Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitsetko työssäsi englanninkieltä? Mikä on ammattisi?

Vierailija
09.08.2024 |

Itse tarvitsen. Teen siivoustyötä ja joskus työpaikallani käy ulkomaalaisia asiakkaita jotka eivät puhu suomea. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen englannin opettaja lukiossa.

Vierailija
2/22 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja ja tarvitsen. Osa kollegoista ei näköjään tarvitse kun voi laittaa jonkun muun aina asialle, mutta minusta on ihan kiva työskennellä välillä myös englanniksi.

Muihin kieliin tarvitsen kyllä sitten tulkin. Tai no, ruotsia en ole testannut, eipä ole kertaakaan 14 vuoden uran aikana tullut vastaan asiakasta joka olisi yrittänyt asioida ruotsiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri tarvitsin. Olen opena (ei kielten) yläkoulussa.

Vierailija
4/22 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, olen kunnossapito päällikkö amerikkalaisessa yhtiössä Suomessa.

Vierailija
5/22 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, joka päivä. Projektipäällikkö isossa jenkkifirmassa.

Vierailija
6/22 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentaja. Osaan vähän myös viroa, saksaa,venäjää ja muutaman rakennusalan sanan arabiaa. Tässä oppii😁

Vierailija
7/22 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, silloin tällöin.

Olen vartija.

Vierailija
8/22 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, työskentelen yliopiston kansainvälisten asioiden yksikössä.

Vierailija
9/22 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin, controller.

Vierailija
10/22 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen päivittäin. Tekniikan alan asiantuntijahommia isossa firmassa, kansainvälisissä projekteissa.

Vierailija
11/22 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen suomea, ruotsia, englantia ja ranskaa päivittäin. Kaupan alalla.

Vierailija
12/22 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en, olen työtön.

Vierailija
13/22 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsetko työssäsi englannin kieltä? 

Opettele sinä ap kirjoittamaan oikein edes suomen kieltä. 

Vierailija
14/22 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen biolääketieteen alan tutkija ja koska läheskään kaikki työkaverini omassa ja muissa saman osaston tutkimusryhmissä eivät ole suomalaisia, yleensä isolla porukalla ja vieraskielisten kanssa pienemmällä porukalla puhutaan englantia. Samoin tieteelliset artikkelit kirjoitetaan englanniksi ja kansainvälisissä kokouksissa käydessä kieli on enkku.

Vierailija
15/22 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarvinnut jo 30v päivittäin.

Työnimikkeinä mm johdon assistentti, kamreeri, asiantuntija, travelmanager.

Vierailija
16/22 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, erikoisliikkeen myyjä, erityisesti turistiaikaan palvellaan päivittäin asiakkaita englanniksi. 

Vierailija
17/22 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja ja tarvitsen. Osa kollegoista ei näköjään tarvitse kun voi laittaa jonkun muun aina asialle, mutta minusta on ihan kiva työskennellä välillä myös englanniksi.

Muihin kieliin tarvitsen kyllä sitten tulkin. Tai no, ruotsia en ole testannut, eipä ole kertaakaan 14 vuoden uran aikana tullut vastaan asiakasta joka olisi yrittänyt asioida ruotsiksi. 

Pakkohan se on laittaa asialle jos ei itse osaa. Suurin osa hoitajista ei varmaan osaa. Ei se ole kiinni siitä onko "kivaa" jos et osaa vastata mitään.

Vierailija
18/22 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päivittäin, olen perhepäivähoitaja. Mulla on hoidossa lapsia, joiden vanhemmat eivät osaa suomea. Englannilla hoituu lasten asioista jutustelu. 

Vierailija
19/22 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on laittaa asialle jos ei itse osaa. Suurin osa hoitajista ei varmaan osaa. Ei se ole kiinni siitä onko "kivaa" jos et osaa vastata mitään.

Tämä. Hoitoalan p*ska ilmapiiri selittänee sen, ettei edes mieleen juolahda, että kyse voisi olla potilasturvallisuudesta, kyllä se kielitaidoton kollega vaivaa minua vain vaivaamisen ilosta...

Vierailija
20/22 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aniharvoin. Olen projekti-insinööri rakennusalalla. Asiakkaina on pääosin kunnat, yliopistot ja valtion laitokset, suomeksi edetään. Yksi hanke viime vuosina oli ulkomaiselle yhtiölle, jossa osa materiaalista ja kokouksista oli englanniksi.