Paras apteekin merkki? (ihonhoito)
Minkä merkin tuotteista teillä on parhaat kokemukset ihonhoidon osalta? Tai huonoimmat? Miten hinta-laatusuhde? Erityisesti kasvojen hoidon osalta kiinnostaisi kuulla.
(vichy, avene, aco, eucerin, favora, la roche-posay, medicalia, sebamed, neutrogena jne....)
Kommentit (30)
En muista negatiivisia kokemuksia apteekin tuotteista. Ainoastaan La Roche-Posay tuoksuu/haisee oudolle joten sitä en enää laittaisi kasvoille. Voi olla että oli jokin virhetuote mut jatkossa ostan silti muita merkkejä:)
Aco, Vichy ja Eucerin; näistä on kokemuksia. Ei valittamista. Muita en ole kokeillut.
Jos luonnonkosmetiikka kiinnostaa, niin YA Naturae. Se on Yliopiston apteekin oma merkki. Kannattaa kokeilla testereitä, mä olen tykännyt noista kovasti.
Onko apteekin kosmetiikalla eroa marketin kosmetiikkaan?
Acon rasvat sisältävät monet parabeeneja, joten ei ne ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Acon rasvat sisältävät monet parabeeneja, joten ei ne ainakaan.
Ilmeisesti kuitenkin katsottu tarpeeksi "turvalliseksi" jotta voidaan myydä apteekissa? :) Tai käsittääkseni siellä ei myydä ihan sitä myrkyllisintä kamaa.
Minä olen tykännyt eucerinistä eniten.
Kokemusta myös vichysta, avenesta ja favorasta.
Vichyn 3 in 1 meikinpuhdistusaine on paras tuote.
Vichystä jääneet hyvät mielikuvat. Jotain todella tymäkkää A-vitamiini voidetta tullut joskus käytettyä. Ja C-vitamiinisysteemiä jossa oli jauhetta mukana joka sekoitettiin nesteeseen. Vähän liiiankin tehokkaita olivat ainakin nuo.
Eucerin (hypersensivite skin)-sarjan ihovoide on parasta! Ihan sitenkin että luvatun eron huomaa heti levitettyä voiteen, eikä tarvitse kuukausia arvailla että vaikuttaako mitenkään. Hintaa toki on mutta ei ole edes kallein tuotemerkki apteekissa.
Itse olen erittäin allerginen ja kuivaihoinen. Vichyn nurilogie ja lift activ kasvorasvat ja silmänympärysvoiteet/seerumit, sopii herkälle iholle. Avenelta kasvonaamiot ja kasvovedet. Eucerinin ph kropparasva on todella ihana, pitkään kosteuttava ja edullinen; jättipullo maksaa 15 euroa. Käytän vain apteekin tuotteita iholle ja tyytyväinen olen!
Aco on huonolaatuinen merkki, en suosittele!
Akneiholle/rasvoittuvalle iholle sopii hyvin nuo apteekkimerkit :) paitsi tietysti kaikkein raskaimmat. Hinta on mielestäni ok siihen nähden että iholla on parempi fiilis :D
Kumma kyllä apteekkimerkit eivät ole yhtään sen "puhtaampia". Esim viime talvena kun oli kohu tästä kielletyt säilöntäaineita, biguanidestä, sitä löytyi monista herkän ihon apteekkituotteista. Itse erehdyin ostamaan la Roche posayn miselliveden ja siinä oli tätä kiellettyä kemikaalia.
Itse kysymykseen, favoran tuotteet ja etenkin seerumi ja voiteet ovat olleet positiivinen yllätys.
Minusta apteekki tulisi pyhittää sellaisille tuotteille, jotka ei sisällä haitallisimpia kemikaaleja. Kiva joka purkista kyylätä ainesosat läpi. Vaikka en olekaan kemikaalikyttääjä ;)
alan lääkärit on suositelleet Niveaa.
Widmerin tuotteita olen kättänyt yli 40 vuotta ja ihan tuntemattomat ihmiset ovat luullet minua alle 50 v ja olen kohta 70v.
Itse tykkään L300 tuotteista. Täällä ne on markkettista saatavilla, Ruotsissa apteekkituotteita. Kosteuttavat pintakuivaa ihoani aivan täydellisesti (vaaleanpunainen sarja). Erinomainen hinta-laatusuhde.