti tahansa.
Minuakin kohtaan ihmiset käyttäytyvät todella rumasti, minua osoitellaan sormella, naureskellaan ivallisesti, pilkataan, mulkoillaan vihaisesti, tai tuijotetaan lasittunein silmin eteensä, silloin kun ihmiset näkevät minun kävelevän vastaan.
Ehkä jonain päivänä osat ovatkin vaihtuneet ja sinä (tai minä) voisit käyttäytyä yhtä ilkeästi heitä kohtaan, mutta et sitä kuitenkaan tee, koska tiedät miten pahalta se tuntuu.
Petolinnun perseellä tarkoitettiin ehkä asennettasi. Asiakaspalvelutehtäviin kun ei voi tulla naama norsunvitulla ja huonoll asenteella. Teet ulkonäöstäsi liian suuren numeron pään sisällä ja ehkä kuvittelet noita juttuja.
Miksi tavisten ja rumien edes pitäisi kohdella kauniita hyvin kun kauniit kohtelevat heitä huonosti?