Miksi jätit menemättä ystäväsi polttareihin?
Otsikossa se kysymys tulikin.
Olen aina mennyt jos on kutsuttu, sillä se on kunnia-asia minulle. Polttarit ovat aina olleet kohtuuhintaisia ja ihan mukavia järjestää, vaikka ehkä välillä vähän stressaavia, kun isosta naisporukasta on kyse.
Kommentit (51)
Lisäkysymys; kommentoiko morsian koskaan sitä, että et tullut polttareihin?
Omiin polttareihin tuli paikalle melkein kaikki, mutta yksi tärkeä ystävä jäi pois (pieni vauva kotona). Tietysti ymmärsin, että asiat pitää priorisoida, mutta silloin suretti, sillä olisin mielelläni viettänyt päivän hänenkin kanssaan. Myöhemmin harmittelimme puolin ja toisin ettei hän päässyt paikalle. Ei vaikuttanut ystävyyssuhteeseemme mitenkään.
Ystävällä ollut toisenlainen tilanne. Siellä eräs ystävistä jäi pois, ei sanonut syytä eikä mitään. Taustalla tietysti voinut olla jotain isompaakin, mutta hän sanoi että tulee, eikä sitten tullutkaan. Kaikki ihmetteli mistä on kyse, ja morsiamen ja tämän ystävän välit sitten viilenivätkin. Tässä suurin osa kavereista veikkasi syyksi kateutta.
Polttarit oli toisessa kaupungissa ja toisessa tapauksessa laivalla. Vauvan takia en voinut osallistua. Yksiin minua ei kutsuttu. En edes tiennyt että polttarit oli ja hiukan nolo tilanne häissä kun kutsumattomuuteni ilmeni.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku 150 on niin iso raha monelle?
Jos joku lähimmistä ystävistäni menisi naimisiin, niin maksaisin tuon kyllä, mutta jollekin kaukaisemmalle kaverille tuskin. Tänä kesänäkin kolmet polttarit, ja tuollaisista jutuista kertyy iso summa.
Alkoi kistannukset nousemaan lähemmäs 1000€ eikä siinä edes ollut vielä sulhasen osuutta mukana. Polttarit prahassa useamman pävän. Siihen vielä sitten käyttörahat päälle. Kyllä varaa olisi ollut maksuihin, mutta en koe polttareita sen arvoiseksi.
Omasta mielestä sellaiset 100-300€ ovat hyväksyttävä hinta. Tosin jos monia polttareita kesässä nin sitten lähemmäs 100€ sopiva.
Eipä kiinnosta se pettäminen, nöyryytys ja juopottelu
Olivat liian kaukana (olisin ajanut 6h yhteen suuntaan), en tuntenut ketään muuta kuin morsiamen ja itse kemut olivat hiukan kalliit eivätkä ollenkaan mun tyyliset. Morsian ei ollut mikään mun paras ystävä, ja lähetin hänelle terveiset, kirjeen, lahjan ja pahoitteluni. Ollaan edelleen ystäviä, parempia kuin silloin. :)
Vierailija kirjoitti:
Siis ihanko tosissasi kyselet?
Vierailija kirjoitti:
Eipä kiinnosta se pettäminen, nöyryytys ja juopottelu
Melkoisia kavereita sulla, kun tuollaista olivat järjestämässä :O
Kerran alkoi hinta nousta kohtuuttomaksi.
Tällä keraa minä olin, mutta kukaan muu ei. polttariajankohta ilmoitettiin kaikille viikkoa ennen polttareita ja ko. ajankohta oli Uuden Vuoden aatto. Eikä ollut kaasot keksineet oikein ohjelmaakaan. Se oli ikävää, morsiamen kavereista valtaosa asuu toisella paikkakunnalla, meitä oli polttareissa kahden kaason lisäksi minä ja minäkin pääsin paikalle tunteja myöhässä, koska olin töissä ja tuollaisena päivänä on turha yrittää saada enää työvuoroa vaihdettua viikon varoitusajalla.
Ja kerran en mennyt, kun polttareiden kaikki muut vieraat oli morsiamen nuoria lapsuudenystäviä ja minä olen vanha naapurin täti. Morsian totesi itse, että toki toivoo mun tulevan paikalle, mutta ymmärtää, jos en halua lähteä lähteä yli 20v nuorempien kanssa "kreisibailaamaan". En lähtenyt.
Liian kaukana. Häät oli 2 viikon päästä polttareista, eikä ollut mitään mahdollisuutta matkustaa pohjoisesta etelään kahdesti lyhyen ajan sisällä. Osallistuin polttareihin kuitenkin rahallisesti ja järjestelemällä ohjelmaa.
Kävin yksissä polttareissa ja eivät vain olleet mun juttu. Rääsyt päällä kaupungilla pullot kädessä morsian puettuna huoraksi ja selässä lappu, myydään pimpsiä. Arghhh, känniset äijät kopeloi sitä ja mimmi myi vaatteistaan palasia. Eli leikkasi aina palasen. Loppuillasta oli vaatteet myyty päällä ja lähdettiin laulamaan karaokea johonkin räkälään ja morsiamella oli siinä vaiheessa enää päällä korsetti ja sukat. Loppuillan saikin äijät maksusta kopeloida suoraan, kun ei ollut rääsyjä välissä. Morsian kehui myöhemmin, kuinka monta sataa euroa oli tienannut sinä iltana.
Polttariporukkaa oli 30, joista tunsin muutaman. Äärettömän tylsä ilta. Tässä syy, miksi en lähtenyt ikinä enää polttareihin
toukokuussa jäi yhdet polttarit väliin, sattui samalle päivälle kuin vauvan LA.
ohjelma oli kyllä semmoista että olisin päiväseltään voinut poiketakin, mutta supisteli sen verran ikävästi etten viitsinyt jos olisikin ollut tosi kysessä.
harmitti koska kyseessä hyvä kaveri.
Jätin väliin koska oli LA silloin, suunnitelmissa laivamatka sinne ja asuntovaunu tonne ja piknikkä ja mökille ja joogaa ja vaikka mitä. Sen lisäksi hinta vain nousi ja nousi kun piti olla skumppaa ja kaviaaria ja sen sellaista.
Lapsi syntyikin sitten viisi päivää ennen polttateita, joten ihan hyvää että olin jo ilmoittanut etten pääse.
Nyt aion jättää väliin seuraavat koska minulla on joka kolmas viikonloppu vain vapaata, saan kyllä toivoa vapaita mutta saatan olla sitten useampi kiinni putkeen.
Se vapaa viikonloppukin menisi sitten kokonaan ja pitäisi olla hotellissa kaksi yötä koska nämä pidetään Ahvenanmaalla.
Ei vain jaksa.
Koska mulla on sos. tilanteiden pelko ja tuntui ahdistavalta suunnitella tuntemattomien ihmisten kanssa polttareita. Samoin polttarit olisivat maksaneet jokaiselta 100 e, musta liikaa.
Hassua lukea tätä kun olen juuri menossa polttareihin. 100€ enkä tunne viidestätoista osallistujasta kuin yhden sankarin lisäksi. Kyllä näihin mennään aina.
Juhliminen pelkässä naisseurassa on ihan perhanan tylsää, siksi en mene. :D
Mulla olisi tullut niin kalliiksi, junat 150e + hotelli 100e + polttarikulut jotka sinällään ei ollut kalliit 30e (vai oisko tohon tullut sit vielä jotain ns omista kustannuksista en muista) ja sitten vielä kaikki omat syömiset ja juomiset jne ja lisäksi vielä parin viikon päästä ne häät joihin meni nuo samat junahinnat ja hotelliyö. Ja ei se summa ikinä pysy siinä ennalta mietityssä kun aina tulee jotain pikkumenoja joista sitten kertyykin iso mätky - esim taksia tai pääsylippuja tms.
Morsian on minun todella rakas ystävä, mutta nämä polttarit siis oli eri kaupungissa ja en tuntenut ketään muita koko polttariseurueesta tai tuolta kylästä niin ei olisi ollut mitään yöpaikkaakaan jne eli hotelli olisi tullut pakolliseksi (sillon ei tiedetty mistään airbnb:stä). Osallistuin kuitenkin tuohon morsiamen osuuteen rahallisesti eli se 30e vai mitä ikinä olikaan ja myöhemmin kun kerroin syyn mun poissaololle niin ymmärsi kyllä täysin :)