Millaisia kenkiä käytätte sateella
Syksyn sateet näyttävät alkaneen ja hankinnassa olisi vedenpitävät kengät. Gore tex -kengät olleet käytössä, mustä voisin ostaa sellaiset edullisesti? Gore tex pinnoite ei tunnu kestävän kengissä kovin kauan tai sitten kengistä menevät pohjat. Budjetti ei kestä yli sadan euron kenkiä vuosittain jos joutuu lisäksi talvikengät uusimaan.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
En ole kumppareita käyttänyt sitten ala-astevuosien. Eikö niillä ole hankala kävellä kun tulee käveltyä päivän mittaan useampikin kilometri.
Eli asennekysymys. "Lasten kengät, en voi käyttää. Valitan ennemmin kuin otan vastuuta elämästäni. Märät jalat ovat tyylikkäämmät kuin kumisaappaat."
Käveletkö pitempiä matkoja kuin varusmiehet kumisaappaissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kumppareita käyttänyt sitten ala-astevuosien. Eikö niillä ole hankala kävellä kun tulee käveltyä päivän mittaan useampikin kilometri.
Eli asennekysymys. "Lasten kengät, en voi käyttää. Valitan ennemmin kuin otan vastuuta elämästäni. Märät jalat ovat tyylikkäämmät kuin kumisaappaat."
Olen käyttänyt Gore tex kenkiä ja ollut niihin tyytyväinen muuten paitsi etteivät nykyään kestä kovin pitkään ja saa olla ostamassa uusia vuosittain. Nyt olen työvuosien jälkeen alkanut opiskelemaan ja budjetti sitä myötä pienentynyt. Kumisaappaita en miellä mukaviksi tai tyylikkäiksi kengiksi ja gore tex kengät ovat olleet mukavat jalassa (muotoiltu pohja, eivät ole kylmät, liukkaat tai hiosta) ja monikäyttöiset kun niitä voi pitää vaikka ei sataisikaan. Mielestäni voit mennä tärkeisiin asiakastapaamisiin pinkeissä kumppareissa jos niin haluat mutta itse en tekisi niin. Joskus sade myös alkaa yllättäen niin gore texit ovat hyödylliset kun ei tarvitse seurata säätä niin tarkasti ja yrittää ennustaa milloin sataa. Minulla on myös jalkaongelmia joten en todellakaan pysty marssimaan kumisaappaissa 40 km päivässä.
Ilse Jacobsenin kumisaappaita. <3 https://www.ilsejacobsen.com/
Näyttävät ihan nahkasaappailta ja ovat muistaakseni Tanskassa tehdyt, eivät siis mitään Kiina-kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta kalvottomat täysnahkaiset kengät ja opettele huoltamaan niitä, niin ei tarvitse joka vuosi ostaa uusia.
Heh. kalvollisia täysnahkaisia vaelluskenkiäkin voi huoltaa :)
Tosin kalvot niistäkin kuluvat, joten miksi tuhlata rahaa kalvoihin, kun plankki hoitaa saman asian?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni voit mennä tärkeisiin asiakastapaamisiin pinkeissä kumppareissa jos niin haluat mutta itse en tekisi niin.
Minulla on myös jalkaongelmia joten en todellakaan pysty marssimaan kumisaappaissa 40 km päivässä.
Okei. Aikuisille ei sitten ilmeisesti myydä muita kuin pinkkejä kumppareita.
Eikä niissä hienoissa paikoissa, joihin mene, ole sellaisia tiloja, joissa vierailija voisi vaihtaa saappaat sisäkenkiin. Eipä tietenkään.
Ja ainahan noin tärkeisiin töihin joutuu kävelemään kilometritolkulla. Ei niihin pääse julkisilla eikä taksilla eivätkä ne koskaan sijaitse kaupungeissa eivätkä kylissä. Asia selvä.
Asennekysymys.
Joko sulla on jonotusnumero liikavarvasleikkaukseen?