Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6995)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KM kertoi joskus ettei ole käynyt lääkärissä olikohan 15 vuoteen tai jotain sinnepäin. Oletko käynyt edes hammaslääkärissä vai osaatko pelastaa jotenkin ihmeesti hampaasikin, jos niihin tulisi reikiä tai lähtis paikasta pala?
Mulla lohkes hampaan paikasta pala. Lekuri laittoi uuden paikan liian lähelle hampaan juurta ja nyt näyttää että se hammas pitäis poistaa. Ois kiva jos osaisin taikoa hampaani kuntoon. Pitäs saada tuo hampaan hermo jotenkin rauhoittumaan ettei se reagoi kylmään, kuumaan eikä ruoan puremiseen.
Onko kellään kokemusta hampaankorjausihmeestä?
Olen muistaakseni joskus aiemmin tässä ketjussa kertonut, kuinka tuttu reikihoitaja korjasi itseltään hampaan. Tietääkseni onnistui tässä vain kerran ja on sen jälkeen käynyt hammaslääkärissä paikkauttamassa. Tosin en tiedä kuinka aktiivisesti on edes yrittänyt. Tämä henkilö ei aina muista, että itseäänkin voi hoitaa reikillä. Saattaa valitella jotain vaivaa ja kun kysyn "Oletko jo reikiä kokeillut" vastaus on monesti "ai niin, tosiaan, voisihan sitäkin kokeilla" :D Ollaan naureskeltu, että suutarin lapsilla ei tosiaan ole kenkiä :D
Mutta tästä yhden hampaan korjaamisesta. Hänellä oli selvästi reikä hampaassa. Oli kipeä ja peilistä katsomallakin näki, että tuossa se reikä on. Hoiti hammasta useampana päivänä ja kipu hellittikin kokonaan. Ajatuksena oli tosiaan helpottaa kipua, kunnes pääsee paikkauseen. Hammaslääkäriin päästyään lääkäri totesi, että ei täällä mitään reikää ole, eikä tuttu sitä enää nähnyt itsekkään peilistä katsomalla. Hän onnistui myös korjaamaan oletetusti murtuneen kylkiluun itseltään.
Että minä ainaki uskoan, että luustovaurioita on mahdollista korjata reikillä ja varmaan muillakin metotodeilla. En tiedä kuinka paljon tämä riippuu potilaan omasta uskosta ja kuinka paljon hoitajan taidoista ja onnistuuko edes kaikkien kohdalla. Mutta kannattaahan sitä kokeilla jos on mahdollisuus :)
1424
Kiitos 1424, olipa mukava, että kerroit tuon hammasihmeen. Pitänee kokeille itsekin, kun Reiki on omassakin työkalupakissa mukana. :)
Maailmassa on paljon kauniita paikkoja. Iloa päiväänne! <3
https://cutewallpaper.org/21/beautiful-landscape-wallpaper/Beautiful-La…
Tässä videossa Taavi Kassila kertoo selkeästi esim. Jumalallisesta tietoisuudesta, yksilöllisestä tietoisuudesta, egosta, valaistumisesta ja muustakin. Tosi hyvä video mielestäni. Rtv:llä on muistaakseni ainakin yhdeksän Taavin haastattelua.
Taavilla on aika kyseenalainen maine, varmaan löytyy parempia ja eettisempiäkin opettajia.
Vierailija kirjoitti:
Taavilla on aika kyseenalainen maine, varmaan löytyy parempia ja eettisempiäkin opettajia.
Olen aika paljon Taavista kuullut, mutten koskaan mitään kyseenalaista. Voisitkohan valaista asiaa tai kertoa, mistä saisin lisätietoja, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika paljon Taavista kuullut, mutten koskaan mitään kyseenalaista. Voisitkohan valaista asiaa tai kertoa, mistä saisin lisätietoja, kiitos.
Se, millainen joku on arjessa ja esim. raha-asioiden ja bisnesten hoidossa, matkojen järjestelemisessä ym. ei kuitenkaan poissulje sitä, etteikö hänellä voisi olla oikeaa tietoa asioista, vaikkei hän vielä olisikaan niin "viisas", että olisi kyennyt omaksumaan käytännön tasolle saamansa tiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, millainen joku on arjessa ja esim. raha-asioiden ja bisnesten hoidossa, matkojen järjestelemisessä ym. ei kuitenkaan poissulje sitä, etteikö hänellä voisi olla oikeaa tietoa asioista, vaikkei hän vielä olisikaan niin "viisas", että olisi kyennyt omaksumaan käytännön tasolle saamansa tiedot.
Olen tästä ketjusta saanut usein apua eri kirjoittajilta kuitenkaan tietämättä heidän elämästään ja menneisyydestään mitään, eli luotan vain siihen viestiin, miltä se sisimmässäni tuntuu, onko se ok. En mieti, millainen henkilö kirjoittaja on. Kukapa meistä ihmisistä olisi täydellinen.
Olen katsonut useamman Taavi Kassilan haastattelun. Hyvin usein hän kehoittaa ihmisiä tekemään hyviä tekoja, ajattelemaan kauniita ajatuksia. Hänen mielestään olisi hyvä, jos jokainen ns. siivoaisi oman tonttinsa, siis itsensä, oman käyttäymisensä, omat ajatuksensa. Hän suositteli, että jos joku moittii sinua vaikka netissä, niin kannattaa kuitenkin itse valita ystävällinen tapa vastata siihen.
Mitä olet Mystikko mieltä tuosta? Voisiko maailma vielä pelastua tuholta, jos mahdollisimman moni ihminen olisi ystävällinen ja auttavainen muita ihmisiä, eläimiä ja luontoa kohtaan?
Onko täällä kirjoittavilla tai lukevilla kokemusta Äiti Amman halauksesta?
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut useamman Taavi Kassilan haastattelun. Hyvin usein hän kehoittaa ihmisiä tekemään hyviä tekoja, ajattelemaan kauniita ajatuksia. Hänen mielestään olisi hyvä, jos jokainen ns. siivoaisi oman tonttinsa, siis itsensä, oman käyttäymisensä, omat ajatuksensa. Hän suositteli, että jos joku moittii sinua vaikka netissä, niin kannattaa kuitenkin itse valita ystävällinen tapa vastata siihen.
Mitä olet Mystikko mieltä tuosta? Voisiko maailma vielä pelastua tuholta, jos mahdollisimman moni ihminen olisi ystävällinen ja auttavainen muita ihmisiä, eläimiä ja luontoa kohtaan?
Ihminen ihmiselle pitäisi pyrkiä olemaan, se riittää, vaikka onkin vaikeaa.
Sanotaan, että on Jumalallinen Tietoisuus (JT) ja yksilöllinen tietoisuus (yt). Tämä yt käsittääkseni on ihminen, ts. fyysinen keho ja egomieli. Olenko tähän asti "oikeassa"?
Jos tuo on totta, niin miten voi olla mahdollista, että tämä JT samaistuu fyysiseen kehoon ja egomieleen, jos Se/Hän on kaikkinainen äly ja viisauskin?
Vai ovatko JT ja yt kuitenkin jotenkin erillisiä?
Moni sanoo, että kun fyysinen keho kuolee, niin samalla kuolee mieli ja ego. Kuoleeko?
Jos ego ja mieli kuolisi, niin mitä jää jäljelle?
Yksilöllinen tietoisuus vai Jumalallinen Tietoisuus?
Jos jää jäljelle yksilöllinen tietoisuus, onko se sama kuin sielu?
Toisaalta sanotaan, että kun ihminen/keho kuolee, niin enkelit tai aiemmin henkimaailmaan menneet läheiset opastavat ihmisen/sielun henkimaailmaan. Tai jos hän on vanha sielu, niin hän osaa mennä ihan vanhasta muistista sinne henkimaailmaan. Egomielen muistiko?
Olisipa hienoa saada noihin vastaukset sekä Mystikolta 5 vuotta sitten ja tänään. Mystikkohan ei enää vastaa niin "ihmismäisesti", koska on ollut jo niin pitkään laajentuneessa tietoisuudentilassa, ja siksi vastaa rehellisesti niin kuin kokee. Enkä tarkoita, etteikö hän olisi ollut rehellinen aiemmissakin vastauksissaan, vaan että silloin hän koki kai asiat vähän "suppeammin" kuin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan, että on Jumalallinen Tietoisuus (JT) ja yksilöllinen tietoisuus (yt). Tämä yt käsittääkseni on ihminen, ts. fyysinen keho ja egomieli. Olenko tähän asti "oikeassa"?
Jos tuo on totta, niin miten voi olla mahdollista, että tämä JT samaistuu fyysiseen kehoon ja egomieleen, jos Se/Hän on kaikkinainen äly ja viisauskin?
Kyllä Jumalallinen Tietoisuus tietää olevansa myös yksilöllinen tietoisuus, koska on tarkoituksella jakautunut sellaisiksi voidakseen kokea itsensä yksilöllisesti. Mutta yksilöllinen tietoisuus ei tajua olevansa tai kuuluvansa Jumalalliseen Tietoisuuteen.
Aallot - yksilöllinen tietoisuus. Meri aaltoineen - Jumalallinen Tietoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Jumalallinen Tietoisuus tietää olevansa myös yksilöllinen tietoisuus, koska on tarkoituksella jakautunut sellaisiksi voidakseen kokea itsensä yksilöllisesti. Mutta yksilöllinen tietoisuus ei tajua olevansa tai kuuluvansa Jumalalliseen Tietoisuuteen.
Jossain luki, ettei absoluutilla ole mitään tietoa meistä vaan se on täydellinen rakkaus eikä siihen mahdu mitään niin epätäydellistä kuin planeetat ja olennot. Onko absoluutti sama kuin JT`?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain luki, ettei absoluutilla ole mitään tietoa meistä vaan se on täydellinen rakkaus eikä siihen mahdu mitään niin epätäydellistä kuin planeetat ja olennot. Onko absoluutti sama kuin JT`?
Siksi kai Mystikkokaan ei näe parannettavassa mitään vikaa tai sairautta vaan näkee hänen todellisen tilansa, joka on terveys eikä tätä unimaan, harhan maailman tilannetta, minkä kipeä ihminen sairautena tms. kokee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kai Mystikkokaan ei näe parannettavassa mitään vikaa tai sairautta vaan näkee hänen todellisen tilansa, joka on terveys eikä tätä unimaan, harhan maailman tilannetta, minkä kipeä ihminen sairautena tms. kokee.
Korjaan, että ihminen täällä unimaassa kokee oman sairautensa vaikka kipuna, vaikka sieltä perimmäisestä todellisuudesta katsoen kipua ei ole, on vain terveys.
En tarkoittanut, että kipeä ihminen kokee harhan maailman tilanteen kipuna, vaikka voi kai sekin olla mahdollista, jos kovin maailmantilanne ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, ei pidä heittää lasta pois pesuveden mukana. Kenellä tahansa voi olla hyvää, oikeaa tietoa, vaikka hänen yksityiselämänsä olisikin ongelmallista tai vaikka hän tekisikin lisäksi asioita, joita monet pitävät hyvin ongelmallisina ja epäeettisinä. Esimerkiksi Stalinilla ja Maolla oli myös hyviä ideoita ja strategisia oppeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tästä ketjusta saanut usein apua eri kirjoittajilta kuitenkaan tietämättä heidän elämästään ja menneisyydestään mitään, eli luotan vain siihen viestiin, miltä se sisimmässäni tuntuu, onko se ok. En mieti, millainen henkilö kirjoittaja on. Kukapa meistä ihmisistä olisi täydellinen.
David Koreshilla ja Luc Jouret'lla oli myös paljon seuraajia, jotka pitivät heidän viestiään intuitiivisesti oikeana. Heidän sanomansa puhutteli monia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin mielenkiintoista, jos hän on puhunut nettikirjoittelusta noin. Hänhän nimittäin haastoi itse oikeuteen naisen, joka kirjoitteli hänestä ikäviä asioita netissä. Suomessa on tietenkin lainsäädäntö, joka kieltää yksityiselämää loukkaavien tietojen levittämisen, sitten on vielä kunnianloukkauslaki, jonka tulkinta tuntuu olevan hankalaa.
Olen muistaakseni joskus aiemmin tässä ketjussa kertonut, kuinka tuttu reikihoitaja korjasi itseltään hampaan. Tietääkseni onnistui tässä vain kerran ja on sen jälkeen käynyt hammaslääkärissä paikkauttamassa. Tosin en tiedä kuinka aktiivisesti on edes yrittänyt. Tämä henkilö ei aina muista, että itseäänkin voi hoitaa reikillä. Saattaa valitella jotain vaivaa ja kun kysyn "Oletko jo reikiä kokeillut" vastaus on monesti "ai niin, tosiaan, voisihan sitäkin kokeilla" :D Ollaan naureskeltu, että suutarin lapsilla ei tosiaan ole kenkiä :D
Mutta tästä yhden hampaan korjaamisesta. Hänellä oli selvästi reikä hampaassa. Oli kipeä ja peilistä katsomallakin näki, että tuossa se reikä on. Hoiti hammasta useampana päivänä ja kipu hellittikin kokonaan. Ajatuksena oli tosiaan helpottaa kipua, kunnes pääsee paikkauseen. Hammaslääkäriin päästyään lääkäri totesi, että ei täällä mitään reikää ole, eikä tuttu sitä enää nähnyt itsekkään peilistä katsomalla. Hän onnistui myös korjaamaan oletetusti murtuneen kylkiluun itseltään.
Että minä ainaki uskoan, että luustovaurioita on mahdollista korjata reikillä ja varmaan muillakin metotodeilla. En tiedä kuinka paljon tämä riippuu potilaan omasta uskosta ja kuinka paljon hoitajan taidoista ja onnistuuko edes kaikkien kohdalla. Mutta kannattaahan sitä kokeilla jos on mahdollisuus :)
1424