Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä EXäni on saaanut tietää?

Vierailija
12.08.2016 |

Että se olin minä joka käräytin hänet verottajalle ja KELAlle pimeistä töistä ja etuuksien nostamisesta perusteetta? Luulin että nuo ilmoitukset voi tehdä nimettömänä? Mitään kriisiä tästä ei synny, mielestäni oli täysin oikein käräyttää hänet.

Taustaa tähän se että exäni on kiusannut minua vuosia lapseen liittyvissä asioissa. Ei maksa elareita koska on virallisesti työtön, mutta tosiasiassa tekee pimeänä ravintolahommia ja asuu avovaimonsa kanssa yhdessä. Mies on kirjoilla toisessa asunnossa, jota vuokraa pimeästi mutta nostaa siitä asumistukea, samaan aikaan kun opiskeleva avovaimo nostaa niinikään Kelasta asumistukea. Kaiken tämän olisin voinut katsoa läpi sormien ja elää sen tosiasian kanssa että elätän lapsemme yksin, ellei mies olisi lähetellyt vittumaisia viestejä lomamatkalta ranskasta, suora lainaus: "Vituttaako kun itselläsi ei ole koskaan varaa matkustella ja mä reissaan täällä" "Onnee sun köyhään elämään, et tuu saamaan multa euroakaan elatusmaksuja koskaan, koska ei huvita tollaselle huoralle mitään maksaa! Ostin just xxx:lle muuten pullon shamppanjaa :D t: työtön LOL" Erosimme koska mies oli väkivaltainen, petti ja tuhlasi rahansa viinaan ja huumeisiin.
Oli miten oli, en tunne häpeää käräyttämisestä, itse en saa yhteiskunnalta muuta kuin lapsilisän ja maksan yksin kaikki lapsen kulut. Elämiseen pakollisten menojen jälkeen (vuokra, laskut) jää 450 euroa kuukaudessa, josta maksetaan ruoat ja vaatteet yms yms.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas mikä urpo, onnea ap että olet päässyt siitä eroon! Ja todellakin käräyttäminen oli oikein. Ymmärrän sen ettei kukaan halua maksaa jostain kirpparimyynneistä tai palautuspulloista veroja, mutta on "hieman" eri asia tuollainen säännönmukainen veronkierto.

Vierailija
22/26 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt osaa laskea 1+1...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitko ilmoitusta tehdessäsi nimesi kelaan/verottajalle?

Nimittäin minusta on joskus tehty (aiheeton) ilmoitus kelaan ja kelasta kerrottiin ilmiantajan nimi kun kysyin. Olisin voinut halutessani tehdä rikosilmoituksen aiheettomasta ilmiannosta, mutta en jaksanut.

Kannattaa kyllä olla varovainen, jos oikeasti kela ja verottaja on todennut ilmoituksen aiheettomaksi, niin exäsi voi nostaa syytteen sinua vastaan.

On kyllä niin räikeä tapaus, että toivottavasti exäsi joutuu vastuuseen huijauksistaan.

Säästä varmuudeksi tuo viesti minkä lähetti sinulle, siitä saattaa olla hyötyä jos joudut käräjille!

Vierailija
24/26 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten noi miehet ei ymmärrä, että ei ne rahat tule millekkään "huoralle" vaan sille ihan omalle lapselleen.

Vierailija
25/26 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et saa KELALTA elareita jos mies ei maksa??

Vierailija
26/26 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kelan osalta miehelle ei tule seuraamuksia.

Ei ole laitonta pitää omaa asuntoa ja asua puolison asunnossa.

Tuo pimeästi vuokraaminen ei tietenkään ole sallittua, mutta siitä pitäisi löytyä todisteita. Ei riitä pelkästään sinun sana. Vuokra todennäköisesti maksetaan käteisenä, jolloin ei edes tiliotteelta löydy todisteita.