Ihminen, joka ei kestä LAINKAAN kritiikkiä!
Millainen ihminen ei kestä ollenkaan kritiikkiä, vaan suuttuu aina tästä? Kyllä kai jokaisen pitäisi jossain määrin osata ottaa vastaan rakentavaa palautetta..
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen täydellisyyden tavoittelijat eivät kestä kritiikkiä vai? Luuleeko tällainen ihminen, että on täydellinen eikä kenelläkään pitäisi olla mitään sanottavaa hänen tekemisistään? Mies myös usein sanoo, etten kuulema arvosta häntä lainkaan, kun kritisoin. Tämä ei pidä lainkaan paikkansa. Ehkä mies onkin epävarma, mutta esittää päällepäin muuta?
Ap
No mietipä ihan itse jos lasta on aina moitittu? Tekeekö siinä mieli kasvaa täydelliseksi? Kyllä, ettei moitittaisi. Tuntuuko se kasvatus suorastaan vaativan sitä? Kyllä, koska aina moititaan. On sunkin elämäsi ollut HELPPOA, saatana, kun OLET SAANUT HYVÄKSYTTYNÄ OLLA VIRHEELLINEN!!!!!!
Ok, tätä en ole kyllä tullut ajatelleeksi. En tiedä onko miestäni moitittu lapsena kaikesta. Virheellinen saa olla, mutta toisia pitää kohdella kunnioittavasti. Kritiikkini kohdistuu hänen käytökseensä vihaisena. Hän itse häpeää tätä mutta kun kerron että miten paha mieli minulle tulee hänen käytöksestä, saattaa hän suuttua todella pahasti sen sijaan että pyytäisi anteeksi.
Ap, sun mies on abusive. Harrastaa henkistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kahdenlaista mielipidettä. Joko mieheni harrastaa henkistä väkivaltaa tai sitten häntä on moitittu lapsena ja hän on epävarma. Miten tuo kritiikin kestämättömyys on henkistä väkivaltaa?
ap
Mies on Itse vastuussa Omasta huonosta käyttäytymisestään sinua kohtaan. Lopeta jatkuvasti 'ymmärtämästä' häntä ja hyväksymästä tekosyitä.
Mies keskittyy nyt omiin tunteisiinsa ja sinun käytökseen ja tilanne vain pahenee. Hänen pitää alkaa täyskäännöksenä keskittyä omaan käytökseensä ja sinun tunteisiinsa.
Lue why does he do that.
Tässä on miehelle itselleen kohdiatettua pohdittavaa:
http://lundybancroft.com/articles/guide-for-men-who-are-serious-about-c…
Ja jatko-osa:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen täydellisyyden tavoittelijat eivät kestä kritiikkiä vai? Luuleeko tällainen ihminen, että on täydellinen eikä kenelläkään pitäisi olla mitään sanottavaa hänen tekemisistään? Mies myös usein sanoo, etten kuulema arvosta häntä lainkaan, kun kritisoin. Tämä ei pidä lainkaan paikkansa. Ehkä mies onkin epävarma, mutta esittää päällepäin muuta?
Ap
No mietipä ihan itse jos lasta on aina moitittu? Tekeekö siinä mieli kasvaa täydelliseksi? Kyllä, ettei moitittaisi. Tuntuuko se kasvatus suorastaan vaativan sitä? Kyllä, koska aina moititaan. On sunkin elämäsi ollut HELPPOA, saatana, kun OLET SAANUT HYVÄKSYTTYNÄ OLLA VIRHEELLINEN!!!!!!
Ok, tätä en ole kyllä tullut ajatelleeksi. En tiedä onko miestäni moitittu lapsena kaikesta. Virheellinen saa olla, mutta toisia pitää kohdella kunnioittavasti. Kritiikkini kohdistuu hänen käytökseensä vihaisena. Hän itse häpeää tätä mutta kun kerron että miten paha mieli minulle tulee hänen käytöksestä, saattaa hän suuttua todella pahasti sen sijaan että pyytäisi anteeksi.
No miten hän voisi tukea sinun pahaa mieltäsi, jos häntä on moitittu lapsena aiheetta? Ehkä hänkin on pahoittanut siitä mielensä (tai siis tietenkin on) mutta kun aiheetta moiitivien vanhempien olemukseen kuuluu, että he eivät ole siitä edes pahoillaan, koska eivät näe moittivansa aiheetta. Silloin mielipaha on koteloitunut miehesi sisälle, eikä hän ole saanut arvostusta (aiheeton moite) eikä tukea tunteittensa oikeutukselle (kukaan ei näe pahoittaneensa hänen mielen ja miehen tunteiden olevan oikeutettuja).
Luultavasti vihakäytöskin kumpuaa tuosta samasta lähteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin epävarma ihminen? Mä esimerkiksi olen juuri niitä, jotka vetävät aina herneen nenään kaikista negatiivisista kommenteista. Oon yrittänyt opetella suhtautumaan kritiikkiin eri tavalla, mutta en vaan pääse yli siitä että se kuulostaa mun korvaan pilkkaamiselta, kun olen kuitenkin itse hyvin tietoinen kaikista vioistani ja puutteistani ja yritän koko ajan tehdä niille jotain.
Ok, tämä on mieleenkiintoinen kanta. Mielestäni miehelläni on hyvä itsetunto, hän tosin sanoo että nuorena hänellä oli huono itsetunto. Hän ei siis kestä mitään kritiikkiä, vaan suuttuu heti kaikesta, mistään ei saisi sanoa. En ole nalkuttavaa tyyppiä, mutta mistä tahansa jos sanoo tai huomauttaa välillä, hän vetää herneet nenään ja alkaa martyyriksi. Tämä on todella rasittavaa. Itse olen taas sellainen etten suutu todellakaan mistään pikkujutuista, joten en voi ymmärtää miehen käytöstä.
Mies käyttäytyy noin, koska asenteidensa mukaan on sinun yläpuolellasi. Lue kirja Why does he do that ja googlaa sitä odotellessa abusive relationship. Kyse on henkisestä väkivallasta
Henkinen kermaperse keksii vielä uuden tavan lytätä moittien kasvatettua. Vai että oikein yläpuolella. Justiinsa juu ja lehmät lentää. Avaa silmäsi. Jos et itse olisi muiden yläpuolella osaisit loiventaa viestisi siten, ettei se ole toisen korvissa moite.
No miten sitten se kritiikki esitetään, jottei se olisi moite juurikin tämän kritiikkiä kestämättömän korvissa?
No haluatko moittia? Miten sä voit saada sen kuulostamaan moitteelta jos et halua moittia? Minusta aina kun kritisoidaan on tarkoitus moittia.
En halua moittia, mutta en saisi sanoa miltä minusta tuntuu hänen ikävä käytöksensä. No kai kritisointia voi kutsua myös moittimiseksikin.
Vierailija kirjoitti:
Mies on Itse vastuussa Omasta huonosta käyttäytymisestään sinua kohtaan. Lopeta jatkuvasti 'ymmärtämästä' häntä ja hyväksymästä tekosyitä.
Mies keskittyy nyt omiin tunteisiinsa ja sinun käytökseen ja tilanne vain pahenee. Hänen pitää alkaa täyskäännöksenä keskittyä omaan käytökseensä ja sinun tunteisiinsa.
Lue why does he do that.
Ja jatko-osa:
Ei ikävä kyllä ole, vaan hän on kuin joku, joka voisi auttaa itsensä ylös kaivosta nostamalla itsensä hiuksistaan ylös. En ole yllättynyt, että joku on tarpeeksi typerä olemaan tajuamatta tätä.
26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kahdenlaista mielipidettä. Joko mieheni harrastaa henkistä väkivaltaa tai sitten häntä on moitittu lapsena ja hän on epävarma. Miten tuo kritiikin kestämättömyys on henkistä väkivaltaa?
ap
Siten että hän näkee olevansa sinun yläpuolellasi eikä hyväksy sitä, että esittäisit mitään kritiikkiä hänestä ja pyrkii hiljentämään sellaisen heti suuttumalla. Kaksoisstandardi että hän saa mielestään suuttua mutta sinä et. 10 pisteen kysymys - onko miehellä vaikeuksia kestää kritiikkiä myös esim töissä ja kodin ulkopuolella vai pääasiassa sinun taholtasi? Osaako hän käyttäytyä kunnioittavasti muita ihmisiä kohtaan? (Jos ei, on myös mahdollisuus persoonallisuushäiriöstä. Jos kohdistuu vain sinuun on kyse parisuhde(henkisestä)väkivallasta.
Ja lopuksi, onko sinulla huono itsetunto missään asiassa? Kaikilla on yleensä jossain. Antaako se sinulle luvan käyttäytyä vihaisesti muita kohtaan?...
Miehen käytös ei pohkaudu tunteisiin vaan ajatuksiin ja asenteisiin, hän on mielestään oikeutettu siihen sinun suhteesi.
Vierailija kirjoitti:
Lue why does he do that.
Ja jatko-osa:
Hienoa, kerrankin joku järkevä neuvo tällä palstalla. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin epävarma ihminen? Mä esimerkiksi olen juuri niitä, jotka vetävät aina herneen nenään kaikista negatiivisista kommenteista. Oon yrittänyt opetella suhtautumaan kritiikkiin eri tavalla, mutta en vaan pääse yli siitä että se kuulostaa mun korvaan pilkkaamiselta, kun olen kuitenkin itse hyvin tietoinen kaikista vioistani ja puutteistani ja yritän koko ajan tehdä niille jotain.
Ok, tämä on mieleenkiintoinen kanta. Mielestäni miehelläni on hyvä itsetunto, hän tosin sanoo että nuorena hänellä oli huono itsetunto. Hän ei siis kestä mitään kritiikkiä, vaan suuttuu heti kaikesta, mistään ei saisi sanoa. En ole nalkuttavaa tyyppiä, mutta mistä tahansa jos sanoo tai huomauttaa välillä, hän vetää herneet nenään ja alkaa martyyriksi. Tämä on todella rasittavaa. Itse olen taas sellainen etten suutu todellakaan mistään pikkujutuista, joten en voi ymmärtää miehen käytöstä.
Mies käyttäytyy noin, koska asenteidensa mukaan on sinun yläpuolellasi. Lue kirja Why does he do that ja googlaa sitä odotellessa abusive relationship. Kyse on henkisestä väkivallasta
Henkinen kermaperse keksii vielä uuden tavan lytätä moittien kasvatettua. Vai että oikein yläpuolella. Justiinsa juu ja lehmät lentää. Avaa silmäsi. Jos et itse olisi muiden yläpuolella osaisit loiventaa viestisi siten, ettei se ole toisen korvissa moite.
No miten sitten se kritiikki esitetään, jottei se olisi moite juurikin tämän kritiikkiä kestämättömän korvissa?
No haluatko moittia? Miten sä voit saada sen kuulostamaan moitteelta jos et halua moittia? Minusta aina kun kritisoidaan on tarkoitus moittia.
En halua moittia, mutta en saisi sanoa miltä minusta tuntuu hänen ikävä käytöksensä. No kai kritisointia voi kutsua myös moittimiseksikin.
Niin, koska kun hän oli pieni ei kukaan välittänyt hänenkään pahoittuneesta mielestään. Älä ota sitä henkilökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
riippuu miten se "rakentava"palaute annetaan
Jotkut ihmiset oikeasti töksäyttelevät törkeyksiä ja haukkuvat toisia ihmisiä ja kokevat sen vain kritiikiksi. Palautetta pitää osata antaa ystävällisesti eikä valittamalla. Rakentavaa palautetta ei ole "Sä et osaa, anna kun mä näytän" tai naureskelu toisen epäonnistumiselle. Tietenkin on niitä ihmisiä ketkä eivät kestä edes ystävällistä ohjausta, mutta monesti on vikaa ihan palautteen antajassakin. t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Siten että hän näkee olevansa sinun yläpuolellasi eikä hyväksy sitä, että esittäisit mitään kritiikkiä hänestä ja pyrkii hiljentämään sellaisen heti suuttumalla. Kaksoisstandardi että hän saa mielestään suuttua mutta sinä et. 10 pisteen kysymys - onko miehellä vaikeuksia kestää kritiikkiä myös esim töissä ja kodin ulkopuolella vai pääasiassa sinun taholtasi? Osaako hän käyttäytyä kunnioittavasti muita ihmisiä kohtaan? (Jos ei, on myös mahdollisuus persoonallisuushäiriöstä. Jos kohdistuu vain sinuun on kyse parisuhde(henkisestä)väkivallasta.
Ja lopuksi, onko sinulla huono itsetunto missään asiassa? Kaikilla on yleensä jossain. Antaako se sinulle luvan käyttäytyä vihaisesti muita kohtaan?...
Miehen käytös ei pohkaudu tunteisiin vaan ajatuksiin ja asenteisiin, hän on mielestään oikeutettu siihen sinun suhteesi.
Sinä näet vain pinnan ja seuraukset. Kunpa et ottaisi ollenkaan osaa tähän keskusteluun. Se, että ei näe asiaa miehen kannalta (sinä et näe) ei auta nyt tässä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Nimenomaan näin aina tapahtuu, mies suuttuu jostain, sitten loppupeleissä minä olen se joka pyytelee anteeksi sanojani, että hän leppyisi! Miksi hän ei vain voi pyytää anteeksi käytöstään, jos on loukannut minua. Eikö hän todella näe virhettä itsessään vai onko se vain niin vaikea ottaa puheeksi? HÄnen on vaikea kestää kritiikkiä myös töissä. Hän osaa käyttäytyä kunnioittavasti muita kohtaan mutta on työnsäkin puolesta joskus lähtenyt ovet paukkuen kokouksista. Näin on ainakin minulle kertonut. Myös muut ovat sanoneet hänelle, että hän ottaa kaiken liian henkilökohtaisesti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö joka asiasta mennä kritisoimaan?
Niin ja tuohon jatkeena sellaista, että tuollainen kritisoija, ei itse kestä kuitenkaan takaisin annettua kritiikkiä omasta samanlaisesta toiminnastaan kuin kritiikin kohteensa, vaan suuttuu itsekin. Eli molempiin suuntiin toimii rakentamattomasti ja tyylittömästi annettu kritiikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miten voit ensinnäkin väittää, ettei miehen käytös perustu tunteisiin? Perustele. Lisäksi helppoahan se on aloittajan tai muiden hyväksyntää persoonallee virheellisinäkin lapsena saaneiden olla olematta vihaisia muille. Jos lapsena loukattua sohaisee siihen kohtaa, jossa häntä lapsenakin loukattiin, niin varmasti on seurauksena vihaa. Sitä vain ei pidä ottaa henkilökohtaisesti. Okei, ymmärrän, että se on iso vaatimus, mutta niin on sekin, että lapsena aiheetta moititusta kasvaisi tasapainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miehen käytös ei pohkaudu tunteisiin vaan ajatuksiin ja asenteisiin, hän on mielestään oikeutettu siihen sinun suhteesi.Nimenomaan näin aina tapahtuu, mies suuttuu jostain, sitten loppupeleissä minä olen se joka pyytelee anteeksi sanojani, että hän leppyisi! Miksi hän ei vain voi pyytää anteeksi käytöstään, jos on loukannut minua. Eikö hän todella näe virhettä itsessään vai onko se vain niin vaikea ottaa puheeksi? HÄnen on vaikea kestää kritiikkiä myös töissä. Hän osaa käyttäytyä kunnioittavasti muita kohtaan mutta on työnsäkin puolesta joskus lähtenyt ovet paukkuen kokouksista. Näin on ainakin minulle kertonut. Myös muut ovat sanoneet hänelle, että hän ottaa kaiken liian henkilökohtaisesti.
ap
Vaikuttaa kyllä sille, ettet rakasta miestä enää. Kannattaisi erota jos teillä ei ole lapsia.
Ihminen, joka ei hyväksy itseään, ei kestä kritiikkiä muilta. Koska oman itsen hyväksyntä perustuu muiden hyväksynnälle, ja sitä tippuu tyhjyyteen, jos sitä ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka ei hyväksy itseään, ei kestä kritiikkiä muilta. Koska oman itsen hyväksyntä perustuu muiden hyväksynnälle, ja sitä tippuu tyhjyyteen, jos sitä ei saa.
Tämäkin on hyvä pointti. Ap itsekin "syyllistyy" tähän jossain määrin, koska kokee miehen vihan (joka kuitenkin kumpuaa miehen lapsuudesta, ei siitä millainen ap on) kritiikkinä. Eikä osaa vain katsoa päältä, että tuossa se nyt raivoaa, onpa sillä paha olo.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan tilanne on siis myös se, että ap:kin kaipaa miehen hyväksyntää, eikä kestä sitä että miehellä on paha olo. Koska kokee sen kritiikkkinä heidän auvoista yhteiseloaan kohtaan. Miehen tulisi ei-voida pahoin, että ap uskoisi heidän suhteensa olevan hyvällä tolalla. Vaikka tuskinpa miehellä parisuhteen takia paha olo on, vaan menneisyyden. Parisuhdehan vain tuo kaiken sen pintaan. Näin se vaan menee.