Paras apteekin merkki? (ihonhoito)
Minkä merkin tuotteista teillä on parhaat kokemukset ihonhoidon osalta? Tai huonoimmat? Miten hinta-laatusuhde? Erityisesti kasvojen hoidon osalta kiinnostaisi kuulla.
(vichy, avene, aco, eucerin, favora, la roche-posay, medicalia, sebamed, neutrogena jne....)
Kommentit (30)
Aqualan L saa ainakin minun kasvojeni ihon kirvelemään. Favora on ollut vähän hyvä. Tytär on toistaiseksi tykännyt Acosta. Avenea olen joskus kokeillut mutta ei vakuuttanut. Widmeriä en käytä koskaan, se on ihan surkeaa. Abobase oli hyvä ennnen kuin ne meni sen sotkemaan joillakin uusilla myrkyillä. Basania olen joskus myös käyttänyt eikä sekään ihan huono ollut. Orionin voiteet on selkeesti huonoimmat. Ainakin mun iholleni ei sovi ollenkaan.
Minulla ainakin ihoa rauhoittanut kovasti se sebamedin puhdistusvaaht. Tosi rasvainen iho ollut ja mustapäät ongelmana. https://www.female.fi/sebamed-clearface-puhdistusvaahto-150ml.html tuota siis tarkoitin. Tosi säännöllisesti saa käyttää mutta lopputulos on kyllä ollut tyydyttävä =)
Vierailija kirjoitti:
Acon rasvat sisältävät monet parabeeneja, joten ei ne ainakaan.
Jättää tuntuvan muovimaisen kuoren.
Huono
Sebamed puhdistusvaahto, kun rasvaisuusongelmaa. Kuivalla iholla liian tuju tuote.
Avene rasvat huippuhyviä.
Favora hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään L300 tuotteista. Täällä ne on markkettista saatavilla, Ruotsissa apteekkituotteita. Kosteuttavat pintakuivaa ihoani aivan täydellisesti (vaaleanpunainen sarja). Erinomainen hinta-laatusuhde.
Minulla tuo vaaleanpunainen rasva sai kasvot kirkkaanpunaiseksi ja ärtyneeksi. Acon aknetuotteet taas lähinnä pahensivat aknea kun niitä joskus erehdyin kokeilemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään L300 tuotteista. Täällä ne on markkettista saatavilla, Ruotsissa apteekkituotteita. Kosteuttavat pintakuivaa ihoani aivan täydellisesti (vaaleanpunainen sarja). Erinomainen hinta-laatusuhde.
Minulla tuo vaaleanpunainen rasva sai kasvot kirkkaanpunaiseksi ja ärtyneeksi. Acon aknetuotteet taas lähinnä pahensivat aknea kun niitä joskus erehdyin kokeilemaan
Tarkoitin siis Avenea, liian samanlaiset nimet :D
Akneen taipuvaiselle ja rasvoittuvalle sekaiholle la roche-posayn effaclar-sarja on ollut aivan ykkönen! Olen käyttänyt noin vuoden ja iho ei ole koskaan ollut näin hyvässä kunnossa :)
Paras on se, mikä sopii omalle ihotyypillesi. Minulle sopii kohtuuhintainen Favora, Aco ei niinkään. Aqualan L, Eucerin on sopineet hyvin vartalonhoitoon. Mikään hajustamaton apteekkituote ei ole aiheuttanut ongelmia, toiset vain tuntuvat tehokkaammilta kuin toiset.