Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Estääkö mikään laki minua tappamasta kissoja ja koiria ruoaksi?

Vierailija
10.08.2016 |

Saisin löytöeläinkodista ilmaista ruokaa. Olen köyhä, mutta minulla on mm. lihamylly.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa, käy kaupasta jokapäiväinen einespizzasi ja keksi parempi provo.

Vierailija
2/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

12. Onko eläinten teurastus sallittua omaan kulutukseen yksityistaloudessa?

Eläimen teurastus on sallittua omaan kulutukseen yksityistaloudessa. Tarkastamatonta, kotona teurastettua lihaa tuottaja saa käyttää omassa taloudessaan. Tällöin lihaa ei saa luovuttaa tai myydä oman talouden ulkopuolelle.  Eläinsuojelulainsäädännön vaatimukset varjella teurastettavia eläimiä kaikelta vältettävissä olevalta kivulta, tuskalta ja kärsimykseltä koskevat myös omaan kulutukseen teurastettavia eläimiä. Eläimiä saa teurastaa vain henkilö, jolla on riittävät tiedot ja taidot suorittaa teurastus oikein. Käytettävien menetelmien ja välineiden pitää olla lainsäädännön vaatimusten mukaisia. Uskonnollisista syistä noudatettava teurastustapa ei ole sallittua kotiteurastuksessa.

https://www.evira.fi/elaimet/elainsuojelu-ja-elainten-pito/elainsuojelu…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole mitään provoa. Olen koiraa ulkomailla syönytkin eikä asia tuota minulle mitään eettisiä ongelmia. Eikä sen pitäisi tuottaa kenellekään muullekaan sekasyöjälle. Olen myös nähnyt, miten maalla hankkiudutaan eroon kesäkisssojen pentueista niin tiedän, miten hhomma toimii.

Vierailija
4/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo ja lemmikkieläimen hankkiminen sen tappamista varten on eläinrääkkäystä ja rikos.

Vierailija
5/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimen teurastus on sallittua omaan kulutukseen yksityistaloudessa. Tarkastamatonta, kotona teurastettua lihaa tuottaja saa käyttää omassa taloudessaan. Tällöin lihaa ei saa luovuttaa tai myydä oman talouden ulkopuolelle.  Eläinsuojelulainsäädännön vaatimukset varjella teurastettavia eläimiä kaikelta vältettävissä olevalta kivulta, tuskalta ja kärsimykseltä koskevat myös omaan kulutukseen teurastettavia eläimiä. Eläimiä saa teurastaa vain henkilö, jolla on riittävät tiedot ja taidot suorittaa teurastus oikein. Käytettävien menetelmien ja välineiden pitää olla lainsäädännön vaatimusten mukaisia. Uskonnollisista syistä noudatettava teurastustapa ei ole sallittua kotiteurastuksessa.

Kiitos!

Katsoin Hesyn sivuilta, että kissoja saa ilmaiseksi. Koirista pitää maksaa luovutusmaksu, mihin minulla ei ole varaa. Toisaalta ei kilohinta mikään mahdoton ole, jos käyttää kaiken, mitä irti lähtee.

Vierailija
6/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole mitään provoa. Olen koiraa ulkomailla syönytkin eikä asia tuota minulle mitään eettisiä ongelmia. Eikä sen pitäisi tuottaa kenellekään muullekaan sekasyöjälle. Olen myös nähnyt, miten maalla hankkiudutaan eroon kesäkisssojen pentueista niin tiedän, miten hhomma toimii.

Tottakai kyseessä on provo. Ongelma ei ole sinänsä koiran syöminen, vaan se, että hankit lemmikin sen tappaminen mielessä. Tämä on se rikollinen osuus. Sinänsä koiran syöminen ei ole rikos, jos kyse on omasta koirastasi. Mutta lemmikkikoiraa et voi hankkia siksi, että aiot tappaa sen.

Vierailija
7/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono provo ja lemmikkieläimen hankkiminen sen tappamista varten on eläinrääkkäystä ja rikos.

Ei ole provo.

Saisinko linkin pykälään?

Maalla ei tietysti kukaan ole näkemässä, mitä teen, eli sikäli kyselen turhaan.

Vierailija
8/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

+yleensä löytöeläimetkin maksaa jonkinverran - esim sterilointikulut eli kilohinta tulisi aika kovaksi. Jos nyt ei siis oteta muuta huomioon.

Vierailija
9/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

Usko jo ääliö, että kyseessä on rikos. Toki voit valehdella kissan luovuttajalle vaikka mitä, mutta rikos se on silti. Ko. kissat luovutetaan lemmikeiksi, ei teuraaksi. Siitä pitää erikseen sopia, koska tuo ilmaisuus perustuu juuri siihen, että lupaudut hoitamaan kissaa.

Katsoin Hesyn sivuilta, että kissoja saa ilmaiseksi. Koirista pitää maksaa luovutusmaksu, mihin minulla ei ole varaa. Toisaalta ei kilohinta mikään mahdoton ole, jos käyttää kaiken, mitä irti lähtee.

Vierailija
10/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kyseessä on provo. Ongelma ei ole sinänsä koiran syöminen, vaan se, että hankit lemmikin sen tappaminen mielessä. Tämä on se rikollinen osuus. Sinänsä koiran syöminen ei ole rikos, jos kyse on omasta koirastasi. Mutta lemmikkikoiraa et voi hankkia siksi, että aiot tappaa sen.

Saisinko linkin lakitekstiin. En löydä sellaista.

Vierailija
11/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+yleensä löytöeläimetkin maksaa jonkinverran - esim sterilointikulut eli kilohinta tulisi aika kovaksi. Jos nyt ei siis oteta muuta huomioon.

Hesyn sivuilla kissat ilmaisia.

Vierailija
12/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissojahan saa luonnosta pyydystettyä aika helpolla, turha mennä mistään kissatalosta niitä hakemaan.

Vierailija
13/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa tappaa kisuleita eikä koiruleita. <3

Vierailija
14/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tuoteta turhaa käsrsimystä niin mikä ettei. Eihän se kissantappovideon tehnyt äijäkään tainnut mitään rangaistusta siitä, että tappoi kissan. Sai siis jonkun sakon tms. mutta ei siksi, että tappoi kissan vaan, koska en muista miksi.

Eikä ole rikos kasvattaa jotain mikä meillä mielletään "lemmikiksi" ruoaksi. Monet kasvattaa kaneja sitä varten. :)

Villieläimiä taas ei saa tappaa hyödyksi poikkeuksia lukuun ottamatta, mutta sittenkin tarvii luvan. Paitsi supikoiraan, niitä vissiin saa loukuttaa ja tappaa mielinmäärin?

Vierailija
15/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onmo tuohon siis jotain lakipykälää, että juuri lemmikkieläintä ei voi ottaa ja syödä sitä? Vai onko tämä vain ettinen probleema ja sellainen, että valtaosa pitää tätä ajatuksen tasolla mahdottomana? Saahan sitä ottaa kanoja, lampaita, lehmän ja paijata niitä lemmikkeinä. Sitten kuitenkin syödään. Eli miten kalat, kissat, koirat yms. eroavat lain mukaan tästä? tai siis onko siihen lakia?

Vierailija
16/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo.

Saisinko linkin pykälään?

Maalla ei tietysti kukaan ole näkemässä, mitä teen, eli sikäli kyselen turhaan.

Etsi itse eläintenpitorikospykälät. Kyseessä on myös petos eläimen luovuttajan kanssa tehdyn sopimuksen osalta. Vain, jos myyjä/luovuttaja antaa/myy kissan/koiran sinulle teurastusta varten ja hoidat sen asianmukaisesti, ei kyseessä ole rikos.

Mutta siis trollollooo

Vierailija
17/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa tappaa kisuleita eikä koiruleita. <3

En näe tähän yhtäkään hyvää syytä miksi ei.

Vierailija
18/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämähän ei pidä paikkaansa. Oman eläimen saa teurastaa, jos siihen on riittävät taidot. Ja terveen eläimenkin saa lopettaa, sitä ei mikään laki estä. Mieluummin niin, että ne kodittomat kissat päätyisivät pataan, kuin että ne vain lopetetaan.

Itse en kyllä pidä lihan-tai sekasyöjän lihan makua kylläkään mitenkään hyvänä vaikka kuinka ryöppäisi.

Terveisin lihakanien pitäjä, joku kani on hetken lemmikki ja toisella hetkellä paisti.

Vierailija
19/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nauroin ääneen. Tämä oli oikeasti hyvä aloitus, moraalit sikseen, faktat pöytään.

Vierailija
20/91 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissojahan saa luonnosta pyydystettyä aika helpolla, turha mennä mistään kissatalosta niitä hakemaan.

Eikös laki nimenomaan kiellä kissojen vapaana kuljeskelun taajama-alueilla? Eli loukkua vaan pihalle. Se on kissan omistaja joka alunperin lakia rikkoo.

Minua ei kissat häiritse kun en pihalla mitään juuri kasvata ja ei ole lapsia, joiden hiekkalaatikkoon kuseksivat. Mutta ymmärrän miksi monia ärsyttää omistajien maailmannapa-asenne, että meidän katti saa kulkea vapaana, viis teidän tonteista ja omaisuudesta. Lihoiksi vaan, kun ei selvästi ole kiinnostusta omistajalla huolehtia kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme