Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.

Vierailija
11.08.2016 |

Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.

Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?

Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?

Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!

Kommentit (6963)

Vierailija
141/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä mielenkiintoisesta viestiketjusta, joka ottanut tuulta alleen! Olen pohdiskellut tässä Mystikon tapaa nähdä elämä ja todellisuus, jotka ovat antaneet ajattelemisen aihetta. Kaikki muu käykin intuitiiviseen järkeen ja sopii jopa kristinuskoon, niin kuin kerroit Raamatun kohtien kuvainnollisista merkityksistä.

Jäin vaan miettimään, että miten tuon kaltaisessa maailmankuvassa suhtaudutaan kristinuskon vallitsevan tulkinnan aina sisältämään pimeään puoleen: esim. kummituksiin, pahoihin henkiin (demoneihin), ufoihin? Kohtaako tällaisen katsomuksen omaksunut henkilö jossain vaiheessa jotain 'pahoja' henkivaltoja vai onko niitä olemassa ollenkaan missään?

Vierailija
142/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa lässynlässyä mitä kuulee vuodesta toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun olette kymmenenkin vuotta "etsineet" niin huomaatte miten turhaa kaikki on ja perustuu vain tiettyjen egojen pönkitykseen.

Vierailija
144/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun luin läpi niin on kyllä tyypillisiä narsistin vastauksia. Kaikkeen vähänkin kyseenalaistavaan on vastauksena "en ole kuullut enkä nähnyt". Niin varmaan, kun minä ainakin olen nähnyt ja kuullut ja olen ikäni pyrinyt hengellisissä piireissä ja tavannut paljon ihmisiä, niin niitä rikkaita kuin vähäosaisia. Sitten joka välissä pitää omaa erinomaisuuttaan kuuluttaa.

Vierailija
145/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää Vetovoima toimii, kandee kokeilla kaikkien! Mä toivoin ja halusin viisi vuotta ja nyt mulla on ihana palomies ja talo merenrannalla :)) Suosittelen että vaan treenaa ahkerasti niin alkaa ensin tulla pieniä tuloksia ja sitten niistä kuroutuu jotain paljon isompaa. Ainaskin mun kohdalla niin lopulta kävi vaikka oon kokenut vaikeuksia.

Vierailija
146/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kuinka sitä lukee ihan eri ketjua kuin jotkut vastaajat. Ja selvästi trollaajilla ottaa koville, kun toivottua jankkausta ja riitaa ei synnykään. Sillähän ne muutkin hengellisyyttä ja uskoa käsittelevät ketjut pilataan - jolloin ne poistetaan koko palstalta, mikä on usein riitelijöiden tavoite.

Tietenkin pitää kyseenalaistaa ja tarkastella kaikkea kriittisesti. Jokaisen on tehtävä omat ratkaisunsa ja elettävä niiden kanssa. Saa olla eri mieltä. Mutta mitä ihmettä pitäisi esimerkiksi vastata kysymykseen hauraista egoista, kun selvästi puhutaan alun perinkin eri asiasta? ('Ego' arkikäytössä ja Ego hengellisessä kirjallisuudessa) Lisäksi monien kommenttien tarkoitus ei ole olla kriittisiä ja väittää vastaan, vaan loukata ap:ta ja ketjuun kirjoittaneita.

Vierailija
147/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun luin läpi niin on kyllä tyypillisiä narsistin vastauksia. Kaikkeen vähänkin kyseenalaistavaan on vastauksena "en ole kuullut enkä nähnyt". Niin varmaan, kun minä ainakin olen nähnyt ja kuullut ja olen ikäni pyrinyt hengellisissä piireissä ja tavannut paljon ihmisiä, niin niitä rikkaita kuin vähäosaisia. Sitten joka välissä pitää omaa erinomaisuuttaan kuuluttaa.

AV:n lempidiagnoosi narsisti tuli nyt sitten tähänkin ketjuun :D Mene nyt jo pois tästä ketjusta vänkäämästä vänkäämisen takia.

Vierailija
148/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun olette kymmenenkin vuotta "etsineet" niin huomaatte miten turhaa kaikki on ja perustuu vain tiettyjen egojen pönkitykseen.

Ohis, mutta kenen egojen?

Vierailija
149/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tää Vetovoima toimii, kandee kokeilla kaikkien! Mä toivoin ja halusin viisi vuotta ja nyt mulla on ihana palomies ja talo merenrannalla :)) Suosittelen että vaan treenaa ahkerasti niin alkaa ensin tulla pieniä tuloksia ja sitten niistä kuroutuu jotain paljon isompaa. Ainaskin mun kohdalla niin lopulta kävi vaikka oon kokenut vaikeuksia.

Väärin. Ei saa toivoa vaan pitää manifestoida välittömästi, muuten toiveesi ei toteudu.

Vierailija
150/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin itsekin. Useimmille etsintä taitaa olla aika yksinäistä puuhaa näin länsimaissa, joissa ei ole perinnettä esim. gurun oppiin menosta. Kenen egoa pönkitetään sillä, että joku yksin kotonaan rukoilee tai meditoi, lukee jotain henkisiä kirjoja jne?

Vierailija
151/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaat sitten kun olet kulkenut tarpeeksi pitkälle.

Vierailija
152/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämän kirjoittaja ei ole sama kuin syytti Kristittyä mystikkoa ylimielisyydestä. Eipä voi nimittäin juuri olla ylimielisempää vastausta kuin tämä, jossa vastaukseksi asialliseen kysymykseen tarjotaan vain nälvintää siitä, että kysyjä ei ole jotenkin henkisellä tiellään tarpeeksi pitkällä.

Vierailija
153/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin näiden pyramidihuijausten kanssa ;)

Vierailija
154/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämän kirjoittaja ei ole sama kuin syytti Kristittyä mystikkoa ylimielisyydestä. Eipä voi nimittäin juuri olla ylimielisempää vastausta kuin tämä, jossa vastaukseksi asialliseen kysymykseen tarjotaan vain nälvintää siitä, että kysyjä ei ole jotenkin henkisellä tiellään tarpeeksi pitkällä.

Onhan tässäkin ketjussa koko ajan oletettu, että jos joku kyseenalaistaa näitä niin ei ole sitten henkinen/ei ole perehtynyt tähän kaikkialla toitotettavaan lapselliseen oppiin/ tulee vielä joskus ymmärtämään/ei ole kutsuttu...

Vierailija
155/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt pilatko mammojen päiväunia. He ovat saaneet Herätyksen.

Vierailija
156/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt pilatko mammojen päiväunia. He ovat saaneet Herätyksen.

Mammat ovat nyt vaan pikkaisen Tiellä.

157/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä102 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä102 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi henkisesti heränneet ihmiset on aina sossupummeja jotka saarnaavat siitä että henkinen ihminen ei tarvi rahaa(kunhan yhteiskunta maksaa) ja haaveilee salaa lottovoitosta?

Jaa... Kuka meistä on sossupummi... Minä olen tämän ketjun ap. En nyt ihan henkiseksi itseäni uskalla sanoa, mutta sinne päin. Olen kouluttaja. Kristitty mystikko on paljastanut toimivansa hektisellä alalla. Kolmas av:lla keskustellut ihminen on kertonut olevansa esimiehenä it-alalla.

Hyvä teille. Itse en tunne ketään joka olisi henkinen ja menestynyt. Ihan maallisin keinoin ovat myös onnensa ja menestyksensä luoneet. Nämä "sossupummit" taas yrittävät myös sitkeästi, eivät vain makaa tulessa mutta heille ei ole nyt ainakaan onnea suotu että yritykset palkittaisiin vaikka kovasti uskovat vetovoimanlakiin että kyllä se positiivisuus vielä palkitaan. Tietysti toivon että näin on, mutta toisin olen itse nähnyt tapahtuvan.

Sitten on kyllä Vetovoiman laki ymmärretty aika paljon väärin, jos ajatellaan että sen idea on, että kun oikein kovasti toivoo, niin lopulta positiivisuus palkitaan...

Onpas kumma jos minäkin olen sen sitten mukamas ymmärtänyt väärin, olen kuitenkin vuosien varrella aika monta kirjaa aiheesta lukenut... Miten Sinä sen ymmärrät jos ei niin että ajatellaan että ajatuksen voimalla saadaan asiat muutettua?

Ajatuksen ja sen inspiroiman toiminnan avulla, kyllä. Mutta ei toivomisen tai haluamisen, sillä nämä ajatukset sisältävät itsessään ajatuksen, että ei vielä ole sitä mitä toivotaan. Sellainen ajatus on omiaan vain jatkamaan tilaa, jossa toivomista pitää jatkaa, jossa edelleenkään ei ole sitä asiaa jota lähdettiin manifestoimaan. Haluaminen tuottaa lisää haluamista, toivominen lisää toivomista. Uskominen, että omistaa sen mitä manifestoi, tuottaa materialisoituneen tavoitteen.

Mutta jos lähtee shoppailemaan ajatellen että omistaa paljon rahaa ostelee sen mukaan niin käy kyllä niin että joutuu ulosottoon. Aika moni on sen kohtalon saanut kokea.

Niin, on tosiaan järkevää olla varovainen sen suhteen kuinka paljon omiin kykyihinsä ja taitoihinsa luottaa. Manifestointi kun on oppimisprosessi, joka vaatii paljon harjoittelua, ei jotain mikä tuosta vaan repäistään kevyesti käyttöön hyvin haastavassa tapauksessa kuten kuvattu. Useimpien olisi järkevämpää ensin manifestoida itselleen tarvittavat rahat, ja sitten vasta mennä shoppailemaan. 

Hyvin kokeneet manifestoijat voivat kyllä tehdä tuonkaltaistakin. Esimerkiksi korealainen pastori Yonggi Cho, joka on kirjoittanut aiheesta kirjan "Luova usko", alkoi rakennuttaa valtavaa seurakuntataloa ilman mitään rahoja tilillä. Vain manifestoinnin ja uskon varassa. Ja rahat järjestyivät. Mutta Yonggi Cho oli harjoitellut tätä jo pari vuosikymmentä systemaattisesti, aloittaen ihan pienistä arkisista asioista, edeten järjestelmällisesti haastavampiin. Lisäksi hänellä oli etunaan vahva usko, että seurakuntatalon rakennuttaminen on Jumalan tahto, eikä vain oma päähänpisto (usein sellaisia asioita on vaikeampi manifestoida, jotka eivät jotenkin tunnu sisäisesti arvokkailta ja oikeilta).

Vierailija
158/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin ymmärrän, että heräämisestä tai havahtumisesta puhuminen voi ketjun lukijoille olla yhtä absurdia kuin vaikkapa lentävästä spagettihirviöstä. Eikä naljailu ja vänkääminen ole multa millään tavalla pois. Jos joku kyseenalaistaa sen, mitä juuri nyt käyn läpi, niin olkoon niin. Jos joku nauraa kuin hölmölle, niin naurakoon.

Eikö juuri de Mello sanonut, että olemme kaikki yhtä hulluja ja typeryksiä?

Kiitos Mystikolle edellisestä vastauksesta, olen toden totta alkanut ymmärtää itsekin, miksi ja mitä oikein tapahtuu ja missä olen nyt.

Jos tämä ketju hajoaa jankkaukseen niin tapaamme taas toisaalla.

14/67

159/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä mielenkiintoisesta viestiketjusta, joka ottanut tuulta alleen! Olen pohdiskellut tässä Mystikon tapaa nähdä elämä ja todellisuus, jotka ovat antaneet ajattelemisen aihetta. Kaikki muu käykin intuitiiviseen järkeen ja sopii jopa kristinuskoon, niin kuin kerroit Raamatun kohtien kuvainnollisista merkityksistä.

Jäin vaan miettimään, että miten tuon kaltaisessa maailmankuvassa suhtaudutaan kristinuskon vallitsevan tulkinnan aina sisältämään pimeään puoleen: esim. kummituksiin, pahoihin henkiin (demoneihin), ufoihin? Kohtaako tällaisen katsomuksen omaksunut henkilö jossain vaiheessa jotain 'pahoja' henkivaltoja vai onko niitä olemassa ollenkaan missään?

Minun näkemyksessäni nämä kaikki ovat illusorisia, hyvän ja pahan tiedon puusta syömisen, ihmisen tietoisuudentilan dualistiseksi muuttumisen, hedelmää. Kaikki mitä on, on Jumalaa, kaikki mitä on, on siis hyvää ja pyhää. Dualistinen tietoisuus vaan vääristää maailman sellaiseksi, jossa on hyviä olentoja ja pahoja olentoja, hyviä tilanteita ja pahoja tilanteita.

Ei näillä asioilla silti kannata leikkiäkään, koska niinhän on sairaus ja kuolemakin illuusiota, mutta inhimillisen tietoisuuden tasolta elettäessä silti tuntuvat kovastikin todellisilta. Usko pahaan ja sen voimaan antaa pahalle voiman omassa kokemuksessa. Jos nyt joku dualistisen näkemyksen omaava lähtisi seikkailemaan toisille tietoisuuden tasoille, joilla on erilaisia olentoja, niin hän voisi tosiaan tulkita joitain niistä pahoiksi ja ahdistaviksi, ja ne voisivat vahingoittaa häntä hänen omien uskomustensa takia, ihan yhtä todellisesti kuin syöpä voi satuttaa ja tappaa ihmistietoisuuden tason illuusiossa. 

Paha on perimmäisesti illuusiota, eikä sitä ole pohjimmaisessa todellisuudessa, mutta jotta tämän oikeasti näkee ja on siis vapaa kaikesta pelosta kaikilla todellisuuden tasoilla, on oltava spirituaalinen näkökyky jolla näkee perimmäisen todellisuuden kaikkien illusoristen muotojen läpi. Sen tavoittelun on parasta olla ensimmäinen askel, ja vasta sen jälkeen, jos haluaa, voi tutkia luomakunnan monimuotoisuutta aivan toisten todellisuuksien tasoillakin turvallisesti.

Kummituksista vielä sanon, että niissä ei ole oikeasti mitään pahaa eikä niitä ole syytä pelätä. Kaikki jotka ovat, ovat olleet tai tulevat olemaan, ovat juuri nyt Tietoisuudessa, tässä. Ihmisten uskomusfiltterit saavat ihmiset näkemään vain ne, joiden uskotaan olevan parhaillaan elossa. Kummituksen näkeminen on vain pieni vuoto filtterissä, eikä kummitus ole millään tavalla sen oudompi tai pahempi kuin elävä ihminenkään. Jos filtterinsä tiputtaa kokonaan, edesmenneet voi nähdä myös ihan samoin kuten elävät, kuten Jeesus Kirkastusvuorella. 

Vierailija
160/6963 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin ymmärrän, että heräämisestä tai havahtumisesta puhuminen voi ketjun lukijoille olla yhtä absurdia kuin vaikkapa lentävästä spagettihirviöstä. Eikä naljailu ja vänkääminen ole multa millään tavalla pois. Jos joku kyseenalaistaa sen, mitä juuri nyt käyn läpi, niin olkoon niin. Jos joku nauraa kuin hölmölle, niin naurakoon.

Eikö juuri de Mello sanonut, että olemme kaikki yhtä hulluja ja typeryksiä?

Kiitos Mystikolle edellisestä vastauksesta, olen toden totta alkanut ymmärtää itsekin, miksi ja mitä oikein tapahtuu ja missä olen nyt.

Jos tämä ketju hajoaa jankkaukseen niin tapaamme taas toisaalla.

14/67

No ei se ainakaan mulle ole absurdia. Miksi niin kuvittelet? Olen itse vain käynyt läpi tuon vaiheen ja sitten huomannut pintaa syvemmältä ettei tämä olekaan ihan sitä kuin väitetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan