Kerro hauskin/huvittavin/pahin kokemuksesi NIRSOILUSTA!
Kommentit (1118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin 2 viikon reissulla Thaimaassa ja miehen ikäneito-sisko alkoi valittamaan viiden päivän jälkeen, että hän ei voi millään enää syödä Thai-ruokaa, pitää saada jotain länsimaalaista. Siinä sitten piti lähteä hamppariketjuun syömään. Meillä lapset ihmetteli, että kuinka se on voinut syödä suomalaista ruokaa viimeiset 55v ilman ongelmia
Tämä nyt on aika ymmärrettävää. Itse pidän thairuokaa vähän tylsänä lopulta. Alkaa tulla korvista. Kyse on kyllästymisestä, ei nirsoilusta.
No kyllä se oli nirsoilua, asiasta tehtiin järkyttävä spektaakkeli.
Vierailija kirjoitti:
äkänen akka kirjoitti:
Naurattaa nää mutta huvitti kyllä Thaimassa brittipariskunta, joka kysyi ravintolan ovella, että onko heillä uuniperunaa. No ei ollut. Siinä oli varmaan kielimuuri välissä, koska samassa ravintolassa näin yhden pariskunnan kerran juuri uuniperunaa syövän, voin kera. Kun ravintolassa oli aivan järjetön lista hyviä ruokia, mistä valita, niin ei kun syödään uuniperunaa. Näitähän riittää kyllä, ei syödä eksoottisia ruokia, vain tuttuja juttuja. Onko silloin järkeä edes lähteä niin kauas?
En minä matkusta muihin maihin ruoan vuoksi.
En minäkään. Thairuokaa saa Suomessakin, ei sen vuoksi tarvitse matkustaa. Niin saa muitakin 'eksoottisia' ruokia. Ainakin Helsingissä huomattavasti enemmän kuin ns. tavallisia suomalaisia ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin 2 viikon reissulla Thaimaassa ja miehen ikäneito-sisko alkoi valittamaan viiden päivän jälkeen, että hän ei voi millään enää syödä Thai-ruokaa, pitää saada jotain länsimaalaista. Siinä sitten piti lähteä hamppariketjuun syömään. Meillä lapset ihmetteli, että kuinka se on voinut syödä suomalaista ruokaa viimeiset 55v ilman ongelmia
Mulle tulee myös näin. Käyn 2-4 krt vuodessa Aasiassa ja usein Suomeen saavuttua menen suoraan kentän BK hon.
Äärimmäsitä nirsoilua kuvastaa huvin esim moden toiminta täällä. Poisti juuri Mochi aiheisen ruoka keskustelun. Luulisi, että niitäkään ei nyt liikaa ole. Nirsoilu saa täysin mielivaltaiset mittasuhteet kun nirsoilijalla on rajaton valta. Inhokki ruuasta ei saa edes puhua.
Vierailija kirjoitti:
Äärimmäsitä nirsoilua kuvastaa huvin esim moden toiminta täällä. Poisti juuri Mochi aiheisen ruoka keskustelun. Luulisi, että niitäkään ei nyt liikaa ole. Nirsoilu saa täysin mielivaltaiset mittasuhteet kun nirsoilijalla on rajaton valta. Inhokki ruuasta ei saa edes puhua.
Aika moni ei tykkää.
En tiedä onko ihan nirsoilua, mutta mulla on ollut elämäni aikana kaksi työkaveria, joilla tosi paljon ruoka-aine allergioita ja rajoituksia arjessa, mutta juhlan hetkellä, kun saa ilmaiseksi kaikki rajoitulset häviää mystisesti...
"Etkös sä ollut vegaani? Einös sulla ollut keliakia" jne.
Ja vastauksena - no jos tämän kerran.
Kaverini ei syö kalaa eikä vihanneksia.
Ainostaan punaista lihaa ja mielellään pihvejä. Kana menee joskus.
Kyseessä 48 vuotia mies.
On joskus raskasta esim hienossa ravintolassa ulkomailla jne.
Mutsini silppusi aikoinaan 80-luvulla sipulit tosi pieneksi ja upotti ne kaikkiin ruokiin - lihapulliin jne.
Kertoi sit vasta myöhemmin meille lapsille, että.olette syöneet sipulia 2 vuotta - lopettakaa valitus.
Syödään kaikki sipulia nykyään mielellään.
Aikuinen mies.
Suö vain punaista lihaa - yleensä jauhelihaa.
Leipää ja lauantai makkaraa.
Ulkomaille otti mukaan omat eväät.
28 vuotias kaverini ei suostu syömään ulkomailla paikallista ruokaa.
Ainoastaan mäkkiä, burger kingiä, sunwaytä jne
Äitinsä on pelotellut bakteereilla jne.
Tapahtui 80 luvulla kirjoitti:
Mutsini silppusi aikoinaan 80-luvulla sipulit tosi pieneksi ja upotti ne kaikkiin ruokiin - lihapulliin jne.
Kertoi sit vasta myöhemmin meille lapsille, että.olette syöneet sipulia 2 vuotta - lopettakaa valitus.
Syödään kaikki sipulia nykyään mielellään.
Ja minä kärsin vatsavaivoista ja huonosta olosta ja kasvuhidastumasta, koska kaikessa ruuassa oli sipulia. Paljastui lopulta, että olen allerginen sipulille, ja kun lopetin sen syömisen (aloin tehdä omat ruuat) niin kas kummaa, ei enää oksettanut kesken ruokailun eikä tarvinnutkaan enää asua vessassa, vaan pystyin elämään ihan normaalisti. Takaisin normaalille kasvukäyrälle en enää päässyt ja aliravitsemuksen aiheuttamia pikkujuttuja jäi loppuiäksi.
Äitini tiesi, etten pitänyt sipulista, ja pilkkoi sipulit niin isoiksi paloiksi, että sain ne eroteltua helposti - mutta eihän se mitään siihen allergiaan auttanut. Mutta eihän kukaan tiennyt, että sipulille voi olla allerginen.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä sukujuhlissa mielenterveysongelmainen ja luultavasti myös kehitysvammainen lähemmäs 60v nainen valitti ruokailussa kun hänelle ei oltu varattu mitään omaa ruokaa kun kaikki tarjolla oleva ruoka oli sopimatonta. Kaikessa oli hänen mukaansa varmasti vain hänen kiusakseen sipulia, vihersalaatissa oli paprikaa, perunoiden olisi pitänyt olla ranskanperunoita keitettyjen perunoiden sijaan, lihapullissa oli selvästi hänen mukaansa sieniä joukossa vaikka niin ei ollut, tarjolla ollut juuri sitä tiettyä hänen haluamaansa leipää jne. Kaikesta piti erikseen isoon ääneen valittaa ja kaikki ruoat haukkua pahaksi sianruoaksi jota ihminen ei voi syödä. Lopulta hänen siskonsa sanoi hänelle, että "Mieti nyt vähän kuinka käyttäydyt". Silloin hän alkoi itkemään ja lähti pois paikalta huutaen, että "Te olette kaikki ihan kamalia ihmisiä".
Täällä on toinen ketju aiheella miksi jotakuta aina kiusataan. Tässäpä oiva esimerkki lumihiutaleesta joka tulee omasta mielestään aina kiusatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vieraalle kelpasi kakusta kerma mutta pohjaa ei suostunut ottamaan. Kaapi siitä sitten pelkkää kermaa lautaselleen.
Kyseessä hyvän matkaa aikuinen ihminen, ei mikään pikkutaapero.
ei
Itse teen samalla tavalla kananmuna-allergian takia kun ei viitsi aina siitä toitottaa ja hoetaan ota nyt kakkua. Lähisuku tietää ja tekevät tarjottavat sitä mukaa. Ei-allergiset sanovat usein että kyllä kai nyt vähän voit syödä. Voin syödä mutta kovin kipeäksi tulen.
Veljeni syö vain sinistä - ei mitään muuta makkaraa
Mitä väliä sillä on, mitä kukakin syö, tai on syömättä? 😂
Vegaani oli aikanaan matkaporukassa Virossa 20 vuotta sitten. Söi sitten viikon perunoita. Paikalliset eivät ymmärtäneet ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, mitä kukakin syö, tai on syömättä? 😂
Koska se oli tämän viestiketjun pointti - j u n t t i
Vierailija kirjoitti:
Pomoni ei voi sietää tomaattia. Jos esim. hampurilaisessa on tomaattia, se on syömäkelvoton koska jos tomaatin onkii pois niin siitä jää kuulemma silti se maku kaikkialle minne se on koskenut.
Mutta vaikka hampurilainen jäi tomaatin takia syömättä, ketsuppi maistui ranskalaisten kanssa. :)
Itsellä suu aukeaa raa'asta tomaatista ja kypsennetyistä muttä säilötyistä ei joten tomaattimurskaa ja ketsuppia voin syödä. .
Yleensä olen kaikkiruokainen, mutta maksalaatikkoa en voi sietää. Jo se haju etoo.
Johtuu varmaan siitä, että pienenä olin huono syömään ja joskus pakotettiin syömään ja sitä maksalaatikkoa sitten tungettiin väkisin suuhuni, jäänyt oikein trauma siitä!
Toinen mitä en luultavasti pystyisi syömään on etanat. Jo se ajatus limaisista etanoista yököttää, vaikka ne olisi kuinka voissa paahdettuja ja rapeita...
Tämä nyt on aika ymmärrettävää. Itse pidän thairuokaa vähän tylsänä lopulta. Alkaa tulla korvista. Kyse on kyllästymisestä, ei nirsoilusta.