Muutama tosiasia!
Olen kolmen alle kouluikäisen äiti.
Nuorin on kohta 1,5 vuotias..joten tiedän siis mistä puhun.
Olen kovasti ihmetellyt nykyään kirjoituksia joissa sanotaan mm, että
" lopetin imetyksen koska tarvitsin enemmän vapaa-aikaa" ...
" äidin pitää päästä muutaman kerran viikossa hiukan tuulettumaan"
...yms.
Oletteko ajatelleet lapsienne olevan vain hetken pieniä?
Jos hankkii lapsia, miksi on lähdettävä pois kotoa? Miksi on käytävä bilettämässä, leffassa, ulkona syömässä tms??
Tietysti ymmärrän satunnaiset " ulkoilut" , ilman niitä ei " pää pysyisi ehjänä" mutta oikeasti en ymmärrä sellaisia äitejä jotka ovat hankkineet vauvan ja sitten eivät pysty olemaan läsnä lapselle vaan on rampattava jatkuvasti kodin ulkopuolella vaikka vauva olisikin vasta parikuinen rääpäle.
Ja imetyksestä pakko sanoa sen verran, että en näe mitään syytä siihen, miksi imeväisen (parikuisen vauvan) äidin on perusteltua lähteä pois vauvansa luolta! (siis pidemmäksi aikaa)
tästä tuli nyt hiukan sekava teksti ja varmasti moni on eri mieltä. Tämä vaan minun mielipiteeni asioista.
Kommentit (50)
kotona oloa on voinut olla jo kymmenenkin vuotta. Itse olen käynyt jossain tuulettumassa, vaikka kahvilla ystävän kanssa, vaikka on ollut ihan pieni vauvakin kotona isän kanssa. Ilman näitä pieniä henkireikiä en olisi jaksanut tätä suurperheen äitinä oloa ilman minkäänlaista tukiverkostoa jo viittätoista vuotta.
Tämä on juuri pointtini!
Olen tehnyt virheitä ja nyt ne ymmärrän!
Jeesustele en, en missään tapauksessa, en tosiaankaan ole täydellinen!
Kamalan vihaista porukkaa!
t.ap
kai suot sen siis joillekin muillekin.
okei..nyt mennään jo äärimmäisyyksiin...
Toki tämän ymmärrän, en ole tyhmä.
t.ap
Olen ollut kotona nyt yli 3,5 vuotta ja olen ainakin 1,5 vuotta vielä, ehkä enemmänkin jos vielä lapsia saamme lisää.
Sitten luen tekstiä missä käsketään olemaan lastenkanssa eikä käymään syömässä/elokuvissa niin kyllä suututtaa!!
Olisit kirjoittanut aloitukseen asiat niinkuin niistä oikeasti ajattelet etkä noin liioittelevasti.
Mutta hienoa, että olet vihdoin asiat ymmärtänyt. Mutta muista kun kommentoit muiden asioita, lähtökohdat ovat usein erit kuin sinulla on ollut!
Jos hankkii lapsia, miksi on lähdettävä pois kotoa? Miksi on käytävä bilettämässä, leffassa, ulkona syömässä tms??
ja sitten myöhemmin kuitenkin kirjoitit, että saahan leffassa käydä ilman lapsia.. Mutta kuitenkin ihan ensimmäisessä viestissäsi et sitä ymmärrä! Ja eikö tuohon lauseeseen kiteydy ajattelutapasi: jos hankkii lapsia, ei saa lähteä kotoa pois!
Millä ihmeen oikeudella sinä ihmettelet tai kritisoit muiden valintoja (ja kuten jo aiemmin mainitsin, kun näiden valintojen syitä et tosiaankaan voi tietää. Kaikki eivät lopeta imetystä, jotta saisivat polttaa...!!!).
Myöhemmin olet moneen kertaan sanonut, että harrastukset ovat hieno juttu. Alotusviestissäsi kuitenkin teilasit leffat ja ulkonasyömiset. Baarit ymmärrän vielä jotenkuten, mutta toisaalta baarissa tanssinen voi olla jollekin hyvinkin rakas harrastus.
Musta tuntuu, että kirjottelit ihan provomielessä alotuksen ja jostain syystä säikähdit vastauksista ja aloit puolustelemaan puheitasi omilla mokillasi. Ikään kuin se, että olet tehnyt jotain, mistä valitat muille, tekisi sinusta mitään muuta kuin tekopyhän.
Toinen vaihtoehto on, että olet vain luonnostasi todella typerä. Loppujen lopuksi en edes tiedä, kumpi olisi parempi..
*Mikä ikinä olikaan numero, syytin jeesustelusta kuitenkin*
Vierailija:
Olen kolmen alle kouluikäisen äiti.
Nuorin on kohta 1,5 vuotias..joten tiedän siis mistä puhun.Olen kovasti ihmetellyt nykyään kirjoituksia joissa sanotaan mm, että
" lopetin imetyksen koska tarvitsin enemmän vapaa-aikaa" ...
" äidin pitää päästä muutaman kerran viikossa hiukan tuulettumaan"
...yms.Oletteko ajatelleet lapsienne olevan vain hetken pieniä?
Tietysti ymmärrän satunnaiset " ulkoilut" , ilman niitä ei " pää pysyisi ehjänä" mutta oikeasti en ymmärrä sellaisia äitejä jotka ovat hankkineet vauvan ja sitten eivät pysty olemaan läsnä lapselle vaan on rampattava jatkuvasti kodin ulkopuolella vaikka vauva olisikin vasta parikuinen rääpäle.
Ja imetyksestä pakko sanoa sen verran, että en näe mitään syytä siihen, miksi imeväisen (parikuisen vauvan) äidin on perusteltua lähteä pois vauvansa luolta! (siis pidemmäksi aikaa)
tästä tuli nyt hiukan sekava teksti ja varmasti moni on eri mieltä. Tämä vaan minun mielipiteeni asioista.
Ap on hukannut omat ajatuksensa eikä ap nyt ymmärrä!
Niin ristiriitaista tekstiä tulee. Ihan turha syyttää meitä vastaajia siitä, ettet lopulta itsekään tiedä, mitä mieltä olet asioista ja miten suhtaudut niihin. Oletko kenties valvonut liikaa, tjtn, kun ajatustenjuoksusi on ihan vinksin vonksin?
En käsitä, miten joku tulee jeesustelemaan tänne imetyksestä tai vauvan kanssa olosta, jos itse on aiemmin tehnyt juuri nuo mokat. Sinä olet jättänyt imetyksen laiskuuttasi pois ja nyt yhden (?) onnistuneen imetyskokemuksen jälkeen tulet tänne nostamaan itseäsi korokkeelle. Sinä olet myös halunnut viihteelle heti lapsen synnyttyäsi ja SILTI kiillottelet kruunuasi kritisoimalla samoin ajattelevia. Voi luoja, mitä meininkiä!!