Nordea ottaa käyttöön uuden tilimaksun
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001238225.html
Taitaa olla aika etsiä uutta pankkia, koko ajan jotain uusia maksuja.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla taitaa olla säästöjä juuri tarvittava määrä mutta muita edellytyksiä kanta-asiakkuuteen ei ole. Noiden uudistusten jälkeen palvelumaksut lienevät siinä 12 euron paikkeilla kuukaudessa, kun ne nyt ovat 8 euron tienoilla.
No, katsotaan nyt, mitä tässä tapahtuu.
Nordealla riittää että on yli 6000€ sijoituksissa/säästössä, niin saa sellaisen asiakkuuden ettei tilinpito maksa tuota kahta euroa kuukaudessa.
6000€ säästöjen/sijoitusten/lainojen lisäksi piti olla palveluita myös muista tuoteryhmistä, tyyliin verkkopankkitunnukset, kortti tai e-lasku.
Kolme palvelua näistä pitää olla käytössä:
Pankkitunnukset
Sijoittajan kaupankäyntipalvelut verkkopankissa
MasterCard tai Visa
Visa Electron tai Visa Debit
Suoraveloitus, suoramaksu, e-lasku tai e-tiliote
Asuntolaina tai vapaa-ajanasuntolaina
AsuntoJousto
Joustoluotto*, A1-Autoluotto*, Käyttöluotto*, opintolaina tai muu Nordea Pankki Suomen luotto
EtuTili, Kasvutili, ASP-tili tai rahastosäästösopimus**
KorkoExtra-tili, Kiinteäkorkoinen sijoitustili, Uusiutuva sijoitustili tai TalletusPlus-tili
Kertasijoitus rahastoihin**
Eläkevakuutus***
Säästöhenkivakuutus, Tavoitesäästö tai Nordea Capital***
Nordean arvo-osuustilillä säilytyksessä olevat arvopaperit
Lainaturva***, Henkilöturva***, Korkokatto tai Oma Takaus
Nordean kautta ostetut If-vakuutukset****
Kenelläpä ei olisi esim. Pankkitunnuksia, Visa electronia ja yhtä e-laskua?
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko minulle miten S-pankissa ostan esimerkiksi Coca-colan osakkeita?
Muistelisin, että Nysen osakkeita voi ostaa ihan normaalisti verkkopankin kautta. Mutta jos muistan väärin, niin sitten vain soitto meklarille ja asia hoituu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät Vinkuu kirjoitti:
Kauhea itku kun Nordea nostaa maksut samalle tasolle muiden kanssa.
Eipä minulla mene mitään tilimaksuja osuuspankissa, maksan ainoastaan nettipankista ja pankkikortista.
S-pankissa minulla ei mene mitään palvelumaksuja.Molempiin olet joutunut maksamaan 100€ osuusmaksun. Se on riski jolla kuittaat pois nuo palvelumaksut. Nordeassa ei tuollaista osuusmaksua joudu maksamaan.
Op:sta en tiedä, mutta S:stä saa sen maksamansa rahan takaisin, jos joskus jäsenyydestä luopuu. Jäsenyydellä saa myös paljon muita etuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät Vinkuu kirjoitti:
Eipä minulla mene mitään tilimaksuja osuuspankissa, maksan ainoastaan nettipankista ja pankkikortista.
S-pankissa minulla ei mene mitään palvelumaksuja.Molempiin olet joutunut maksamaan 100€ osuusmaksun. Se on riski jolla kuittaat pois nuo palvelumaksut. Nordeassa ei tuollaista osuusmaksua joudu maksamaan.
S-ryhmän osuusmaksulle voi saada jopa 20% vuotuisen koron. Ei huono sijoitus ollenkaan.
Nordea laittaa lähivuosina yli miljardi euroa verkkopalveluiden parantamiseen. Tällä hetkellä nordean verkkopankki on kyllä vähän aneeminen, vaikkakin ihan toimiva.
Kaffepulla kirjoitti:
Hei vastatkaa viisaammat, onko totta että Nordea luopuu niistä verkkopankin avainlukulistoista? Mulla ei ole älypuhelinta enkä todellakaan aio sellaista hankkia, ainakaan minkään Nordean takia, että saisin siihen jonkun tunnuslukusovelluksen ladattua. Eli miten voin jatkossa käyttää Nordean verkkopankkia, vai käykö tässä nyt niin, että lopetan tuon tilin ja siirrän johonkin toiseen pankkiin?
S-tili kyllä kiinnostaisi, mutta onko niillä normaalia verkkopankkipalvelua, siis sellaista, missä voi maksaa laskuja? Olisin tosi kiitollinen vastauksista!
S-pankilla on verkkopalvelu kuten muillakin pankeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät Vinkuu kirjoitti:
S-ryhmän osuusmaksulle voi saada jopa 20% vuotuisen koron. Ei huono sijoitus ollenkaan.
Aivan. 10€ tulee osuusmaksua joka vuosi. itse olen olut jäsen yli 10 vuotta, eli pelkällä osuusmaksulla olen jo plussalla ja ne boonuksen siihen päälle ja sitten vielä se että Prisma on muutenkin paikkakunnan edullisen ruoakauppa. Eikös tuon osuusmaksun saa vielä takaisinkin jos eroaa osuuskunnasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OsakkeenOmistajaM25 kirjoitti:
ps. S-pankissakin joutuu maksamaan tilistä 2€/kk ellei liity tuohon kommunistijärjestelmään. Op ja danskekin laskuttavat tileistä ja nostoista.
Laskuttaako esim. Osuuspankki tosiaan siitä, että tili on olemassa?
http://www.studio55.fi/tastapuhutaan/article/pankkien-palvelumaksut-ver…
Minuakin vähän huolestuttaa tämä Nordean ilmoitus. Sillä joskus noin 10 vuotta sitten Nordea muutti yksipuolisesti tiliehtojaan niin että talletuskorko poistui ja tämä muutos olisi pitänyt hyväksyä tai muuten pankki uhkasi sulkea tilin. Meillä oli puolison kanssa yhteinen tili joka oli tarpeeton, joten ajateltiin että sillähän tuosta tilistä päästään eroon kun pankki sulkee sen.
Myöhemmin tuli karhukirje siitä että tilillä ei ollut enää varoja maksaa palvelumaksua. Oltiin vähän ihmeissäni ja menin käymään konttorilla. Pankki oli tosiaan sulkenut tilin, eli sille ei voinut tallettaa rahaa, eikä sillä olevia varoja voinut käyttää. MUTTA tiliin liitetyt palvelusopimukset olivat edelleen voimassa ja pankki peri niistä kuukausimaksua, vaikka mitään palvelua siis ei voinut käyttää, koska tili oli suljettu. Minulle kerrottiin että minun pitäisi lopettaa tili ja sanoin että lopetetaan se. Mutta sepä ei onnistunut tietenkään kun puolisoni ei ole paikalla ja tili on meidän yhteinen. Pystyin kuitenkin irtisanomaan tilin palvelusopimukset jotta mitään maksuja ei enää mene. Puolisoni kävi myöhemmin pankissa hyväksyäkseen omalta osaltaan tilin lopettamisen, mutta sekään ei onnistunut kun emme taaskaan olleet samaan aikaan konttorissa.
Nyt tuli tiedote näistä maksuista, odotan jännällä että mitä paskaa tästä tällä kertaa sataa niskaan.
Ihan hyvä. Nordean status nousee, eli Nordea on Rols Royce ja OP on Toyota. Sopii minulle.
Vierailija kirjoitti:
Nordean palvelu heikkenee kokoajan. Ensin suljetaan konttorit ja neuvotaan käyttämään automaattia. Kun asiakkaat saadaan sinne, niin siitä tuleekin maksullista. Mitä seuraavaksi ?
Lisäksi haluaisin vastauksen kysymykseen, mistä jatkossa saan 100, 200 tai 500 euron seteleitä ?
Jatkossa et muuten saa 500 euron seteleitä mistään pankista, sillä niiden painaminen ja liikkeelle lasku lopetetaan: https://www.ecb.europa.eu/press/pr/date/2016/html/pr160504.fi.html
Mitä niillä edes tekee?
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä. Nordean status nousee, eli Nordea on Rols Royce ja OP on Toyota. Sopii minulle.
Juurikin näin. Hyvä että persaukisimmat asiakkaat joista on vain kuluja, ulkoistetaan muille. Turha tuollaisia asikkaita on pokkuroida kun eivät tuo kuin hiekkaa pankkisalin lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Löit luun kurkkuun av-mammalle. Siinä on hyvä vävypoika ehdokas.
Opettele yhdyssanat, niin sinustakin voi joskus tulla jotain.
Kaffepulla kirjoitti:
Kiitos tuhannesti vastaajille! Täällä ilmoittautuu yksi Nordean ex-asiakas. Olen ihan kyllästynyt heidän jatkuvasti nouseviin maksuihinsa. Minulla on Nordeassa tili jota käytän tosi vähän, mutta palvelumaksuja menee noin 5€ kuussa, en tajua mihin, kun en tiliä juurikaan edes käytä.
Missä S-tilin voi avata?
Prismassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tuossa oli väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tuossa oli väärin?
vävypoika ehdokas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tuossa oli väärin?
vävypoika ehdokas
Asia selvä. Olipas kamala rikkomus. Miten ihmeessä jaksat tuhlata ainutlaatuista ja ainoaa elämääsi tuollaisista huomautteluihin? Ilmeisesti elämässäsi ei hääppöistä sisältöä ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nordean palvelu heikkenee kokoajan. Ensin suljetaan konttorit ja neuvotaan käyttämään automaattia. Kun asiakkaat saadaan sinne, niin siitä tuleekin maksullista. Mitä seuraavaksi ?
Lisäksi haluaisin vastauksen kysymykseen, mistä jatkossa saan 100, 200 tai 500 euron seteleitä ?Jatkossa et muuten saa 500 euron seteleitä mistään pankista, sillä niiden painaminen ja liikkeelle lasku lopetetaan: https://www.ecb.europa.eu/press/pr/date/2016/html/pr160504.fi.html
Mitä niillä edes tekee?
Minä olen käyttänyt niitä vessapaperina, harmi, jos ei enää ole saatavilla.
6000€ säästöjen/sijoitusten/lainojen lisäksi piti olla palveluita myös muista tuoteryhmistä, tyyliin verkkopankkitunnukset, kortti tai e-lasku.