Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vastata näpäyttävästi, kun työkaveri kysyy että

Vierailija
11.08.2016 |

…onko massu täynnä? Olen häntä nuorempi, ja tämä tapahtuu miltei aina lounaalla. Olen pyytänyt häntä lopettamaan tuloksetta. Olen normaalipainoinen, joten ei se voi olla kuittailua lihavuudestakaan.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama nää "no mitäs sillä Viivillä tänään on..." ja katsotaan mun eväitä (siis näitä perus jogurtti/hedelmäsettiä) äidillisen osaaottavasti. Siis joka päivä.... -huoh.

Kerran kyselijä sai onneks ite nenälleen, kun työpaika tourettemies ilmestyi oviaukkoon ja huusi "mitä se Sirpa-Leena* taas järsii, jotain kuivattua banaaniako..":)

Rauhoittakaa pliis ihmisten eväshetki ja puhukaa mieluummin vaikka Lotosta ja Salkkareista.

Vierailija
82/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kysymykseen liittyvän ärsyttävän puolen, mutta toi ei nyt ole niin paha kuitenkaan, että kannattaisi alkaa kuittailemaan mitenkään urakalla ja mahdollisesti aiheuttaa suurempaa skismaa. Me olemme kaikki erilaisia ja jokaisen pieniä omia omituisuuksia tulee työpaikallakin johokin pisteeseen asti kestää. Minusta tuo ei kuitenkaan ole mitenkään loukkaava kysymys.

Miksi se olisi ap:n kärsittävä, että "me olemme kaikki erilaisia"? Miksei se työkaveri joudu olemaan se, jonka pitää tämä ymmärtää? Eli että on nuoria ihmisiä, joiden suusta tulee vittuilua tai ovat kuin olisit ilmaa, jos et pyynnöstä huolimatta lopeta jotain täysin turhaa tapaasi?

Jos joku ihan oikeasti loukkaa puheillaan tai puhuu asiattomia, siihen on puututtava. Tässä ei ole kyse siitä. Mä voin useammasta työkaverista nimetä jonkun pienen, minua ärsyttävän asian. Monella on jotain hokemia, joita jo etukäteen tietää heidän käyttävän jossain tilanteessa. Jos alan niistä kaikista valittamaan jokaiselle, mä olen se hankala tyyppi.

No onhan. Jos ap on jo pyytänyt lopettamaan, eikä toinen lopeta niin miksi siitä pitäisi vain kärsiä? Aloittajaa loukkaa tuollainen hänen alaviistoon katsova puhe, mikä ja kuka sinä olet määrittelemään, ettikö ole asiattomasta käytöksestä kysymys?

Sanotaanko jossain, että ap on pyytänyt lopettamaan? Ei.

Lukihäiriö? Pyydäpä joku lukemaan avausviesti ääneen.

"Olen pyytänyt häntä lopettamaan tuloksetta."

Jos on jo pyydetty lopettamaan, niin se on ihan pelkkää vittulua tai sitten todella pinttynyt tapa, mutta silloin luulisi että ap on kuullut hänen sanoneen sitä muillekkin.

Alkaisin vittuilla takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaen että olisimme vielä ruokapaikassa ja pöydässä ja työkaveri sanoo lauseensa. Katsoisin häntä vakavalla katseella silmiin 1,7 sek. Sitten tähyäisin ihan muualle kauas kolme sekuntia. Tämän jälkeen nostaisin vähän oikeaa kättäni, ojentaisin sormet tarkastellen ikäänkuin kynsieni pituutta, hyvin vakavalla äänellä sanoisin huokaisten ikäänkuin itselleni: Sinunkin äitisi muistan.

Samalla mietit jotakin vaikka teatterikappaletta: Myi itseään, poltti tauotta tupakkaa, konttasi sosiaalitoimistossa, käveli alasti torilla päissään.

Vierailija
84/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut varmaan minusta... Mä kysyn aina töissä ruokailun jälkeen "onko massu täynnä". En ole tajunnut, että se loukkaa tai tarkoittaa mitään muuta pahaa. Tarkoitin sen small talkiksi, en ole oikein hyvä siinä ja yritän sanoa puolitutuillekin jotain. En sano enää huomenna. Nolottaa, en vain osaa olla muiden kanssa.

Vierailija
85/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kysymykseen liittyvän ärsyttävän puolen, mutta toi ei nyt ole niin paha kuitenkaan, että kannattaisi alkaa kuittailemaan mitenkään urakalla ja mahdollisesti aiheuttaa suurempaa skismaa. Me olemme kaikki erilaisia ja jokaisen pieniä omia omituisuuksia tulee työpaikallakin johokin pisteeseen asti kestää. Minusta tuo ei kuitenkaan ole mitenkään loukkaava kysymys.

Minusta työkaveri on yksiselitteisesti sosiaalisesti taidoton idiootti?

Kysy siltä vastaavasti että kävitkö jo pisulla?

:D

Vierailija
86/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni työpaikoilla tulisi olla - ja omilla työpaikoillani onkin ollut - kirjoittamaton sääntö, että toisten ruokailua tai eväitä ei kommentoida.

Syöminen, ruuan määrä ja laatu ovat yksityisasioita. 

Työkaverisi on juntti. Itse jättäisin vastaamatta kysymykseen, alkaisin puhua jostaan aivan muusta. Ja välttelisin tuollaisen ihmisen lounasseuraa. 

Tosin luulen, että tuo kommentti on vaan huumoria, varmaan työkaveri luulee olevansa hassunhauska.

Mutta kysyisikö hän esimieheltään samaa? Ehkä tuossa on piilotettuna viesti, että olen sinua ylempänä, ja voin kysyä näin "hassusti" kuin lapsilta kysellään. Tässä tapauksessa sinun pitäisi päästä ottamaan aikuisen rooli, päästä kohtelemaan vuorostasi häntä kuin lasta. Jotenkin saada "yliote" hänestä. 

Entä jos kysyt häneltä, että miksi hänellä on tapana kysyä tuota. Että onko se jäänyt päälle omasta pikkulapsiajasta?

Amen tähän. Aivan kamalaa kun ihmiset kyttää ja kommentoi toistensa syömisiä, varsinkin jos on työpaikalla jossa on tapana puhua laihdutusjuttuja yms koko ajan.

Vierailija
87/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

…onko massu täynnä? Olen häntä nuorempi, ja tämä tapahtuu miltei aina lounaalla. Olen pyytänyt häntä lopettamaan tuloksetta. Olen normaalipainoinen, joten ei se voi olla kuittailua lihavuudestakaan.

Ei ihme, jos suomi on täynnä "työpaikkakiusaamista", jos tällainen on nyt huivoisentäänkuinkamalaa!!!

Tiedän kyllä niin paljon vastaavia tapauksia, ja ei voi muuta sanoa, kuin että työnantajaparka, kun on mennyt "erityisherkän" ( erityismulkun) palkkaamaan. Enkä nyt puhu tuosta työkaverista, vaan ap:sta ja kaltaisistaan herkkähipiöistä.

Joo, on ihan tyhmää kysyä tuollaista, mutta mitä sitten? On niiiiin vaikea tajuta, miten ihmiset voi jäädä jumiin tuollaisiin tilanteisiin, kun on n. miljoona eri tapaa ratkaista tilanne tekemättä siitä ongelmaa.

Joo, ja on erityisen tyhmää kysyä sitä usein. Ketä varten SÄ tarvitset tuollaista mulkun puolustelua? Itseäsikö?

En tarvitse itselleni, mä teen töitä täysjärkisten ihmisten kanssa, enkä todellakaan lähde mukaan yhteenkään vastaavaan sekoiluun, vaikka niitä aina välillä pääsee sivusta seuraamaan. Mä en vaan pysty kuin ihmettelemään miten huonoitsetuntoisia ämmiä suomi on väärällään, kun just tällaisista tilanteista lopulta suunnilleen jäädään jollekin burn out-saikulle... "No kun se mua niiin hirveästi alisti kysymällä onko massu täynnä.. BYÄÄÄÄÄH!"

Siis mitä? Miten te ette pärjää noissa tilanteissa? Ne kun voi ohittaa ihan vaan olemalla vähän vahvempi ja fiksumpi kuin tuollainen jankkaaja.

Vierailija
88/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut varmaan minusta... Mä kysyn aina töissä ruokailun jälkeen "onko massu täynnä". En ole tajunnut, että se loukkaa tai tarkoittaa mitään muuta pahaa. Tarkoitin sen small talkiksi, en ole oikein hyvä siinä ja yritän sanoa puolitutuillekin jotain. En sano enää huomenna. Nolottaa, en vain osaa olla muiden kanssa.

En varmaan suostuisi syömään tuollaisen ihmisen seurassa. En siis näpäyttäisi, mutta kokisin niin vastenmielisenä, että ottaisin etäisyyttä.

Vierailija
89/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liekö tämä aloittajan tarkoittama henkilö, mutta juuri tätä tarkoitin kun ihmettelin miten tämäkin ketju on täynnä huonoitsetuntoisia ämmiä.

Kun ihan todella tällaisen kysymyksen takana voi olla ihan mitä vaan, just esim. sosiaalista kyvyttömyyttä, niin onko todella ihan pakko ensimmäisenä sen oman huonon itsetunnon siivittämänä lähteä johonkin oletettuun vastahyökkäykseen? Entäs kun vastapuoli ei ole tarkoittanut mitään pahaa, onko todella paras ratkaisu, että kohta molemmat kokee työpaikan ilmapiirin kamalaksi ja itsensä työpaikkakiusatuiksi JA AIVAN VITUN TURHAAN!!!

Kasvakaa nyt pikkusen ihmisinä, ja yrittäkää ymmärtää toinen toisianne ja välillä antaa asioiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
90/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia ne akat on työkavereina ja toisilleen.

Esimiehen ilmeisesti pitäisi tuohonkin puuttua, jotta työteho pysyisi kuosissaan.

Jos työpaikalla on kaksi naista, kaikki on ok.

Mutta kun siihen tulee se kolmas, niin...

Vierailija
91/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuule, ymmärrän, että et tarkoita mitään pahaa, mutta en pidä tuollaisista kommenteista ja olisi tosi kiva, jos et enää käyttäisi niitä, kiitos."

Vierailija
92/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiehen ilmeisesti pitäisi tuohonkin puuttua, jotta työteho pysyisi kuosissaan.

Kun puuttuiskin. Meillä on ainakin niin munaton esinainen, ettei puutu mihinkään oikeasti. Itseasiassa, on itse seläntakana jaskan jauhaja. Joo, pidän hyvää etäisyyttä.

Vierailija
93/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä tällä nälkää siirtää. Aina sama fraasi vaan vastaukseksi. On samanlainen harmiton, mutta yhtä ärsyttävä kuin kysymyskin on.

Vierailija
94/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On ja seuraavaksi tulee kakkeli."

Vierailija
95/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun puuttuiskin. Meillä on ainakin niin munaton esinainen, ettei puutu mihinkään oikeasti. Itseasiassa, on itse seläntakana jaskan jauhaja. Joo, pidän hyvää etäisyyttä.

Toinen käyttää jotain sanontaa ja siihen pitäis esimiehen puuttua? Tuskin mitään pahaa tarkoittaa, on vaan sen tyyli. Mielummin puuttuu sitten tuommoisen näpäyttelijän toimintaan, se jos mikä pilaa ilmapiiriä työpaikalla, tuo on ihan tarkoituksellista toisen kiusaamista. Mua ärsyttää ruokailussa mässyttävät ihmiset, miten näpäyttää, alanko itse mässyttää vielä kovemmin?! Ja joo, ei olis tarvinnut erikseen mainita, että olet nuorempi... :D Kasva vähän ja käy muutamissa työpaikoissa niin opit pikkuhiljaa tulemaan toimeen ihmisten kanssa. ;)

Vierailija
96/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että nyt minulla on kupuravittu.

Vierailija
97/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot asialliseen sävyyn, että kyllä on, kiitos kysymästä, mutta toivoisin että tästä eteenpäin puhuisit minulle niinkuin aikuisille puhutaan.

Vierailija
98/102 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- "Massu"?? Onko se jotain syötävää?

Vierailija
99/102 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän ap:n ärsyyntymisen. Tuohan on ihan selvä yritys osoittaa ap:lle, että ei ole samalla viivalla tämän sanojan kanssa.

Mä muistan miten mua ärsytti töissä lun vanhempi työkaveri aina hoki "voi lapskulta" tai tuli neuvomaan, vaikka mä olin ennen häntä jo ollut kyseisessä paikassa töissä. Koska minähän olin "lapsi" ja hän jo elämänkokemusta kartuttanut ja ylempiarvoinen aikuinen.

Sanot asiallisesti, että tuollainen ei ole kivaa.

Vierailija
100/102 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat puhumaan miten seuraavaks menet ja tyhjennät juuri syömäsi ruuat. selität tarkasti ulosteen määrän ja laadun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä