Lastenhoito, on eräillä otsaa!
Jatkuvasti ollaan tunkemassa lapset muille hoitoon kun "halutaan laatu-aikaa".
Ymmärrän että halutaan aikaa myös kahden , mutta mielestäni lastenhoito on vapaaehtoista ja jos siihen suostun se tapahtuu ehdoillani.
Itse olen vuorotyötä tekevä yh ja aina vaan ei paukut riitä auttamaan muiden lastenhoidossa. Mulla ei oo kesälomaa tänä vuonna lainkaan ja muutenkin vapaa vkonloppu vain 1 x kk, ei kyllä huvita sitä käyttää muita hoitaen.
Mutta kun kohteliaasti kieltäydyt alkaa vinkuminen ja syyllistäminen. Miten hitossa tehdä selväksi , että kun sanon ei, niin sitä ei muuta "me tarvitaan omaa aikaa" tai "meitäkin väsyttää" viestit. Vinkkejä?
Kommentit (11)
Miksi joku ylipäätään ajattelee, että sinun pitäisi hoitaa heidän lapsiaan?
Vierailija kirjoitti:
Sanot vaan napakasti, että nyt ei käy. Jos alkavat vinkua ja syyllistää, sulje puhelin.
Sanoin ettei käy kun olen töissä kuten olenkin. Ei se haittaa kuulemma että en oo paikalla koko ajan . Mua haittaa ja en jaksa lähteä töihin umpi väsyneenä.
No nyt laitoin sitten suoraan että en ole jatkossa käytettävissä lastenhoitajana.
Toivon että meni nyt perille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sepä se kun on omatkin hoidettavana! Näköjään röyhkeydellä ei ole mitään rajaa.
Ap
Ovatko nämä ihmiset hoitaneet sinun lapsiasi? Jolleivät, niin aika käsittämätöntä käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se kun on omatkin hoidettavana! Näköjään röyhkeydellä ei ole mitään rajaa.
Ap
Ehkä nämä järjen jättiläiset ja käytöksen kultaiset kukkaset ajattelevat että et tarvitse mitään laatuaikaa etkä todellakaan sitä kahdenkeskistä koska olet yh.
En ymmärrä, eikö ennemmin heidän pitäisi tarjoutua sinun lastasi/lapsiasi hoitamaan aina joskus jotta sinä saisit levätä/virkistyä/tms?
Voimia, ap! Näiden "ystävien" kohdalla varmaan turha yrittää vastavuoroisuutta? Tai tällähän voi myös saada kyselyt loppuun. Eli kysyppä ensin hoitoapua omille lapsille. Ei haittaa vaikket tarttis oikeesti, mutta saatpahan selville autetaanko sua. Jos autetaan, niin vietä ihana lepohetki! Voi olla, että oot jo kokeillukki.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä ihmiset hoitaneet sinun lapsiasi? Jolleivät, niin aika käsittämätöntä käytöstä.
Viimeksi noin vuosi sitten. Heille kelpaa minun apu , mutta kun tulee mun vuoro saada lapset hoitoon heille sitä vuoroa ei ikinä tule.
Mun osaltani tää hoitelu oli tässä.
Ap
Ei meidän lapsia ole kukaan koskaan hoitanut. Ei edes mummi, kun oli jo sen verran raihnainen.
Nyt pojat on 12 ja 14v.
En kyllä koskaan pyytänyt mutta aavistin että turha pyytääkkään.
Enää en hoitaisi kun en vaa jaksa ja ikääkin 51v. Omissa teineissä ihan tarpeeksi hommaa.
Kyllä sitä jotenkin venyisi jos se olisi vastavuoroista. Kuopuksella on yksi kaveri joka yökyläilee meillä ja kuopukseni heillä. Kyläilyt alkaa iltapäivällä ja päättyy iltapäivällä.
Kumpikin perhe saa hetkeksi vähän enemmän rauhaa. 9
Ja aika tökeröä yh:lle kertoa kuinka ollaan väsyneitä ja omaa aikaa tarvitaan. Mistä näitä hävyttömiä piisaa 😨
Sanot vaan napakasti, että nyt ei käy. Jos alkavat vinkua ja syyllistää, sulje puhelin.