Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin aamulla neuvolassa. kaikki arvot ok, ei vielä tarvinnut aloittaa rautakuuria kun hb peräti 131. yleensähän puolessa välissä alkaa hemppa laskee, viimeksi jouduin aloittamaan näillä viikoilla raudan syönnin. painoa oli taas tullut reippaasti viikkonousu 580g, huh! no tähän mennessä on tullut vajaa 5kg, mutta loppuakohden mulla taisi viimeksi viikkonousu olla joskus peräti 1kg.

meillä ei lasketa sydänääniä. esikoinen oli ekaa kertaa matkassa. arvelin et se hermostuu kun jouduin pöydälle sydänäänien kuunteluun,mutta kiltisti leikki lattialla. sf mitta huimat 22cm

esikoisen kuume osoittautui terkkarin mukaan vauvarokoksi. aamusta kuumetta oli enää 37.5 ja maha täynnä punaisia näppylöitä.

sain äitiysavustuspaprut. niihin terkka oli laittanut la 28.6 en muistanut kysyä et ultranko mukaan vaihtoi vai vahingossa.

ai niin sain lääkäriajan puolen toista viikon päähän alavatsakipujen takia. epäili kun kerroin miten kävellessä kiristävä vanne alavatsalla et supistuksia jotka vaikuttaa just kohdunkaulaan.

sassa 22+3

Vierailija
22/26 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips teille kaikille.

Ensimmäistä kertaa tänne heinämasuihin kirjoittelen. Laskettu aika olis 31.7. Ja esikoista odotellaan. Onhan tämä ollut jännää :)

Alavatsaa kivistelee aina silloin tällöin. Tiistaina kävin lääkärissä ja siellä ultrasivat... Pieneltä vaaleanpunaiselta näytti. Ei vielä kovin uskalla luottaa tulokseen. Nyt ollaan menossa rv 18 +4. Rv 21 olisi sitten se rakenneultra. Jospa sieltä saisi varmistuksen.

Liikkeitä olen yrittänyt bongailla. Mutta istukka on etuseinässä..taitaa vaimentaa aika hyvin nuo tuntemukset...HARMI!

Hyvää viikonloppua kaikille heinämasuille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pitihän minun jotain kysyäkkin..

Olin ennen raskautta mitoissa 165/67... en pidä itseäni mitenkään pullukkana. Raskauden alussa paino sitten tipahti -1.5 kg...ja on nyt sitten pysynyt siellä. Viimeksi neuvolan täti kyseli että laihdutanko? Omasta mielestäni syön tai söin alkuraskauden kuin hevonen ja paino ei liikkunut mihinkään. Nyt on sitten pari viikkoa mennyt niin ettei ruoka uppoa. Nälkä olisi kauhea, mutta jo muutaman lusikallisen jälkeen tulee seinä vastaan. Ei yksinkertaisesti mahdu enempää. Tuntuu että olisi syönyt itsensä ihan ähkyyn. Voiko kohtu painaa mahalaukkua niin ettei sinne mahdu ruokaa kovin paljon? Nyt siis rv 18+4..pelottaa jo valmiiksi tuleva neuvolakäynti...ja mahdolliset saarnat.

Gia

Vierailija
24/26 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli tuosta lasketusta ajasta olikohan sassa joka kirjotti et on merkattu väärin....just eilen näytin omalle äitilleni neuvola korttiani ja huomasin et mulle oli merkitty lasketuksi ajaksi 2,7-09 ajattelinki et pitää terveyden hoitajalle sanoa et voisko käynnistää vähä ennemmin et en jaksa ihan noin kauaa odottaa ;D

meillä neuvolassa uudelleen synnyttäjät käy 5viikon välein...

joku jo muutama päivä takaperin kyseli et eikö muille tuu painoa,en oo viittiny siihen mitenkään kommentoida ku mulla tulee varmaan taas parikymmentä kiloa niin ku kaikis edellisis raskauksis....yhdes ei tullu ku 16kg mut se syntyki 38vkolla.

Ja nyt kun on jo muutenki 10kg enemmän tuo lähtöpaino niin on välillä pikku ressi siitä.....toisaalta aattelen et aivan sama et kyllä se sit imetys aikana lähtee kun syö painonvartioiden imetys ohjelman mukaan.Jos sais sitte aikaseksi taas päästä siihen ihanne painoon...imetys aikana se painon pudotus niin paljo helpompaa kuin normaalisti!!!!

nyt pakko mennä siivoon...

mukavaa viikonloppua kaikille!!!

pipsaliinu 22+5

Vierailija
25/26 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös miettinyt että mistä se painonnousun lisääntymisen katsotaan alkaneen, kun minä ainakin olen alkanut aina syömään kuin hevonen heti raskaustestin plussan jälkeen, tyyliin kun nyt kumminkin alkaa maha kasvaa. Eli ensimmäiseen neuvolakäyntiin on yleensä tullut jo jokunen kilo...

Viime viikolla neuvolassa kun mittasivat sitä kohdun kokoa niin oli reilusti sen ylimmän käyrän yläpuolella, mutta johtuu kuulemma useista aika perättäisistä raskauksista, niin ettei tarvitse miettiä että tuleeko nyt vauvasta tosi iso.

Asiasta kolmanteen, meillä kävi äsken pariskunta kylässä, jota näemme yleensä vain kesäisin, kun olemme mökkinaapureita. Heilläon yksi jo kouluikäinen poika ja ovat koko ajan yrittäneet toista, mutta ei ole kaikista hoidoista huolimatta onnistunut. Etukäteen mua oikein hermostutti, kun ajattelin että meikä taas maha pömpöllään, enkä ollut kertonut heille raskaudesta aikaisemmin.

No hyvin se meni ja keskustelimme ihan heidän tilanteestaan.Ovat taas yrittämässä uutta hoitokertaa, joten kyllä sydämestäni toivon että nyt onnistuisi.

Hyvää viikonloppua vain kaikille, meriaani rv 20+5

Vierailija
26/26 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan taas. Gia, olen suunnilleen samankokoisesi kuin sinä, eikä minullekaan edelliseen neuvolaan ollut tullut painoa kuin 600 g.

Oikeastaan voisin jo kolmatta odottavana (ja monenlaista painolastia eri raskauksista keränneenä ja niitä poispudottaneena) sanoa, että viisveisatkaa vaa`an lukemista. Pääasia on, että a) vauva kasvaa b) jotain ruokaa menee alas ja c) itsellä on hyvä olo :)

Nimittäin tuo täysimettäminen on kyllä ainakin minun kohdalla jo kaksi kertaa tiputtanut vaa´an lukemat alla lähtöpainon.

Sitten tuosta lähtöpainon mittaamisesta. Itse olen laskenut painonnousun siitä, mitä painoin ennen kuin plussasin.

Onnellisia odotuksia

Carelia ja Tiitiäinen (vielä neljä yötä r-ultraan)