Onko teillä joku tv-ohjelma mistä tulee "turvallinen" olo
Ja joka on kiva laittaa pyörimään taustalle? Mulla on, muumit ja gossip girl.
Kommentit (97)
Turhapurot! Aikoinaan olivat jopa typeriä,kliseekasoja, mutta nyt niistä tulee mieleen vanha kunnon Suomi, jossa viihdekin oli harmitonta. Ja näyttelijät hyviä!
Ei ole tv-ohjelma, mutta radion merisää<3
Vierailija kirjoitti:
Sattumalta katsoin curlingia silloin, kun se suomalainen menestyi jossain arvokisoissa. Ei kiinnostanut alun perin yhtään, mutta huomasin, että sen katselu oli ihanan rentouttavan hypnoottista. Ei mitään veren maku suussa -kisaamista, vaan ihanaa hissuttelua, vaikka ne jynssääjät jynssäävät hetken vimmatusti.
Muuten kaikki ihanan harkittua ja maltillista : )
Tarkoitat varmaan Suomen joukkuetta koska joukkuettain tuota pelataan. Mukava seurata kyllä tiukkaa ottelua huipputasolla. Jokaisen oman ja vastustajan heiton jälkeen on hiottava taktiikkaa uudestaan. Rauhallista mutta jännää seurattavaa.
Sopranos! Olin ihan koukussa, jostain syystä se oli ihanaa pakoa pikkulapsiarjesta. Ja se alku, missä Tony Soprano ajoi autoa ja tunnari soi, piti aina nähdä kokonaan alusta asti. Jos myöhästyin siitä, niin tuli sellainen tyhjä olo, että jotain jäi puuttumaan.
Sellaisia hyvä mielen sarjoja ovat olleet Kertomuksia kaupungista ja Oi ihana toukokuu.
Frendit ja gilmoren tytöt. Myös merisää radiosta toimii hyvin.
Frendit minullakin, aina taustalla jos olen yksin kotona ja tunnen itseni yksinäiseksi /surulliseksi tms. Toimii myös jos on kipeänä, potee krapulaa tai ei saa yöllä nukutuksi. Polvileikkauksen jälkeen auttoi viemään ajatukset kivusta. Nähty sata kertaa mutta aina samat jutut naurattaa! Muumit on myös tuttu ja turvallinen valinta
Muumit ja vanhat salkkarit! Ostin sarjan ensimmäiset jaksot dvd:nä, mutta enempää ei niitä tule :( ...
Positiiviset sarjat. Ja silloin kun olin tosi masentunut katsoin vanhoja pata-kakkosia. Olen 81 -syntynyt.
Kauniit ja rohkeat! Lapsuudestani asti samat kaavat pyörineet, vähän vaan hahmot ja asetelmat muuttuvat. Aina siis katson jos ahdistaa tai on turvaton olo, ainoa muuttumaton asia maailmassa. :D
Vierailija kirjoitti:
Garfield and Friends-piirretty
Sama aikoinaan! Olin joskus todella ahdistunut ja katsoin joka aamu tätä vanhempien lähtiessä töihin kun en saanut nukuttua. Muistuttaa aina jälkikäteen siitä ajasta.
Solsidan, ihanan hyväntuulinen sarja. Tuo pirteyttä kamalaankin päivään.
Rauhallinen urheilu.
Siis yleisurheilu, voimistelu, ratsastus, hiihto, luistelu, mäkihyppy.
En itse harrasta liikuntaa enkä ole kiinnostunut urheilusta. Nautin kuitenkin suunnattomasti siitä kun huoneessa istuu ihmisiä, teeveessä urheillaan ja kisataan ja kukin seuraa sitä enemmän tai vähemmän, se on jollain tavalla tärkeää ja merkityksellistä, kukaan ei juurikaan puhu mitään. Tulee turvallinen, tuttu ja lämmin olo. Voi vaikka torkahtaa joksikin aikaa ja kaikki pysyy ennallaan.
Tämä juontaa varmaan lapsuuteen. Mulla on sellainen muistikuva että isä katsoi aina lauantaisin ja sunnuntaisin urheilua tuntikausia eikä mihinkään ollut kiire. Se tuntui loppumattomalta.
Ei ole koskaan tullut Suomessa tv:stä, mutta youtubessa voi katsoa Bob Rossin videoita, joissa opettaa maalaamaan. Sen rauhoittavampaa en ole nähnyt.
Garfield and Friends-piirretty