Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtodistuksen kielioppivirheet

väsynyt
10.08.2016 |

Mitä teen? Työnantajani antamassa työtodistus on tyyliltään alakoululaisen kirjoittama ja suoraan sanottuna naurettavan halpamainen. Olen pyytänyt uutta työtodistusta ja asioiden nopeuttamiseksi korjannut työtodistuksen, ja lähettänyt korjatun version liitteenä ko työnantajalle.Tämä ei kuitenkaan suostu lähettämään uutta. Laitanko heti tutkintapyynnön? Muutenkin koko firmalla ollut ongelmia palkanmaksun kanssa, ja aina saa olla vaatimassa oikeuksiaan.

Työsuojelulain mukaan työnantajan tulee antaa uusi työtodistus pyydettäessä, ja tämä on voimassa 10 v työsuhteen lopettamisesta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsynyt kirjoitti:

Mitä teen? Työnantajani antamassa työtodistus on tyyliltään alakoululaisen kirjoittama ja suoraan sanottuna naurettavan halpamainen. Olen pyytänyt uutta työtodistusta ja asioiden nopeuttamiseksi korjannut työtodistuksen, ja lähettänyt korjatun version liitteenä ko työnantajalle.Tämä ei kuitenkaan suostu lähettämään uutta. Laitanko heti tutkintapyynnön? Muutenkin koko firmalla ollut ongelmia palkanmaksun kanssa, ja aina saa olla vaatimassa oikeuksiaan.

Työsuojelulain mukaan työnantajan tulee antaa uusi työtodistus pyydettäessä, ja tämä on voimassa 10 v työsuhteen lopettamisesta.

Jos ei ole asiavirhettä, elä asian kanssa. Ei huono kielioppi tai kirjoitusvirheet kerro sinun osaamisesta vaan työtodistuksen tekijän.

Työsopimuslaissa ei tarkoiteta kieliopillisesti täydellistä työtodistusta vaan sitä, että saa uuden kadotettuaan vanhan tms. Poliisiasia tuo ei missään nimessä ole, jos olet saanut jo työtodistuksen.

Vierailija
2/12 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee työtodistuksessa väärä nimi yhdessä kohtaa. Yllä on oikeat tiedot ja tekstissä lukee Maijan työtehtäviin kuului... vaikka nimeni olisi Jaana. Työnantaja käski vetää korjauskynää päälle. Eli kiitti vitusti hyvästä todistuksesta :D Vissii yrittäjän arki niin kiireistä ettei uutta jouda tulostaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aikanaan kusipää pomo, nainen, huonoin kaikista. Kirjoitti niin virheitä täynnä olevan työtodistuksen, ettei ennen nähty.

Ensin meinasin korjauttaa, mytta sitten totesin, että tuo paperi kertoo pomostani enemmän kuin minusta, ja iloisena sen jätin ennalleen.

Itsehän allekirjoitti oman osaamattomuutensa.

Vierailija
4/12 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans yksi tällainen kirjoitusvirheellinen työtodistus. Joskus mietin että olisin kirjoittanut sen itse uudestaan ja väärentänyt työnantajan nimmarin, mutta enpä jaksanut eikä tuo nimenomainen todistus ole ketään jaksanut kiinnostaa edes, kyseessä oli elämäni toinen työpaikka...

Vierailija
5/12 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin joskus kuin nelonenkin, kun sain yhdestä kesätyöpaikasta vastaavan todistuksen... Tai siis todistus oli oikein kiva noin niinkuin asiasisällöltään ja oli ainakin laajasti kerrottu, miten olin hommani hoitanut ja sävy oli oikein positiivinen. Hävetti vaan se a4-pituinen liirumlaarum, joka oli täynnä kielioppivirheitä. En sit kuitenkaan tehnyt asialle mitään, eikä sitä onneksi tarvinnut kuin yhdessä paikassa esitellä eikä varmaan enää tule tarvitsemaan, koska siitä nyt 10 vuotta aikaa.

Vierailija
6/12 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tuollaisen kirjoitusvirheitä täynnä olevan työtodistuksen eräästä isosta firmasta, joten kyllä niissäkin osataan mokailla. Oli vielä joku HR-ihminen kirjoittanut. Luulisi että niihin työtehtäviin olisi edes jotain vaatimuksia? Siinä oli myös yksi asiavirhe, mutta onneksi minun edukseni, joten annoin olla.

Vierailija
7/12 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi työtodistus josta ei käy ilmi että olin koulun puolesta harjoittelussa 1-2 pv viikossa puolen vuoden ajan vaan todistus antaa ymmärtää että olisin ollut kokoaikaisessa työsuhteessa!

Vierailija
8/12 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi työtodistus josta ei käy ilmi että olin koulun puolesta harjoittelussa 1-2 pv viikossa puolen vuoden ajan vaan todistus antaa ymmärtää että olisin ollut kokoaikaisessa työsuhteessa!

Minulla myös. Tein 20 h viikkoa noin vuoden eikä se käy mistään ilmi vaan näyttää kuin olisin tehnyt täyttä viikkoa.

Vierailija
9/12 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä korjautin omani aikanaan. Tosin siinä työtodistuksessa oli myös isoja virheitä mun työnkuvaan liittyen. Pelkät kielioppivirheet olisi varmaan saaneet olla. Korjauspyynnön seurauksena sain itse kirjoittaa itselleni työtodistuksen ja lisänä tuli ikävän ihmisen maine. Ainoa työpaikka, mistä olen lähtenyt ovet paukkuen.

Vierailija
10/12 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha! Sain just tänään työtodistuksen, jossa oli kirjoitusvirhe ja mietin kans, että pitäiskö korjata ja väärentää työnantajan nimmari. No, niin pieni virhe oli kyseessä, että olishan se vähän höpsöä. :D

Vierailija
11/12 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pomo on mut pyytänyt kirjoittaan oman työtodistukseni kun olen lähtenyt firmasta.

Vierailija
12/12 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama juttu. Mm. syntymäaika oli täysin väärin ja muutenkin täynnä aivan kaikenlaisia kirjoitusvirheitä. Tein sit ite uuden todistuksen itselleni..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä