Nordea ottaa käyttöön uuden tilimaksun
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001238225.html
Taitaa olla aika etsiä uutta pankkia, koko ajan jotain uusia maksuja.
Kommentit (64)
Ei koske minua, olen Check-in asiakas ja nostan rahaa ehkä kerran kuussa, jos sitäkään. Sen sijaan en ole tiennyt että Nordea veloittaa avainlukulistasta, onko tuo ihan totta?? Kai joku nyt yrittää vain kusta silmään?
Vierailija kirjoitti:
S-pankin toimipisteitä on esim. Prismoilla ja joillakin S-marketeilla. Ainakin osalla Sokoksista, ellei kaikilla. Varmaan S-pankin nettisivuilta löydät paremmin tietoa ;D
Kiitos, pitääkin ottaa selvää!
Ai että mä oikein odotan, että saan marssia Nordeaan ja nostaa tilini tyhjäksi.
🇺🇦🇮🇱
Mies25Amis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OsakkeenOmistajaM25 kirjoitti:
Sehän on hyvä että persaukiset asiakkaat joista on vain kuluja, saadaan s-pankin ja op:n riesaksi. Itse olen vielä kolme vuotta Check-in asiakas ja Nordean palvelut ovat minulle ilmaisia.
ps. S-pankissakin joutuu maksamaan tilistä 2€/kk ellei liity tuohon kommunistijärjestelmään. Op ja danskekin laskuttavat tileistä ja nostoista.
Ihme itkua Nordeasta, ylen kommarit yrittävät kaikinkeinoin haukkua Nordeaa.
Se että sulla on asuntolaina Nordeassa ja pari hassua yrityksen osaketta ei tee susta Wahlroosia.
Ohhoh. Itselläni on kaikki osakkeet kylläkin Nordnet-välittäjällä. n. 95 000€ (perintöäkin). Asuntolainaa ei ole, enkä ikinä näillä hinnoilla tule ottamaankaan.
Muijan kanssa Rauman keskustassa 55 neliöinen, juuri pintarempattu kaksio, 1965 rakennetusta kerrostalosta, 405e/kk. Pelkästään yhtiövastike tässä olisi 210e/kk, puhumattakaan tulevista remonteista. Maksan puolet tuosta vuokrasta eli n. 200e/kk. Siihen sisältyy kaikki kiinteistöverosta - lämmitykseen ym. Saan kuukaisittain säästetty osakkeisiin (Viime kuukaudet ostanut edullisia Betssonin, Sammon, GeneralMotorsin ja Capmanin osakkeita) yli 800 euroa.
Investor ja Industrivärden ovat jo parissa vuodessa tuplanneet omaisuuteni. Pelkillä osingoilla saan jo kuitattua helposti vuokrani. Saisin nytkin siis jo ostettua omakotitalon käteisellä täältä Raumalta, mutta ei kiehto laittaa penniäkään ylimääräistä asuntoihin, jotka tuottavat vain korkomenoja, ylläpitokuluja, remonttikuluja. Mielummin nautin osingoista ja fiksusti valitsemieni osakkeiden arvon nousuista. Osakesalkkuni kolmessa vuodessa +109%.
Joo, mutta siltikään et ole Wahlroos. Toivottavasti et edes unelmissasi sitä kuvittele.
Vierailija kirjoitti:
Mies25Amis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on hyvä että persaukiset asiakkaat joista on vain kuluja, saadaan s-pankin ja op:n riesaksi. Itse olen vielä kolme vuotta Check-in asiakas ja Nordean palvelut ovat minulle ilmaisia.
ps. S-pankissakin joutuu maksamaan tilistä 2€/kk ellei liity tuohon kommunistijärjestelmään. Op ja danskekin laskuttavat tileistä ja nostoista.
Se että sulla on asuntolaina Nordeassa ja pari hassua yrityksen osaketta ei tee susta Wahlroosia.
Ohhoh. Itselläni on kaikki osakkeet kylläkin Nordnet-välittäjällä. n. 95 000€ (perintöäkin). Asuntolainaa ei ole, enkä ikinä näillä hinnoilla tule ottamaankaan.
Muijan kanssa Rauman keskustassa 55 neliöinen, juuri pintarempattu kaksio, 1965 rakennetusta kerrostalosta, 405e/kk. Pelkästään yhtiövastike tässä olisi 210e/kk, puhumattakaan tulevista remonteista. Maksan puolet tuosta vuokrasta eli n. 200e/kk. Siihen sisältyy kaikki kiinteistöverosta - lämmitykseen ym. Saan kuukaisittain säästetty osakkeisiin (Viime kuukaudet ostanut edullisia Betssonin, Sammon, GeneralMotorsin ja Capmanin osakkeita) yli 800 euroa.
Investor ja Industrivärden ovat jo parissa vuodessa tuplanneet omaisuuteni. Pelkillä osingoilla saan jo kuitattua helposti vuokrani. Saisin nytkin siis jo ostettua omakotitalon käteisellä täältä Raumalta, mutta ei kiehto laittaa penniäkään ylimääräistä asuntoihin, jotka tuottavat vain korkomenoja, ylläpitokuluja, remonttikuluja. Mielummin nautin osingoista ja fiksusti valitsemieni osakkeiden arvon nousuista. Osakesalkkuni kolmessa vuodessa +109%.
Joo, mutta siltikään et ole Wahlroos. Toivottavasti et edes unelmissasi sitä kuvittele.
En edes haluaisi olla. Mistä ihmeestä tuollaisen lapsellisen luulon edes päähäsi keksit, että haluaisin olla Nalle? Se että olen lähikuukausina ostanut Nordean ja Sammon osakkeita, ei tee minusta mitään vanhaa äijänkäppänää. Uskon että Wahlroos ja ruattalaiset Wallenbergit ja Handelsbankenin omistaja suvun Industrivärden osaavat pitää rahoistani paremman huolen kuin minä itse. Ja ymmärtävät enemmän raha-asioista kuin minä, tai varsinkaan sinä.
Mies25Amis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki nuoret olisivat yhtä fiksuja kuin sinä, niin Suomessa ei olisi enää yhtään työttömyyttä tai köyhyyttä. Olet fiksu nuori mies.
Itsellä kaikki palvelut nordeassa ja siellä aion ne pitää koska sieltä saan ne edullisimmin. Olen siis 20 vuotias check in asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Hei vastatkaa viisaammat, onko totta että Nordea luopuu niistä verkkopankin avainlukulistoista? Mulla ei ole älypuhelinta enkä todellakaan aio sellaista hankkia, ainakaan minkään Nordean takia, että saisin siihen jonkun tunnuslukusovelluksen ladattua. Eli miten voin jatkossa käyttää Nordean verkkopankkia, vai käykö tässä nyt niin, että lopetan tuon tilin ja siirrän johonkin toiseen pankkiin?
S-tili kyllä kiinnostaisi, mutta onko niillä normaalia verkkopankkipalvelua, siis sellaista, missä voi maksaa laskuja? Olisin tosi kiitollinen vastauksista!
Vaihdoin juuri Nordeasta S-pankkiin. Sain verkkopankkia varten avainlukulistan, vaikka virkailija kyllä selitti sovelluksestakin. Mutta verkkopankkia voi käyttää ilman älypuhelinta. Verkkopankissa voi tehdä ihan samat jutut kuin Nordeankin vastaavassa :)
Kerrotko minulle miten S-pankissa ostan esimerkiksi Coca-colan osakkeita?
Laskuttaako esim. Osuuspankki tosiaan siitä, että tili on olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Laskuttaako esim. Osuuspankki tosiaan siitä, että tili on olemassa?
http://www.studio55.fi/tastapuhutaan/article/pankkien-palvelumaksut-ver…
Kauhea itku kun Nordea nostaa maksut samalle tasolle muiden kanssa.
Eikös tuo maksu tule vain perusasiakkaille, suomeksi kaikkein huonoimmille ja köyhimmille asiakkaille ? Itse elän pelkällä toimeentulotuella ja ärsyttää se, miten pankkiasiakkuuskin on kaikkein köyhimmille kaikkein kalleinta. Pitäisi kyllä tutustua muihin pankkeihin, mutta totuus taitaa olla, että ei mikään pankki tälläistä köyhää asiakkaakseen halua. Itselläni ei ole edes verkkopankkitunnuksia,joten on todellista ryöstöä, että laskun maksu pankkiautomaatilla maksaa 2,50 euroa laskulta ja pankkikortti 2,5 euroa kuukaudessa. Kun muutenkin pitää laskea rahat tarkkaan, on todella stressaavaa kun sitten pitää vielä miettiä,onko tilillä tarpeeksi rahaa palvelumaksuihin. Ei niillä parhaimmilla asiakkailla eli rikkaimmilla, jolla olisi jopa varaa maksaa "palvelusta" taida näitä maksuja olla. Ymmärrän kyllä, että yrityksillä on eritasoisia asiakkaita ja eri asiakkaille eri tarjoukset, mutta pankin palvelumaksujen kohdalla tämä mielestäni on vain köyhien syrjintää.
Köyhät Vinkuu kirjoitti:
Eipä minulla mene mitään tilimaksuja osuuspankissa, maksan ainoastaan nettipankista ja pankkikortista.
S-pankissa minulla ei mene mitään palvelumaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo maksu tule vain perusasiakkaille, suomeksi kaikkein huonoimmille ja köyhimmille asiakkaille ? Itse elän pelkällä toimeentulotuella ja ärsyttää se, miten pankkiasiakkuuskin on kaikkein köyhimmille kaikkein kalleinta. Pitäisi kyllä tutustua muihin pankkeihin, mutta totuus taitaa olla, että ei mikään pankki tälläistä köyhää asiakkaakseen halua. Itselläni ei ole edes verkkopankkitunnuksia,joten on todellista ryöstöä, että laskun maksu pankkiautomaatilla maksaa 2,50 euroa laskulta ja pankkikortti 2,5 euroa kuukaudessa. Kun muutenkin pitää laskea rahat tarkkaan, on todella stressaavaa kun sitten pitää vielä miettiä,onko tilillä tarpeeksi rahaa palvelumaksuihin. Ei niillä parhaimmilla asiakkailla eli rikkaimmilla, jolla olisi jopa varaa maksaa "palvelusta" taida näitä maksuja olla. Ymmärrän kyllä, että yrityksillä on eritasoisia asiakkaita ja eri asiakkaille eri tarjoukset, mutta pankin palvelumaksujen kohdalla tämä mielestäni on vain köyhien syrjintää.
Halvemmalla selviäisit, jos ottaisit verkkopankkitunnukset kuin maksaisit erikseen joka laskun maksamisesta. Mikä kortti? Mulla on Nordean debit-kortti ja sen kuukausimaksu perustason asiakkaalle on 2e/kk.
Koskee vain sellaisia ihmisiä, joilla ei ole säästöjä/sijoituksia vähintään 6000€. Lisäksi 18-29 v on vapautettu maksuista.
Suurimmalle osalle ei siis mitään vaikutusta. Lisäksi maksaahan palvelut muissakin pankeissa jossain muodoissa.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät Vinkuu kirjoitti:
Eipä minulla mene mitään tilimaksuja osuuspankissa, maksan ainoastaan nettipankista ja pankkikortista.
Minulla ei mene mitään maksuja Nordeassa.
Minulla taitaa olla säästöjä juuri tarvittava määrä mutta muita edellytyksiä kanta-asiakkuuteen ei ole. Noiden uudistusten jälkeen palvelumaksut lienevät siinä 12 euron paikkeilla kuukaudessa, kun ne nyt ovat 8 euron tienoilla.
No, katsotaan nyt, mitä tässä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät Vinkuu kirjoitti:
Molempiin olet joutunut maksamaan 100€ osuusmaksun. Se on riski jolla kuittaat pois nuo palvelumaksut. Nordeassa ei tuollaista osuusmaksua joudu maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Koskee vain sellaisia ihmisiä, joilla ei ole säästöjä/sijoituksia vähintään 6000€. Lisäksi 18-29 v on vapautettu maksuista.
Suurimmalle osalle ei siis mitään vaikutusta. Lisäksi maksaahan palvelut muissakin pankeissa jossain muodoissa.
Koskee huomattavaa joukkoa. Lainatkin hyväksytään tuohon 6000€ joukkoon. Harmi, enää ei ole 9000€ opintolainaa. Tavallisella ihmisellä ei rahat makaa pankkitilillä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taitaa olla säästöjä juuri tarvittava määrä mutta muita edellytyksiä kanta-asiakkuuteen ei ole. Noiden uudistusten jälkeen palvelumaksut lienevät siinä 12 euron paikkeilla kuukaudessa, kun ne nyt ovat 8 euron tienoilla.
No, katsotaan nyt, mitä tässä tapahtuu.
Nordealla riittää että on yli 6000€ sijoituksissa/säästössä, niin saa sellaisen asiakkuuden ettei tilinpito maksa tuota kahta euroa kuukaudessa.
Löit luun kurkkuun av-mammalle. Siinä on hyvä vävypoika ehdokas.