Työpaikat, joissa työantaja ei tarjoa/ järjestä pikkujouluja
Millaiset työpaikat tai työnantajat eivät järjestä työntekijöille pikkujouluja? Järjestättekö työläiset itse? Millaisella budjetilla?
Kommentit (16)
3 henkilöä töissä ja uskovainen pomo ts. firman omistaja. Valtion virastossa olen ollut ja siellä piti aina henkilökunnan järjestää itse. Muutama ihminen oli valittu tähän hommaan. Muistelen, että jonkun pienen rahan sai virkistysrahastosta, mutta hyvin pienen, pääasiassa maksettiin itse.
Meillä julkisella on omakustanteiset ja ymmärrän ihan hyvin, että veronmaksajien rahoilla ei ole sopivaa juopotella ja juhlia. Tämä tosin ei koske poliitikkoja ja piispoja.
Kunnan työntekijät. Jonku joulupuurom ehkä tarjoovat 😈
Hoitoalalla olen yksityisellä. Pikkujoulut on riisipuuro luumukiisselillä ja pipari kahvilla/glökillä. Mies on maanmittauspuolella ja käyvät kaupungin parhaassa hotellissa jouluruoka buffetin syömässä ja lisäksi 5 drinkkilippua.
Joulusesonkina kukaan työntekijä ei jaksaisi tai ehtisi tulla, juhlitaan porukalla sitten keväällä työnantajan piikkiin.
Hoitoallalla isossa sairaanhoitopiirissä. Pikkujoulut omakustanteiset. Joulun alla ilmainen lounas, siis riisipuuro ja torttu, talon puolesta , mutta vain jos sattuu olemaan työvuorossa.
Oijoi, mä ilman muuta haluaisin työpaikkaan jossa ei pikkujouluja vietetä! Ne ja muut juhlat on todella ahdistavia tilaisuuksia mulle ja sitten kun en lähde niihin niin ihmiset pitää mua nirppanokkana ja outona kun puutun porukasta. Mutt jos ei ois pikkujoului niin ei ois mitään mistä kieltäytyä.
Monen liikkeen kauppaketju. Pikkujouluja ei enää ole säästösyistä. Firma tappiolla.
Meillä budjetti on muutamasta kympistä sataseen per työntekijä ja useimmiten käydään ensin jossain näyttelyssä tai teatterissa ja sen jälkeen syömässä. Max kaksi annosta alkoholia eli esimerkiksi viinipullo/ 3 työntekijää kuuluu ateriaan, jos haluaa jäädä jatkoille tai ottaa kahvin kanssa konjakin tms niin sitten pitää maksaa itse. Kesäloman alussa yleensä sama setti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä budjetti on muutamasta kympistä sataseen per työntekijä ja useimmiten käydään ensin jossain näyttelyssä tai teatterissa ja sen jälkeen syömässä. Max kaksi annosta alkoholia eli esimerkiksi viinipullo/ 3 työntekijää kuuluu ateriaan, jos haluaa jäädä jatkoille tai ottaa kahvin kanssa konjakin tms niin sitten pitää maksaa itse. Kesäloman alussa yleensä sama setti.
Niin ja siis meillä työnantaja järjestää nämä. Luin huonosti kysymyksen ja ajattelin, että kysytään millaisia pikkujouluja työpaikoilla on. Sori siitä.
Yritys jonka talous on kuralla. Tyhjästä on paha nyhjäistä.
Perheen yritys. Tosin henkilökunta saa "joulurahan". Entinen työpaikka ei järkänny pikkujouluja yt-vuosina, tukkukaupan alalla. Tuttu töissä sairaalassa ja niil ei työnantaja jyrkkää, mutta henkilökunta järkkää omarahotteiset kekkerit.
Nuukia