Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro hauskin/huvittavin/pahin kokemuksesi NIRSOILUSTA!

Vierailija
13.08.2016 |

Hauskoja tarinoita nirsoilusta tänne, kiitos :)

Kommentit (1118)

Vierailija
401/1118 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasnestettä. Ei sama, kuin veri. Ja ilman lihasnestettä liha on kuivaa, kuin kengänpohja.

Vierailija
402/1118 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin kuvailla itseäni nirsoksi. En syö mm.riistalihoja, lammasta, verisiä pihvejä, äyriäisiä, homejuustoja, vuohenjuustoa ym. Mutta en tee asiasta numeroa. Antakaa minun olla mikä olen ja syödä mitä syön. Aikuisena lienee itsemääräämisoikeus omiin ruokiinsa kunhan käyttäytyy seurassa. Yleensä asiasta suuremman numeron tekevät ne muut ihmiset kuin asianomainen itse.

Verisiä pihvejä? Ei se verta ole mikä pihvistä tihkuu...

Mitäs muutakaan?

Kyllä se on verta ja lihasnestettä mitä tihkuu pihvistä. Naudanlihasta tehdyssä pihvissä pitääkin leikatessa tulla verta sekä lihasnestettä ja väriltään oltava punertava tai punainen. Säälittää ne ihmiset jotka tilaavat naudanpihvin kypsänä. SEHÄN ON SITKEÄÄ KUIN KENGÄNPOHJA! Naudanliha tulee syödä medium tai sitä raaempana silloin se on mureaa ja maukasta.

Monille tulee järkytyksenä se kun saavat tietää miten ravintoloissa riiputetaan naudanlihaa ihan siinä huonelämpötilassa vuorokausi ennen ruuaksi laittoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1118 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan, kun mä olin kokkina, niin pihvi laitettiin mikroon, jos joku kypsänä tilasi. Ja sai aina sen huonoimman lihapalasen, ihan vittuilakseen vaan, koska on niin juntti asiakas.

Vierailija
404/1118 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan, kun mä olin kokkina, niin pihvi laitettiin mikroon, jos joku kypsänä tilasi. Ja sai aina sen huonoimman lihapalasen, ihan vittuilakseen vaan, koska on niin juntti asiakas.

Raskaana olevan pakko tilata liha kypsänä ettei saa teidän raa'asta pihvistä tauteja. Olen nähnyt millaisissa "siisteissä" oloissa siellä kokataan. En enää käy ravintoloissa. Äläkä kutsu sitten itseäsi kuin lämmittäjäksi eikä kokiksi, kun kerran vain lämmität ruokaa mikrossa.

Vierailija
405/1118 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko se kaikki ruoka hänen veljensä vaimolle vai niille vieraille? Vai olisiko pitänyt kutsua vain aatteellisen kasvissyöjiä niihin häihin?

Mietipä sitä.[/quote]

Kasvissyöjä ei pysty syömään lihaa mutta kyllä useinmiten lihansyöjä pystyy syömään kasviksia tai jollei pysty ei varmaan kovin vanhaksi edes elä.

Että mietippä sitä.

Vierailija
406/1118 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kans kokemuksia sipulista, hyvin maistui tasan niin kauan, kun sipulinpala löytyi makaronilaatikosta.

makaronilaatikkoon ei kuulu sipuli

Kuuluu, sipuli antaa makua. Makaronilaatikkoon ei kuulu liha. Lihamakaronilaatikkoon kuuluu liha, makaroni, mausteet, sipuli, munamaito.

Nirsot voisivat jo opetella syömään sitä sipulia vaikka äidit sitä eivät ole osanneet opettaakkaan. Ai miksi - no esimerkiksi siksi että monipuolisesta ruuasta saa tarpeeksi vitamiineja ja hivenaineita ja ruoka on jonkun maksuistakin.

Vierailija
407/1118 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari kaveria jotka on kasvissyöjiä eikä siinä mitään, mutta tällä toisella oli joskus ihan ihme kammo lihaa kohtaan. Juhannuksena grillailtiin jotain vartaita ja olikohan hänellä kans jotain tofua tms, hirveen tarkkaan piti katsoa ettei hänen kasvisvartaat koskeneet niitä missä oli lihaa tai kastiketta joka oli koskenut lihaan. Näitä vartaita ja tofua ei myöskään voinut paistaa siinä grillillä jos siinä oli ollut lihaa aikaisemmin... Sama kans jos aamiaisella oli pekonia ja munia niin ei voinut paistaa ensin pekonia ja sitten munia (mun mielestä tosi kätevää kun pekonin rasva riittää munille eikä tarvitse erikseen laittaa öljyä tms).

Onneksi nykyään on jo paljon rennompi!

Vierailija
408/1118 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihan ok kieltäytyä jos jostakin ei tykkää-on allerginen- on herkkulakossa tms eikä edes tarvitse perustella. Ei kiitos riittää. Tyrkyttäminen myös on epäkohteliasta. Kieltäytymisestä ei tarvitse tehdä numeroa kummankaan - kieltäytyjän eikä tarjoajan.

Vierailija
409/1118 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi nirso ilmoittautuu. Minulla on laajat ruoka-aineallergiat, laktoosi-intoleranssi ja viljoista käy vain kaura ja ruis pienissä määrin. Tämän lisäksi lapsena on pakotettu päivähoidossa syömään esim juuri niitä klimppisiä jogurtteja, eksoottisempia hedelmiä (mangoa ym.) ja näistä jäänyt paljon traumoja ruoan kanssa.

Koska minulla on siis paljon ruokarajoitteita ihan allergioista johtuen, on ollut pakko opetella syömään noita lapsuuden inhokkeja, ja voin kertoa että hyvin sitkeässä istuvat muistot miten oksennuskurkussa on ollut pakko lappaa sitä inhokkia suuhunsa lapsena.

Ja kuten muutkin rajoitteiset ovat täällä sanoneet, niin suurin ongelma rajoitteeni on kaikille muille paitsi itselleni. Hirveä metakka aina siitä miksi en voi maistaa kaikkia tarjottavia ja miksi edes käyn ravintoloissa tai matkoilla kun en uskalla syödä kuin pihvin kodin ulkopuolella. Ja painostetaan syömään ruokia (esim piirakkapohja, mausteseos, kastike jne), joista ei kuitenkaan ole oikeasti tarkistettu mitä sisältää: "Eihän tässä ole laktoosia, maitojauhetta, soijaa, vehnää jne?" "Ei ole, minä tarkistin!" "Oisko sulla sitä pakastepussia roskiksessa vielä tallella kun mun suu on jo täynnä ihottumaa?" Ja kas kummaa, aina kaivaessani pussin roskiksesta, sieltä löytyy kaikki edelle mainitut ainekset. Ja silti itketään kun kieltäydyn jatkossa kohteliaasti ruoasta.

On kohteliasta säästää ruoka-aine pakkauksia/reseptejä näytettäväksi allergisille vieraille :) Ja jos joku ei sitten syö kun niitä ei löydy niin ihan turha nurista. Allergiat ei ole nirsoilua ^_^

Vierailija
410/1118 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N25N kirjoitti:

Oltiin joku 12v kaverini kanssa kun hän söi meillä äitini leipomaa kuivakakkua. Otti palan ja hetken makusteltuaan sylkäisi sen muina miehinä lautaselle ja pudotti loppupalan sylkensä keskelle.. Itsekin söin kakkua ja siinä ei ollut mitään sellaista vikaa miksi se olisi pitänyt sylkeä.

Olisit ajanut tuollaisen syljeskelijän pois ruokapöydästä. Huonot käytöstavat sekä ruokapöydässä että kylässä. Mikäli hän oli pistänyt suuhunsa jotakin joka ei allergian tai muun vaivan vuoksi sopinut hänelle olisi kohteliasta ottaa paperi ja sylkäistä tuotos siihen ja sen jälkeen selittää asia anteeksi pyynnön kera. Siitäkin huolimatta että kyseessä oli alaikäinen mutta kuitenkin jo 12v.

Vierailija
411/1118 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme tuttavapariskunnan kanssa pikku päivähuppelin seurauksena paikallisessa texmex-paikassa. Kyllä hävetti kun 50 v. naisimmeinen pikku pöhnässä luki ruokalistaa ja kovalla äänellä julisti, että ei täällä ole mitään mulle, kylläpäs on pahoja ruokia, meinaatteko oikeasti syödä täällä!? Todettiin siihen että jos ei kelpaa niin älä syö, meillä on kuitenkin nälkä. Sapuskat saapuivat ja sama laulu jatkui; kamala miten rasvaisen näköistä, yök mitä kastiketta... Toisaalta hyvin kelpasi närkkiä ranskalaisia meikäläisen lautaselta.

Hävetti ja hermot meni, taisin sanoa vähän pahastikin mutta rouva oli sen verran pyörryksissä ettei tajunnut edes sitä

Vierailija
412/1118 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on tyyppiä, joka välttelee kaikkia "omituisuuksia", eli sellaisia joita ei itse käytä. Monia ei ole koskaan edes maistanut, toteaa vaan ettei pidä siitä. Syötin vuoden ikäiselle lapselleni avokadoa ja seuraavan kahden kuukauden ajan äitini diagnosoi kaikki lapsen vaivat (esim kun nukkui huonosti) sillä, että se johtuu siitä kun syötän hänelle kaikkia kummallisuuksia, kuten avokadoa ja bataattia.

Vierailija
413/1118 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kans kokemuksia sipulista, hyvin maistui tasan niin kauan, kun sipulinpala löytyi makaronilaatikosta.

makaronilaatikkoon ei kuulu sipuli

Kuka hullu nyt makaronilaatikkoa ilman sipulia tekisi??

Vierailija
414/1118 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu kertoi, että oli tilannut lohkoperunoita ja ne olivat KUORIMATTOMIA! Ei kyllä kuulemma siihen paikkaan enää ikinä mene syömään. Perunat kuorineen... pah...  :)

Ja sellainen arkipaha oli kaveri, jonka kanssa tehtiin lihapullia ja kaveri kielsi laittamasta sipulia koska hänen lapsensa eivät söisi lihapullia joissa on sipulia. Oikeasti. (Ihanat lapset ja kiva kaveri, mutta nirsoilun puolesta jotain on selvästi mennyt pieleen)

Oma pahin kokemukseni oli graavilohi. Olin huippuköyhä opiskelija, mummi pakkasi minulle yli jääneet graavilohivoileivät mukaan. Laitoin kotona lohen mikroon koska en kertakaikkiaan pysty nielemään raakaa kalaa. Se herätti, että vaikka olin todella köyhä ja nälkäinen, nirsosin silti yleisesti herkkuna pidettyä asiaa pahasti ja "pystyin" syömään sen vasta tuhottuani rakenteen ja maun täysin mikrossa. 

Ei se ole raakaa se on suolalla kypsytettyä. Olit muuten kyllä todella pöljä, sehän on suurta herkkua.

Vierailija
415/1118 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu kertoi, että oli tilannut lohkoperunoita ja ne olivat KUORIMATTOMIA! Ei kyllä kuulemma siihen paikkaan enää ikinä mene syömään. Perunat kuorineen... pah...  :)

Ja sellainen arkipaha oli kaveri, jonka kanssa tehtiin lihapullia ja kaveri kielsi laittamasta sipulia koska hänen lapsensa eivät söisi lihapullia joissa on sipulia. Oikeasti. (Ihanat lapset ja kiva kaveri, mutta nirsoilun puolesta jotain on selvästi mennyt pieleen)

Oma pahin kokemukseni oli graavilohi. Olin huippuköyhä opiskelija, mummi pakkasi minulle yli jääneet graavilohivoileivät mukaan. Laitoin kotona lohen mikroon koska en kertakaikkiaan pysty nielemään raakaa kalaa. Se herätti, että vaikka olin todella köyhä ja nälkäinen, nirsosin silti yleisesti herkkuna pidettyä asiaa pahasti ja "pystyin" syömään sen vasta tuhottuani rakenteen ja maun täysin mikrossa. 

Ei se ole raakaa se on suolalla kypsytettyä. Olit muuten kyllä todella pöljä, sehän on suurta herkkua.

Graavikalassa ei ole tarpeeksi suolaa jotta se kala kypsyisi, mutta esim. suolasillissä on. Jos kala kypsytetään suolalla on sitä niin paljon että se pitää huuhdella.

Vierailija
416/1118 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mä itse. En syö:

- leipää, pullaa tms.

- naudanlihaa, sianlihaa, broileria

- banaania

- tavallisia tomaatteja (kirsikkatomaatit ok)

- maitoa 

- kermakakkua tai kermaa

- Edamia ja kermajuustoja (maistuvat maidolta :x).

En halua tehdä ruokavaliostani mitään numeroa, joten usein käy niin, että otan omat eväät eri tapahtumiin mukaan. En ole allerginen, en vain pidä noista ruoista. Esim. viimeksi firman koulutustilaisuudessa oli tarjolla leipää, lihaleikkeleitä, kermajuustoa ja banaaneja. :D

Vierailija
417/1118 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en juo kahvia enkä teetä. Tätä pidetään nykyään ilmeisesti hyvin outona, kun aina jaksetaan ihmetellä ja paheksua. Varsinkin toisen mummini osalta.

Juu tiedän! Mieheni ei juonut kumpaakaan ja hänelle naurettiin kun otti mehua kahvipöydässä kuin lapset:/

Nykyään juo kahvia- espressoja:) Ja teetäkin

Vierailija
418/1118 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en juo kahvia enkä teetä. Tätä pidetään nykyään ilmeisesti hyvin outona, kun aina jaksetaan ihmetellä ja paheksua. Varsinkin toisen mummini osalta.

Juu tiedän! Mieheni ei juonut kumpaakaan ja hänelle naurettiin kun otti mehua kahvipöydässä kuin lapset:/

Nykyään juo kahvia- espressoja:) Ja teetäkin

Jos ei osaa juoda kumpaakaan, kannattaa opetella teenjuojaksi. Ottaa vain kupin, kastaa siinä teepussia pienen hetken ja juo tai on juovinaan. Jotkut oppii juomaan hopeateetä, eli kuumaa vettä ja siihen maitoa, ei siis lisätät sitä teetä lainkaan. Mehua litkiviä aikuisia katsotaan kyllä vähän pitkään, ainakin yhtään virallisemmissa juhlissa (jos sellaisissa nyt mitään mehuja edes tarjotaan).

Vierailija
419/1118 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs kaveri päätti kerran "testata" minua ja teki suklaakiisselin tavalliseen maitoon.. olin heillä yötä ja koko yö meni vessassa rampatessa.. mahaan koski ja paska lensi. epäilin heti sitä suklaakiisseliä ja aamulla tämän ystävän mies tunnustikin sitten vaimonsa teon!

ei tarvitse varmaan sanoa, että se ystävyys oli siinä. vaikka olihan se jo rangaistus, että pienessä yksiössä haju levisi vessasta ja kiitos olemattomien äänieristeiden , koko talo varmaan kuuli joka ikisen plörähdyksen ja kurahduksen...

LAKTOOSIVAIVASET EIVÄT SÄNTÄÄ RIPULILLE HETI, VAAN MUUTAMAN TUNNIN PÄÄSTÄ! tämä tiedoksi kaikille "testaajille"

Vierailija
420/1118 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kasvissyöjä, nuori nainen, nirsoili kyllä tosi rumasti. Oltiin päästy bussimatkalla Latviaan asti ja myöhään perillä. Majapaikassa tarjottiin kinkkusämpylää ja kahvia tai teetä. Tämä neiti nosti kamalan metelin kinkusta (oli harvinaista ja kallista maassa tuolloin) ja tarjoilija vei sämpylän pois. Toi hetken kuluttua neitoselle sämpylän, josta se poru sitten nousikin. "Tää on se sama sämpylä, tää haisee kinkulle!" Uffuff.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän