Miksi jätit menemättä ystäväsi polttareihin?
Otsikossa se kysymys tulikin.
Olen aina mennyt jos on kutsuttu, sillä se on kunnia-asia minulle. Polttarit ovat aina olleet kohtuuhintaisia ja ihan mukavia järjestää, vaikka ehkä välillä vähän stressaavia, kun isosta naisporukasta on kyse.
Kommentit (51)
Oli varattuna jo Thaimaan matka ko ajalle ajat sitten ja polttareista ilmoitettiin noin 3 viikkoa ennen eikä matka-ajankohdan muutos maksutta enää onnistunut. Eikä se muuttaminen olis muutenkaan onnistunut, meitä oli lähdössä matkaan usean hengen seurue eikä oltais mitenkään kaikki voitu enää esim siirtää lomiamme töistä, lasten päiväkotijuttuja jne. Morsian suuttui ja hänestä tuli hänen tahdostaan entinen ystävä, perui kutsuni häihinkin.
Rahan takia. 150e + omat juomat + matkat + teemaan sopiva asu oli liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Oli varattuna jo Thaimaan matka ko ajalle ajat sitten ja polttareista ilmoitettiin noin 3 viikkoa ennen eikä matka-ajankohdan muutos maksutta enää onnistunut. Eikä se muuttaminen olis muutenkaan onnistunut, meitä oli lähdössä matkaan usean hengen seurue eikä oltais mitenkään kaikki voitu enää esim siirtää lomiamme töistä, lasten päiväkotijuttuja jne. Morsian suuttui ja hänestä tuli hänen tahdostaan entinen ystävä, perui kutsuni häihinkin.
Onneksi et siirtänyt menojasi tuollaisen ihmishirviön takia!
Kaverin sisko otti kaveri polttareista hänen juhlansa ja kutsui about kaikki ystävänsä ja omisi pitänyt mennä hänen pillinsä mukaan kun hieman narsisti on. Jätettiin menemättä ja haettiin kaveri sieltä salaa pois bilettämään meidän kanssa. Häissä tällä siskolla oli sitten monta tonnia maksava massiivinen iltapuku beigen sävyssä..kaveri katkaisi välit aika nopeasti häiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi et siirtänyt menojasi tuollaisen ihmishirviön takia!
Jep, ei jälkikäteen harmita. Eronneetkin ovat jo alle kolme vuotta häiden jälkeen.
En mennyt vanhan luokkakaverin polttareihin koska emme olleet mielestäni läheisiä eik minua oltu kutsuttu edes häihin. Polttareihin kutsuttiin tosi monta joita ei kutsuttu häihin ja se vaikutti vähän rahastukselta kun polttareista olisi pitänyt maksaa iso summa esim kuumailmapallolennosta joihin osallistui morsian ja muutama läheisin ystävänsä.
Jätin menemättä koska olin opiskelija/yh ja polttareiden kustannus oli 50e per hlö. Olisin vielä voinut sen jostain repäistäkin, jos polttarit olisi suunniteltu jotenkin fiksusti.
Jokainen siis olisi maksanut tuon 50e mutta rahakolehti oli morsianta ja kahta kaasoa varten. Idea oli, että polttarivieraat ( =rahoittajat) kokoontuvat piknikille, pukeutuvat teeman mukaan ja odottavat morsianta, joka kahden kaasonsa ja ydinystäviensä kanssa viettää aamupäivän kauneushoidossa, spa:ssa ja laitettavana. Vieraille oli tarjolla patonkia ja skumppalasillinen, ja muuten mentiin nyyttärityylillä omien juomien kanssa ja lopuksi syötäisiin omaan piikkiin ravintolassa.
Mielestäni aika kallis investointi piknikistä, etenkin kun sen päälle olisi pitänyt syödä ulkona ja ostella juomia.
Yritin tätä selittää kaasolle, joka veti herneet nenukkiin. Kerroin, että kaveri on kyllä hemmottelunsa ansainnut mutta minusta ei ole reilua, että iso joukko kavereita rahoittaa polttareita joissa ei edes voi olla mukana. Ymmärrän toki senkin, että päivä on morsiamen, mutta eikös sitten olisi selkeämpää järkätä polttarit niin, että siellä tosiaan vain olisivat nämä ydinystävät ja lompakoksi kelpaavat jämäkaverit voisivat käyttää rahansa muutoin.
Olen ollut polttareissa mitkä maksoivat itselleni 100e, mutta siellä oltiin koko päivä yhdessä ja morsian oli näkyvillä ja vieraat näkivät, mihin ne rahat menevät.
On ihan kummallista, että morsian jonka ainoa toive oli viettää aikaa ystävien kanssa vietiinkin päiväksi erilleen janäin sitten aika moni jäi polttareista pois.Yritin myös ehdottaa, että entäs jos keräävät jonkun nimellisen kolehdin vaikka 10e per vieras ja sitten me jämäkaverit tullaan piknikille ja he itse hoitavat loput kustannukset, niin mä olin kuulema itsekäs kun ajattelin vaan itseäni.. jep jep.
Kustannukset per hlö nousivat vielä tuosta viidestäkympistäkin, kun aika moni protestoi kaasojen tapaa kunnioittaa morsiamen toivetta.
Olin synnyttänyt kaksi viikkoa ennen polttareita, siksi en osallistunut. Maksoin kuitenkin osuuteni kiltisti.
Pidän polttareita vaivaannuttavina ja typerinä. En pahastu, jos muut juhlivat nolausleikkejä ja ajavat kumiveneellä, mutta tuollainen ei ole minua varten.
En ole koskaan viihtynyt isossa naisporukassa (lue: kanalaumassa). Ei ollut siis kiinnostusta enkä ollut enää edes kovin läheinen morsiamen kanssa. Olin mieluummin töissä ja sain siitä hyvän syyn olla osallistumatta.
Olin kuumeessa. Aamupäivän lapsen kanssa ja sitten kun illalla olisin päässyt lähtemään niin olo oli hassu, ja sitten nousikin kuume 39 astetta.