Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä neuvoksi? Naiseni ei aio ottaa sukunimeäni avioituessamme, olen loukkaantunut

Vierailija
11.08.2016 |

Olen menossa pitkäaikaisen naisystäväni kanssa pian naimisiin, ja nainen ilmoitti ettei aio ottaa minun sukunimeäni kun menemme naimisiin. Perusteluksi hän esitti, että kyseinen tapa on hänen mielestään täysin turhanpäiväinen ja nimenmuutoksista aiheutuisi vain ylimääräistä vaivaa.
En ymmärrä naiseni ajatustenjuoksua yhtään. Olemme perustamassa _perhettä_, ja perheenjäsenet kulkevat käsittääkseni yhdellä ja samalla sukunimellä. Millainen perhe muka olisi sellainen, jonka jäsenet eivät kulje samalla sukunimellä? Meillä on vieläpä lapsi minun sukunimelläni, joten en tosiaankaan tajua miksei nainen haluaisi ottaa nimeäni! Naiseni ei halua muuttaa nimeä miksikään. Ei halua yhdysnimeä, ei minun nimeäni, ei kokonaan uutta nimeä, ei mitään. Kaiken lisäksi hän ei halua myöskään, että minä ottaisin hänen nimensä sillä hänen sukunimensä ei hänen mielestään sopisi minulle ja olisin muka tossukka...

Haluan naiseni ottavan minun nimeni, miten voisin suostutella hänet ottamaan nimeni? Vai mitä minun pitäisi sitten tehdä, mielestäni perheellä on oltava yksi ja sama nimi? Mies27

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luettelemistasi vaihtoehdoista taisi jäädä puuttumaan se, että Sinä Ap ottaisit itsellesi yhdistelmä nimen. - Ei se silloin tietenkään tarkoita, että kaikilla perheen jäsenillä olisi yhteinen nimi, mutta iaka lähelle pääsisi kuitenkin, kun olisi ainakin osakisi yksi nimi, joka olisi kaikilla. Muta, mutta e perheenjäsenten tarvitse kaikkien kulkea samalla nimellä. Miksi pitäisi? 

Mutta koska lapsi on jo ap:n nimellä, ei se, että ap ottaisi yhdysnimen, kuitenkaan koko perhettä yhdistävää nimeä toisi.

Vierailija
62/66 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut minä miehen nimeä kun ei se tuntunut omalta. En ymmärrä miksi minun pitäisi ottaa miehen nimi vain koska olen nainen. Lapset saivat miehen nimen ja tarjosin miehelle omaani vaikka eipä tämä nimiasia niin iso asia tainnut olla. Maailmallahan on ihan yleistä että perheenjäsenillä on eri sukunimiä ja yleistymässä meilläkin jo pelkästään uusperhekuvioiden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se siatar!

Vierailija
64/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet kouluttanut naisesi huonosti, kun hän ei ymmärrä, että miehen sana on laki. Kai sentään olet lyönyt häntä, että hän tottelisi? Vaikka trollihan tämä on, sillä eihän teille olisi voinut syntyä sitä lastakaan, jos ette ole vielä naimisissa, koska lapsia saa hankkia vasta papin aamenen jälkeen.

Vierailija
65/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luettelemistasi vaihtoehdoista taisi jäädä puuttumaan se, että Sinä Ap ottaisit itsellesi yhdistelmä nimen. - Ei se silloin tietenkään tarkoita, että kaikilla perheen jäsenillä olisi yhteinen nimi, mutta iaka lähelle pääsisi kuitenkin, kun olisi ainakin osakisi yksi nimi, joka olisi kaikilla. Muta, mutta e perheenjäsenten tarvitse kaikkien kulkea samalla nimellä. Miksi pitäisi? 

No siksi, että he ovat samaa perhettä ja että ihmiset tietäisivät jo heidän yhteisestä sukunimestään, että he kuuluvat yhteen.

Vierailija
66/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini piti oman nimensä kun avioitui isäni kanssa. Erosivat kuitenkin myöhemmin. Ehkä yhteinen nimi olisi pitänyt perheen kasassa... Tai sitten ei.

Jos nainen ei halua nimeään vaihtaa, niin ei sitten vaihda.