Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä töitä saa jos on valmis tekemään

Vierailija
13.08.2016 |

Minua ärsyttää suomalaisten asenne työnhaussa. Vaikka on ollut pitkään työtön, ei kelpaa hanttihommat. Aina pitäisi saada 3000 euroa suoraan käteen sillä että käy pari päivää istumassa työpaikalla. Kunnon työtä ei olla valmiita tekemään, kun se on liian raskasta. Lisäksi puhutaan kuinka laitetaan kaksi hakemusta vuodessa ja harmi kun töitä ei tullut. Itse kävelin joka paikkaan henkilökohtaisesti pomon juttusille. Aloitin "huonosta" työstä, josta tienasin 1200e kuussa. Ei ollut paljoa, mutta niillä pienillä työkokemuksilla pääsin unelmieni työpaikkaan ja olen nyt tyytyväinen. Ja kyllä, kouluttauduin alalle, jossa ei kauheasti töitä ole tarjolla. Sekin on typerä tekosyy, että ei ole koulutusta vastaavaa työtä. Mieluummin tekee jotain kuin istuu yksin päivät kotona. Eikä sitä koulutuksen vastaavaa työtä saa ilman työkokemusta. Ei Suomella ole varaa maksaa jokaisen ihmisen laiskuutta. Lisäksi huvittaa, miten kaikilla on kilpirauhasen vajaatoimintaa ja masennusta mitkä estävät työnteon. En jaksa edes kertoa mitä minä olen elämässäni kokenut, mutta edelleen omalla tarmokkuudella noussut. Suurimmalla osalla kyse on vain paskasta asenteesta!

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne työttömät, jotka oikeasti haluaisi töitä, tunne itsensä jo tarpeeksi luuseriksi ilman, että ap:n kaltaisten ihmisten tarvitsee heitä vielä syyllistää. Itsekkin olin pari vuotta työttömänä, en saanut mistään töitä, koska mulla ei ollut aiempaa työkokemusta (olen nuori). En tosin hakenut puhelinmyyjäksi tai mihinkään mäkkärin kaltaisiin pikaruokaravintoloihin, sen verran nirso olin. Kaupankassa olisi kelvannut, mutta ei kukaan mua sinnekkään halunnut. Kyllä kai nyt siinä masentuu kun tuntuu, ettei kelpaa kenellekkään. Olisi vaan pitänyt alentua sinne mäkkäriin, olin kai vaan liian ylpeä. Tosin olin molempina vuosina puoli vuotta työkokeilussa kahdessa eri paikassa, ja omasta mielestäni ne oli parempia vaihtoehtoja kuin pikaruokaravintolassa työskentely, vaikka "palkan" sitten saikin kelalta. 

Nyt onneksi pääsin opiskelemaan yliopistoon, ei tarvitse tuntea enää alemmuutta.

Tietysti ne työttömät, jotka tahallaan vaan sossupummeilee ovat asia erikseen. En oikein ymmärrä, miten ne edes saa aikansa kulumaan. Itselläni ainakin oli työttömänä hirveän tylsää, ja sitten vihdoin kun sai edes sen työkokeilupaikan, olin onnellinen kun sai jotain tekemistä. Ei kaikki työttömät ole loisia, osa on, osa ei.

Niin se kuuluisa "Mäkkäri". Meidän kaupungissa on jotain 2500 työtöntä, ja yksi Mäkkäri, kaks Heseä ja yks paikallinen hampurilaispaikka ja pari-kolme grilliä eli nakkikioskia, ja ympärillä pieniä kuntia joissa ei ole kun korkeintaan nakkikioski. Näittenkö paikkojen pitäisi ottaa töihin kaikki 2500 työtöntä jotka ei muualle pääse töihin? Tai siivoojaksi? Niitäkään firmoja ei kovin montaa ole. Puhelinmyyntipaikkoja tiedän että on ainakin yksi joka hakee koko ajan uusia työntekijöitä, ihan sen takia että siellä on kova vaihtuvuus kun harvasta on puhelinmyyjäksi, se on kovaa työtä, ja kun se on provikkapohjainen työ, ei siinä juuri kukaan tienaa yhtään mitään. Puhelinmyynnissä pärjää luontainen virtuoosi, mutta niitä on korkeintaan yksi tuhannesta.

Vierailija
42/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä monen firman pomot todellakaan ota vieraita ihmisiä noin vain puheilleen, hyvä jos firmoissa edes oma henkilökunta pääseee pomojen juttusille aina.... No ehkä pienissä yrityksissä tuollainen voi onnistua. Yleensä ollaan yhteydessä netin kautta / puhelimitse ja päästään (jos päästään) varsinaiseen haastatteluun.

Ja kyllä monet ovat lähettäneet helposti 100 hakemusta ja paljon enemmänkin ilman, että tuloksena on ollut työpaikkaa. Ehkä 2-3 haastattelua voi olla seurauksena ainoastaan joissain tapauksissa.

Varmaan ap on oikeassa, että jos on valmis ottamaan vastaan mitä tahansa (myös osa-aikatyö ja nollasopimukset pienellä tuntipalkalla) työtä, niin jotain varmaan saa, ainakin pääkaupunkiseudulla ja kasvukeskuksissa.

Mutta täysipäiväistä työtä ei todellakaan saa välttämättä, ja yleensäkin työnsaantimahdollisuudet riippuu varmaan tosi paljon paikkakunnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Esim. raksa-apumiehen ja siivojan paikkoja avoinna miljoonia. Kyl töitä löytyy, mut työhalukkuutta noihin tehtäviin ei. En ymmärrä miks aiheesta ei puhuta enemmän -> suomalaiset ei haluu tehdä paskaduuneja.

http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/hae.htm?lang=fi&tark…---

Mollin sivuilla on koko Suomessa avoinna 15 609 työpaikkaa, joista rakennusalan töitä reilu 1300, niistä suurin osa on ammattimiehen paikkoja, esim. asbestipurkajien,  apulaisia haettiin hyvin vähän. Missä ne miljoonat avoimet paikat on? Miten Suomessa jossa asuu viisi miljoonaa ihmistä voi olla siivoojille ja raksa-apulaisille palkanmaksajia miljoonia? Pitääkö jokaisen siivoojan ja raksa-apulaisen palkata vielä itse siivooja ja raksa-apulainen?

Vierailija
44/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tätä ennenkin ehdotettu täällä, mutta ala AP välittämään niitä töitä työttömille. Jos vaikka 100euroa veloitat jokaiselta työttömältä siitä että välität heille työn ja täällä on joku 600 000 työtöntä, niin tienaat 60 000 000e.

Vierailija
45/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Pohjanmaalla, jossa itse asun, on avoinna noista 15 tuhannesta paikasta 129.

http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/hae.htm?lang=fi&tark…---

Kuinka ap noista jaetaan työt alueen 5000:lle työttömälle?

Vierailija
46/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ- ja elinkeinoministeriön mukaan Suomessa on kaiken kaikkiaan 769 204 ihmistä, jotka ovat ilmoittautuneet työnhakijoiksi TE-toimistoon. Mitä jos nämä kaikki olisivat yhtäkkiä valmiit tekemään töitä? Syntyisikö tällöin automaattisesti jostain tyhjästä 769 204 työpaikkaa? Epäilen suuresti.

Vierailija
47/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä alapeukkujen määrää mitä tämä tuo laiskojen av-mammojen keskuudessa. Voi ap minkä teit.

En halua pilata iloasi naisten mollaamisessa, mutta tässäkin ketjussa riehuu ainakin pari luuseri miestä provoamassa. Yleensä ottaenkin en tunne yhtään vapaaehtoisesti työtöntä naista, kaljasieppo ukkoja kylläkin...

Vierailija
48/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on ap mennyt hiljaiseksi, ei tule nyt vastaamaan yhteenkään asiaan mitä tässä on esitetty hänelle. Lähtiköhän heti hallituksen puheille tienaamaan miljoonia ratkaisullaan työttömyysongelmaan?

Vierailija
49/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi este työllistymiselle on se, että jokaikiseen työpaikkaan vaaditaan alan koulutus. Tai jos ei ole koulutusta, niin ylikoulutus on esteenä: maisterit eivät saa siivoojan paikkaa. Ei ohjaajan, sosiaalityöntekijän, päiväkotiapulaisen, lähihoitajan, myyntityön, tms. Puhelinmyynti? Typerä jäänne menneiltä vuosilta, auringonlaskun ala. Ammattiliittojen valta on kova. Ymmärrän toki, että mitä vaativampi työ, sen tärkeämpi on alan koulutus. Enkä nyt tarkoita, että tuosta vaan kadulta joku tulee lääkärin hommiin.

Mutta jos kyse on suorittavasta työstä, niin työllistymisen esteenä oleva "alan koulutus" tulisi poistaa.

Vierailija
50/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää suomalaisten asenne työnhaussa. Vaikka on ollut pitkään työtön, ei kelpaa hanttihommat. Aina pitäisi saada 3000 euroa suoraan käteen sillä että käy pari päivää istumassa työpaikalla. Kunnon työtä ei olla valmiita tekemään, kun se on liian raskasta. Lisäksi puhutaan kuinka laitetaan kaksi hakemusta vuodessa ja harmi kun töitä ei tullut. Itse kävelin joka paikkaan henkilökohtaisesti pomon juttusille. Aloitin "huonosta" työstä, josta tienasin 1200e kuussa. Ei ollut paljoa, mutta niillä pienillä työkokemuksilla pääsin unelmieni työpaikkaan ja olen nyt tyytyväinen. Ja kyllä, kouluttauduin alalle, jossa ei kauheasti töitä ole tarjolla. Sekin on typerä tekosyy, että ei ole koulutusta vastaavaa työtä. Mieluummin tekee jotain kuin istuu yksin päivät kotona. Eikä sitä koulutuksen vastaavaa työtä saa ilman työkokemusta. Ei Suomella ole varaa maksaa jokaisen ihmisen laiskuutta. Lisäksi huvittaa, miten kaikilla on kilpirauhasen vajaatoimintaa ja masennusta mitkä estävät työnteon. En jaksa edes kertoa mitä minä olen elämässäni kokenut, mutta edelleen omalla tarmokkuudella noussut. Suurimmalla osalla kyse on vain paskasta asenteesta!

Jaahans, EK-hallituksen apupoika oksensi tälläkertaa tällaisen ulosteen.

Töitä on juu ja jos ei ole, niitä keksitään. Palkka onkin sitten kokonaan toinen juttu.

Tällaista työtä kyllä löytyy. Oikea EK:n unelma, jossa paikallinen sopiminen (lue sanelu) jo käytössä täyttä päätä, vaikka ei "ihan" laillista vielä olekaan: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016081022065859_uu.shtml

Vierailija
51/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kaikki 50 v pois potkitut joutuu? Ei näy työelämässä uusina rekryinä kuuna päivänä ton ikäisiä. Pahoin pelkään, että ei enää työllisty. Vai onko joku yritys joka palkkaa yli viisikymppisiä? Poispotkittuja on aika määrät. Tosin nämä Stockat ja Anttilat on antaneet kenkää iäkkäämmille jo ajat sitten.

Vierailija
52/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan sullekkin! Ajattelin,että sulla oli töitä tarjolla kun aloitit tämän keskustelun. Ihmettelin sitä, että miks kuvittelet ihmisten istuvan yksin kotona? Jengillä on lapsia, ystäviä, kiinnostuksenkohteita ja harrastuksia..puistojumpat, kirjastot, mustikan poimiminen ja tarjousten perässää juokseminen. Hanttihommia ei niinkään enää ole ja jos jotain on palkkaa nuoria alle 25v.Jossain vaiheessa ei vaan enää jaksa hakea. Työttömillä ei ole samanlaiset tyrkyt myyn persettääni taitoja kuin "asiantuntijoilla". Monilla ei itseluottamusta, ylimielisyyttä ja ovat lisäksi nöyriä ja arvojensa mukaan eläviä..oli ne arvot sitten mitä hyvänsä. Sori nyt vaan mäkin on sinnitellyt ja mul on koulutus..on tehnyt riittävästi hanttihommia.Vierestä.katsonut kuinka ystävääni jolla on neljä tutkintoa pompotetaan kuntouttavan ja muun vastaavan ilmaistyötoiminnan välillä.Tuollainen ei auta ketään..eikä se köyhä, työtön siitä motivoidu.Joskus ihmisen on tajuttava oma arvonsa..ja sitä ei rahassa mitata.Arvostusta ansaitsee jokainen ihminen, mutta vain kusipäät kuvittelevat olevansa muita parempia.

Vierailija kirjoitti: