Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä puhuttavaa keksiä parikymppisen nuorukaisen kanssa, joka ei osaa kovin hyvin suomea?

Vierailija
14.08.2016 |

Kiusallinen tilanne. Olen saanut ohjeen, että juttelisin tälle, kun mies on niin ujo. On esimiehen lähisukua. Olen usein tämän kanssa kaksin lounaalla. En oikein keksi mitään puhuttavaa, kun ei ole mitään yhteistä. Hän on äidinikieleltään englanninkielinen, asunut lapsuutensa ulkomailla ja osaa huonosti suomea, ei ole oikein oppinut kun on jotain oppimisvaikeuksia. Minun pitäisi jutella tälle siksi, että oppisi suomen kieltä paremmin. Sää on tylsä puheenaihe päivittäin ja mies ei tunnu harrastavankaan mitään, mistä kysyä. En jaksa samoja töihin liittyviä asioita jutella joka päivä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kertomaan itsestään.

Vierailija
2/3 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea puhua "seinälle". Ei sun ole mikään pakko jutella hänen kanssaan, jos hän ei edes osallistu siihen keskusteluun mitenkään. Sano hänelle vaikka, että jos hän haluaa jutella, niin olet valmis, mutta ei sulla ole mielestäni velvollisuutta toimia hänelle pakotettuna seuraneitinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko teille taukotilaan sanomalehti? Etsi siitä mielenkiintoisia uutisia ja "käännä" niitä selkokielelle, ja kysele miten asia on hänen kotiseudullaan.