Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi poistettiin se keskustelu, jossa ap oli kateellinen yliopistokavereidensa ns.paremmista perheistä?

12.08.2016 |

En lukenut koko ketjua läpi, niin en tiedä mitä siellä oli.

Kommentit (15)

1/15 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/15 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistettiinko se? :O Ainakin vielä aamulla siellä oli täysin asiallista ja AV-tasoon nähden laadukasta keskustelua yhteiskuntaluokkien eroista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, miksi poistettiin?? Eihän siinä ollut mitään henkilöön käyvää tietääkseni. Kait sitä nyt yhteiskuntaluokista saa puhua.

Vierailija
4/15 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, miksi poistettiin?? Eihän siinä ollut mitään henkilöön käyvää tietääkseni. Kait sitä nyt yhteiskuntaluokista saa puhua.

Ketjussa ei ollut yhtään kommenttia pillunkarvoista, siinä syy.

Vierailija
5/15 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että hävisi. Siinä oli paljon koskettavaa juttua siitä miten pahalta tuntuu kun jää osattomaksi hyvistä perhe- ja sukulaisuussuhteista. Ehkä ketju kaatui niihin viesteihin, jotka tarttuivat epäolennaiseen ja alkoivat vääntämään rapujuhiista jotain yhteiskuntaluokkien välistä vastakkainasettelua. 

Vierailija
6/15 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku AP:n sukulainen tunnistanut itsensä ja ilmiantanut?

Vierailija
7/15 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko joku AP:n sukulainen tunnistanut itsensä ja ilmiantanut?

AP:n kuvailemia perheitä on valitettavasti Suomessa useampi tusinasta, ei siinä muistaakseni mitään erityisen harvinaista tullut ilmi.

Vierailija
8/15 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaan tässä sitä ketjua ja pidetään asiallisena :)

Vierailija
9/15 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruotsinsuomalaisia ei saa käräyttää heidän ansaitsemattomista eduistaan. Siitähän siinä oli kyse.

Vierailija
10/15 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt eilen kommentoida, mutta....täydet sympatiat ap:lle, mutta minun on kyllä vaikea ymmärtää tuota kokemusta. Olen opiskellut helsingin yliopistossa useita aloja, ja yhdestä valmistunut ensin maisteriksi ja sitten tohtoriksi, ja en kerta kaikkiaan huomannut mitään tuollaista. Ok perheeni ei ole noin "karu tapaus" kuin ap:lla mutta kaukana yläluokasta jota hän kuvailee, enkä todellakaan kokenut mitään alemmuutta. Enkä huomannut tälllaista yläluokkaisuuden/rikkauden vyörytystä lainkaan. Opiskelukavereita oli todella kaikenlaisista taustoista eikä kukaan erotellut ketään taustan perusteella eikä se vaikuttanut sosialisiin suhteisiin mitenkään. Fiksuin tuntemani ihminen (myös tohtori ja hyvin menestynyt akateemisessa maailmassa) on köyhästä suurperheestä maaseudulta. Hänessä ei näy mitäön alemmuudentunnetta ja hyvin avoimesti kertoo perheestään.

Vierailija
11/15 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehtinyt eilen kommentoida, mutta....täydet sympatiat ap:lle, mutta minun on kyllä vaikea ymmärtää tuota kokemusta. Olen opiskellut helsingin yliopistossa useita aloja, ja yhdestä valmistunut ensin maisteriksi ja sitten tohtoriksi, ja en kerta kaikkiaan huomannut mitään tuollaista. Ok perheeni ei ole noin "karu tapaus" kuin ap:lla mutta kaukana yläluokasta jota hän kuvailee, enkä todellakaan kokenut mitään alemmuutta. Enkä huomannut tälllaista yläluokkaisuuden/rikkauden vyörytystä lainkaan. Opiskelukavereita oli todella kaikenlaisista taustoista eikä kukaan erotellut ketään taustan perusteella eikä se vaikuttanut sosialisiin suhteisiin mitenkään. Fiksuin tuntemani ihminen (myös tohtori ja hyvin menestynyt akateemisessa maailmassa) on köyhästä suurperheestä maaseudulta. Hänessä ei näy mitäön alemmuudentunnetta ja hyvin avoimesti kertoo perheestään.

no sinä et hengaillut muissa kuin köyhissä piireissä 

oot tietty näitä vaihtoehtoväkeä. Kerronpa että mulla on stadissa pikkuserkkuja joista joku juuri muuten hengailee näissä vaihtoehtonuori porukoissa, mutta totuus on ihan toinen, ovat erittäin varakasta sukua, joilla on miljoonaomaisuus. Taatusti eivät puhu eikä näy ulospäin. Sitten kuitenkin nauttiivat täysin siemauksin eduistaan.

Vierailija
12/15 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin myös halunnut lisätä ap:lle, että nuo Helsingin piirit ovat itse asiassa aika rentoja siinä mielessä, että ihmiset erittäin mielellään tutustuu uusiin ihmisiin ja ottaa porukoihin mukaan.

Myös perheheisiin tutustuu helposti omasta taustasta huolimatta. Nimittäin yksi asia, jota he yleensä arvostaa erittäin paljon on KOULUTUS!

Jos olet itse akateeminen, kelpaat kyllä.

Vaikeampaa voi olla jollakin tekoripsien asentajalla. Sen myönnän.

Vierailija
13/15 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no sinä et hengaillut muissa kuin köyhissä piireissä 

oot tietty näitä vaihtoehtoväkeä. Kerronpa että mulla on stadissa pikkuserkkuja joista joku juuri muuten hengailee näissä vaihtoehtonuori porukoissa, mutta totuus on ihan toinen, ovat erittäin varakasta sukua, joilla on miljoonaomaisuus. Taatusti eivät puhu eikä näy ulospäin. Sitten kuitenkin nauttiivat täysin siemauksin eduistaan.

No kun esim mun pääaineen vuosikurssi on n 50 ihmistä, ja hengailimme ihan kaikki paljon yhdessä. Edelleen kaikenlaisista taustoista.

Vierailija
14/15 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tausta on kuitenkin vain yksi asia ihmisestä. Ei kannata tuntea sen takia alemmuutta. Tärkeämpää on se, mitä itse olet, miten käyttäydyt, mitä opiskelet, onko mukavaa puhuttavaa. Itsesäälissä itseään anteeksipyytelevä ei ole haluttua seuraa missään piireissä. Somen kiiltokuvat ei kerro muusta kuin pinnasta. Sinne ei laiteta huonon hetken kuvia. Nokka pystyyn ja kohti omaa elämää! Vanhemmilla oma elämänsä.

Vierailija
15/15 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistettiinko tosiaan?