Superdieetti alkaa maanantaina, jee...
Uudenvuoden jälkeen laihduin superdieetillä kymmenkunta kiloa, ja pysyin samoissa mitoissa koko kevään ajan. Lomalla tuli syötyä ja juotua ja treenikin unohtui... nyt paluu takaisin ruotuun. Ja nillittäjille ja dissaajille: dieetti toimi minulla, pidän säännöllisyydestä ja tarkoista ohjeista. Tärkein anti oli mielestäni säännöllinen ruokarytmi ja treeniohjeet (olivat muuten ihan erilaiset tammikuuhun verrattuna :)
Onko paikalla muita, jotka ovat nyt aloittamassa?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuolla dieetillähäm syödään ihan hirveästi, kitudieetti on pötypuhetta.
Joo, mutta se ruoan laatu ei ole millään muotoa hyväksi. Elimistöön tulee puutostiloja kyseisellä ruokavaliolla.
Mitä vikaa on itse laitetussa perusruuassa? Vai eineksiäkö pitäisi syödä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudelleen siksi, että pidän ryhmän tuesta. Ja samalla saa uudet treeniohjelmat. Yksin en jaksa tsempata yhtä hyvin kuin ryhmän tukemana. Jos joku luki aloitusviestini, saattoi hän huomata, että kilot pysyivät poissa koko kevään, lomalla tuli pari kiloa lisää (luulen, että melko monelle muullekin kävi samoin). Ohjeet eivät ole paskat, koska niitä on helppo noudattaa ja ne toimivat. Jos jonkun mielestä on heikkoutta/tyhmyyttä ostaa nettivalmennus, on mielipide minulle ihan sama. Pääasia on se, että teen itse jotakin hyvinvointini eteen, enkä vain valita ja arvostele muita.
Ap
Ai että ihan koko kevään pysyivät kilot pois? Niinkuin tuossa joku jo sanoi, että toimii sinulla juuri niin kuin sen halutaan toimivan :)
Viisaammat sitten hoitavat laihdutuksen siten, että kilot pysyvät pois eikä tarvitse kenellekään maksaa.
Sit varmaan oon tyhmä. Mutta omista rahoistani sen maksan. Viisaammat voivat sitten hoidella asiat paremman tietämyksensä turvin. Kesän aikana tulleet pari kiloa lähtevät nopeasti, pääsen takaisin ateriarytmiin ja päivitän saliohjelman. Tällaiselle typerykselle se riittää oikein hyvin.
Ap
Saat toki tehdä rahoillesi ihan mitä vaan. Aika huonolta vaan kuulostaa tuo saliohjelma jos ei sekään ensimmäiselllä kertaa ollut kunnollinen, yleensä ne ohjelmat joko ovat kunnossa tai eivät, ei niitä tarvitse jälikäteen päivitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta se ruoan laatu ei ole millään muotoa hyväksi. Elimistöön tulee puutostiloja kyseisellä ruokavaliolla.
Haluaisin tietää tästä enemmän. Ruuan laatuun, kun voi vaikuttaa nettivalmennuksessakin ollessa. Tiedätkö minkälaisista ravinto-ohjeista on kyse? Haluaisin myös ihan konkreettisia tietoja mistä ja miten puutostiloja tulee. Miten pitäisi syödä saamatta näitä puutostiloja.
Olen yhden fitfarmin nettivalmennuksen (BC) vetänyt läpi. Ei sopinut minulle, vähien hiilihydraattejen takia, enkä tämän takia toista ostakaan. Mutta hyvin monelle samaan aikaan dietillä olleille tämä sopi, enkä siksi lyttää asiaa.
Komppaan ap:tä sen verran, että parasta tossa oli se porukan tuki. Vähän kuin av, mutta positiivinen, tsemppihenkinen ja tuli niistä ruoka-aineista mahtavia vinkkejä ja reseptejä. Se oli oikeastaan se juttu, miksi voisin jopa ostaa tuon uudestaan jos tarvis tulisi. Lisäksi mielestäni "ohjaajat" vastasivat todella hyvin ja nopeasti kaikkiin kysymyksiin.
Ohjelmat olivat kivat ja parasta että 3/4 pystyi tekemään myös kotona, vaikka mulla oli kuntosali taloyhtiössä.
Itse pudotin n. 10 kg mikä oli tavoitteeni. En sittemmin ole jatkanut ihan tuolla ruokavaliolla ja mitään salihirmua minusta ei tullut, mutta syön edelleen osapuilleen tuon ruokavalion mukaan (en syö kahtakymmentä valkuaista tai litraa rahkaa päivässä, en leseitä enkä syönyt edes dietin aikana mitään noita lisäravinteita saati palautussysteemejä) ja liikun paljon enemmän kuin ennen, vaikka en salilla käykään. Teen kahvakuulaa ja sitä Jutan kotijumppaa kotona, uin ja lenkkeilen.
Sain siitä potkun takaisin liikuntaan ja terveellisiin elämäntapoihin ja maksoin ilomielellä. Joo, tämän olisi saanut ilmaiseksikin, mutta minä tarvitsin sen kipinän ja onnistuin sen porukan tuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudelleen siksi, että pidän ryhmän tuesta. Ja samalla saa uudet treeniohjelmat. Yksin en jaksa tsempata yhtä hyvin kuin ryhmän tukemana. Jos joku luki aloitusviestini, saattoi hän huomata, että kilot pysyivät poissa koko kevään, lomalla tuli pari kiloa lisää (luulen, että melko monelle muullekin kävi samoin). Ohjeet eivät ole paskat, koska niitä on helppo noudattaa ja ne toimivat. Jos jonkun mielestä on heikkoutta/tyhmyyttä ostaa nettivalmennus, on mielipide minulle ihan sama. Pääasia on se, että teen itse jotakin hyvinvointini eteen, enkä vain valita ja arvostele muita.
Ap
Ai että ihan koko kevään pysyivät kilot pois? Niinkuin tuossa joku jo sanoi, että toimii sinulla juuri niin kuin sen halutaan toimivan :)
Viisaammat sitten hoitavat laihdutuksen siten, että kilot pysyvät pois eikä tarvitse kenellekään maksaa.
Sit varmaan oon tyhmä. Mutta omista rahoistani sen maksan. Viisaammat voivat sitten hoidella asiat paremman tietämyksensä turvin. Kesän aikana tulleet pari kiloa lähtevät nopeasti, pääsen takaisin ateriarytmiin ja päivitän saliohjelman. Tällaiselle typerykselle se riittää oikein hyvin.
Ap
Saat toki tehdä rahoillesi ihan mitä vaan. Aika huonolta vaan kuulostaa tuo saliohjelma jos ei sekään ensimmäiselllä kertaa ollut kunnollinen, yleensä ne ohjelmat joko ovat kunnossa tai eivät, ei niitä tarvitse jälikäteen päivitellä.
Jos olet salilla ikinä treenannut, niin tiedät varmaan, että ohjelmaa on hyvä vaihtaa muutaman kerran vuodessa. Muuten kehitys pysähtyy. Ja tällainen tyhmyri myös kyllästyy, jos ei treenissä ole vaihtelua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei millään muotoa hyväksi"? Miksei ole, perustele?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla? Onko sulla ko. ohjeet?
Mun mielestä varsin terveellinen lounas esim. on:
100 g kanaa/kala/kalkkuna/nauta
30 g raejuusto
250 g vihanneksia + 15 g oliiviöljy
+ hedelmä
Päivällinen taas:
60 g riisi/60 g pasta/250 g peruna
100 g parsakaali tai kukkakaali
100 g kana/kalkkuna/nauta/kala
30 g raejuusto
200 g vihanneksia
10 g oliiviöljy
Noiden lisäksi oli välipalat ja aamu- sekä iltapalat. Itse kyllästyin rahkaan ja leseisiin, mutta puutostiloihin ajavia asioita en tuosta ruokavaliosta keksi
Vierailija kirjoitti:
Komppaan ap:tä sen verran, että parasta tossa oli se porukan tuki. Vähän kuin av, mutta positiivinen, tsemppihenkinen ja tuli niistä ruoka-aineista mahtavia vinkkejä ja reseptejä. Se oli oikeastaan se juttu, miksi voisin jopa ostaa tuon uudestaan jos tarvis tulisi. Lisäksi mielestäni "ohjaajat" vastasivat todella hyvin ja nopeasti kaikkiin kysymyksiin.
Ohjelmat olivat kivat ja parasta että 3/4 pystyi tekemään myös kotona, vaikka mulla oli kuntosali taloyhtiössä.
Itse pudotin n. 10 kg mikä oli tavoitteeni. En sittemmin ole jatkanut ihan tuolla ruokavaliolla ja mitään salihirmua minusta ei tullut, mutta syön edelleen osapuilleen tuon ruokavalion mukaan (en syö kahtakymmentä valkuaista tai litraa rahkaa päivässä, en leseitä enkä syönyt edes dietin aikana mitään noita lisäravinteita saati palautussysteemejä) ja liikun paljon enemmän kuin ennen, vaikka en salilla käykään. Teen kahvakuulaa ja sitä Jutan kotijumppaa kotona, uin ja lenkkeilen.
Sain siitä potkun takaisin liikuntaan ja terveellisiin elämäntapoihin ja maksoin ilomielellä. Joo, tämän olisi saanut ilmaiseksikin, mutta minä tarvitsin sen kipinän ja onnistuin sen porukan tuella.
Kiitos positiivisesta vastauksesta! Myös tämä on minun tavoitteeni, ehkä tarvitsen tsemppausta ja ohjausta useamman kerran, ennen kuin homma on hallussa. Täällä tuntuu oleva vallalla sellainen ajattelu, että on olemassa yksi tapa (minun!), jolla voi onnistua ja muut ovat tyhmyyttä tai turhuutta. Meitä on moneksi: jotkut pärjäävät ilman tukea ja kannustusta, melko moni ei. Ja aina kannattaa yrittää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Jos olet salilla ikinä treenannut, niin tiedät varmaan, että ohjelmaa on hyvä vaihtaa muutaman kerran vuodessa. Muuten kehitys pysähtyy. Ja tällainen tyhmyri myös kyllästyy, jos ei treenissä ole vaihtelua.
Ap
Tiedän kyllä että tavoitteelisessa harjoittelussa ohjelmaa pitää vaihtaa. Nuo superdieettien ohjelmat nyt on vain suunnattu ihan aloittelujoille ja jonkinlaiseen laihduttamiseen, ja ne eivät nyt ole mitään kovin korkeatasoisia ja varsinkin niissä Jutan TV ohjelmissa näkee ettei se homma ole ihan hallinnassa.
Tyhmyri olen minäkin, mutta en vaan voi sietää tuota lihavilla rahastamista. Jutta laittaa asiakkaansa keskustelemaan fb-ryhmässä keskenään ja kerää itse rahat päältä. Välillä tuntuu siltä että se fb-ryhmä on se mistä maksetaan eikä ne kana ja riisi ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette otta valmennusta jostain pienemmästä firmasta? Miksi antaa rahansa isolle firmalle jonka moraali ei todistetusti ole ollut asiakkaitaan kohtaan paras mahdollinen.
Kokeilin pienempää firmaa juuri. Facebook ryhmään minua ei koskaan pyynnöstä huolimatta hyväksytty. Ravinto-ohjeet ja tiedot oli pääasiassa kopioitu suoraan Googlesta. Treeniohjeista puuttui kaksi viikkoa kokonaan. Sähköposteihin ei vastattu. Laput sekavia ja täynnä kirjotusvirheitä. Maksoin 29€ siitä, että sain ruokavaliopohjan ja puutteellisen treeniohjelman. Ohjeissa käskettiin ottaa yhteyttä omaan valmentajaan jos on ongelmia, mutta missään ei kerrota kuka oma valmentaja on. Facebook ryhmässä näytti olevan kaksi ihmistä, joten ryhmän tuki ei olisi ollut kovin suuri vaikka siihen olisin päässytkin.
Olen käynyt salilla jo 20 vuotta ja kokeillut jos jonkinlaista ohjelmaa. Kummasti perusliikkeet ovat pysyneet samoina. Fitfarmin ohjelmissa ei ole mitään vikaa. haastavuutta voi itse säädellä oman tason mukaan (ihan vaikka painoja lisäämällä, hei daa!) TV-ohjelma on asia erikseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette otta valmennusta jostain pienemmästä firmasta? Miksi antaa rahansa isolle firmalle jonka moraali ei todistetusti ole ollut asiakkaitaan kohtaan paras mahdollinen.
Kokeilin pienempää firmaa juuri. Facebook ryhmään minua ei koskaan pyynnöstä huolimatta hyväksytty. Ravinto-ohjeet ja tiedot oli pääasiassa kopioitu suoraan Googlesta. Treeniohjeista puuttui kaksi viikkoa kokonaan. Sähköposteihin ei vastattu. Laput sekavia ja täynnä kirjotusvirheitä. Maksoin 29€ siitä, että sain ruokavaliopohjan ja puutteellisen treeniohjelman. Ohjeissa käskettiin ottaa yhteyttä omaan valmentajaan jos on ongelmia, mutta missään ei kerrota kuka oma valmentaja on. Facebook ryhmässä näytti olevan kaksi ihmistä, joten ryhmän tuki ei olisi ollut kovin suuri vaikka siihen olisin päässytkin.
Ja tämähän olikin sitten varmasti ainoa pieni firma Suomessa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämähän olikin sitten varmasti ainoa pieni firma Suomessa. :)
Ei tietenkään ole, mutta syy siihen miksi valitsen jatkossa fitfarmin. Laatu on tasaista ja homma toimii.
Tyhmää on siis ollut:
- se, että tarvitsee tukea laihduttamiseen, eikä pärjää yksin
- ohjelman ostaminen eikä ilmaiseksi saaminen tai itse keksiminen
- ryhmään osallistuminen useamman kerran
- tuen ostaminen Fitfarmilta eikä joltakin pieneltä, tuntemattomalta firmalta
- huonot ja puutteelliset ruoka- ja treeniohjeet, vaikka ei ole aavistustakaan, millaiset ne ovat
- Fitfamin toimintatavat, erityisesti Jutta itse, joka on melko menestynyt nainen Suomen mittakaavassa... hmmm... nainen on naiselle susi
Kaikesta huolimatta aion maanantaina aloittaa. Aion noudattaa ohjeita, joten kuuden viikon kuluttua olen viitisen kiloa kevyempi ja päässyt kiinni oikeaan ateria- ja treenirytmiin. Taidan käydä silloin täällä kehuskelemassa saavutuksillani :)
Ap
Ja kovasti tsemppia muille superdieettiläisille! Tavataan Fb:ssä ja keskustelupalstalla.
Mä alotin jo pari viikkoa sitten terveellisemmän elämän mutta ilman superdieettejä. Tuntuu että ap:n kirjoitus on pelkkä mainos. Itse olen käynyt illalla pienillä lenkillä (en todellakaan jaksa mitään aamuaeurobisia) eikä mulla ole kuntosalikorttia. Olen syönyt kevyesti, lihaa/kanaa, kasviksia, rahkaa, marjoja ym. Nyt on lähtenyt jo 3 kiloa ilman mitään jäsenmaksuja mihinkään. Toisaalta en tiedä tuntuuko tämä pidemmän päälle tylsältä ilman ryhmän tukea, mutta ainakin alku on ollut lupaava. Mielestäni tuossa superdieetissä on se ongelma, että se on monelle sohvaperunalle (millainen siis itsekin olen) liian raskasta. Yhtäkkiä pitäisi alkaa liikkumaan tunteja viikossa ja punnitsemaan ruokia. Itselläni toimii tällainen lempeämpi aloitus. Onneksi netti on täynnä kevyitä ruokia ja esimerkkiviikkoja. Jos aloitus ei ollut mainos, tsemppiä kovasti! Painonpudotus on jokatapauksessa hyvin palkitsevaa.
Hyvä kirjoitus ap. Maanantaina aloitetaan. Mukana ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Tiedän kyllä että tavoitteelisessa harjoittelussa ohjelmaa pitää vaihtaa. Nuo superdieettien ohjelmat nyt on vain suunnattu ihan aloittelujoille ja jonkinlaiseen laihduttamiseen, ja ne eivät nyt ole mitään kovin korkeatasoisia ja varsinkin niissä Jutan TV ohjelmissa näkee ettei se homma ole ihan hallinnassa.
Tyhmyri olen minäkin, mutta en vaan voi sietää tuota lihavilla rahastamista. Jutta laittaa asiakkaansa keskustelemaan fb-ryhmässä keskenään ja kerää itse rahat päältä. Välillä tuntuu siltä että se fb-ryhmä on se mistä maksetaan eikä ne kana ja riisi ohjeet.
"jonkinlaiseen laihduttamiseen" :) Tuliko yllätyksenä, että nuo ihmiset just nimenomaan laihduttavat ja iso osa on ihan aloittelijoita. Ohjelmat vaihtuvat kuuden viikon aikana muistaakseni kaksi kertaa (siis kolme eri ohjelmaa, joissa toki runko pysyy samana). Treenejä on neljä erilaista ja niistä voi valita.
En ole facebookissa, FB ei liity tuohon yhtään millään tavalla. Voi olla, että porukka on perustanut oman FB-ryhmän sittemmin. Miksi olisin kaivannut jotain Juttaa siihen? Ainoa keinotekoinen koko hommassa oli Jutan "tsemppiterveiset", ne olis voinut jättää väliin. Ryhmässä oli ohjaajia, joilta sai kysyä treeneistä, ruoasta ja tyyliin ihan mistä vaan ja he olivat todella mukavia ja hyviä ja osasivat soveltaa. Asuin maassa, josta ei saanut mm. rahkaa ja etsiskelin korvaavaa tuotetta ja sain tosi kivat ja hyvät ohjeet. Vastaukset tulivat aina todella nopeasti, ihan tunneissa - paitsi mulla aikaeron vuoksi :) :)
Itse löysin mm. kahvakuulaharjoittelun tuolta. En edes halua tehdä mitään tavoitteellista saliharjoittelua jossa syynätään omaa bärssettä kännykän ja peilin kautta. Ei kiitos. Mulle tärkeintä oli pudottaa ylimääräiset kilot ja löytää liikunta uudestaan ja saavuttaa hyvä olo. Siitä maksoin ilolla sen muutaman kympin.
Lisäksi tuollahan on erilaisia "valmennuksia".
Vierailija kirjoitti:
Mä alotin jo pari viikkoa sitten terveellisemmän elämän mutta ilman superdieettejä. Tuntuu että ap:n kirjoitus on pelkkä mainos. Itse olen käynyt illalla pienillä lenkillä (en todellakaan jaksa mitään aamuaeurobisia) eikä mulla ole kuntosalikorttia. Olen syönyt kevyesti, lihaa/kanaa, kasviksia, rahkaa, marjoja ym. Nyt on lähtenyt jo 3 kiloa ilman mitään jäsenmaksuja mihinkään. Toisaalta en tiedä tuntuuko tämä pidemmän päälle tylsältä ilman ryhmän tukea, mutta ainakin alku on ollut lupaava. Mielestäni tuossa superdieetissä on se ongelma, että se on monelle sohvaperunalle (millainen siis itsekin olen) liian raskasta. Yhtäkkiä pitäisi alkaa liikkumaan tunteja viikossa ja punnitsemaan ruokia. Itselläni toimii tällainen lempeämpi aloitus. Onneksi netti on täynnä kevyitä ruokia ja esimerkkiviikkoja. Jos aloitus ei ollut mainos, tsemppiä kovasti! Painonpudotus on jokatapauksessa hyvin palkitsevaa.
Ei ollut mainos:) Ja tsemppiä sullekin! Olen aina ollut tällainen fat but fit -ihminen. Vaikka ylipainoa on ollut, olen silti liikkunut koko ajan, käynyt ryhmäliikuntatunneilla, salilla, joogannut ja lenkkeillyt. Siksi SD on mulle ihan ok, koska liikunnan määrä ei juurikaan muutu. Sulla on tosi järkevä suhtautuminen laihdutukseen, jokainen tekee sen omien voimavarojensa ja elämäntilanteensa mukaan. Onnea matkaan!
Ap
Ap