Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nimestä vittuilu duunissa, onko ok?

Vierailija
28.01.2026 |

Moi, 

Minulla on pitkähkö, väliviivallinen, mutta ihan tavallinen nimi. Työpaikkamme sähköposti muodostuu etunimi. toisen nimen eka kirjain. sukunimi @ organisaatio. öö

Työpaikkamme eräänlainen yksikönjohtaja, joka ei ole suoraan esihenkilöni, eikä esihenkilöasemassa minun esihenkilööni, on vittuillut minulle ainakin kahdesti pitkästä nimestäni ja "vaikeasta" sähköpostiosoitteestani.

Olen ollut tilanteesta niin hämilläni, että en ole osannut sanoa mitään. 

Henkilö on johtoasemassa ja minulla päättyy perjantaina koeaika. 

Kaikki muut työpaikalla tuntuvat olevan ok sen kanssa, että tämän sankarin suusta saattaa tulla asiattomuuksia. Eli ovat tottuneet tai vaan nielevät. 

Mitä teen ? 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita taiteilijanimi.

Vierailija
2/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kun seuraavan kerran valittaa että suostuuko firma että nimesi lyhennetään vaikka että Jukka-Pekka onkin JP.sukunimi@firma.fi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ok

Vierailija
4/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko meinannut ruveta itkettämään? 

Vierailija
5/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö tuo ole vaan faktan toteaminen? Onhan suvi.a.kivi huomattavasti nopeampi ja helpompi kuin majatta-irmeli.a.viitasaari-möttönen.

Vierailija
6/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä vaivaa? Jotain humoristista kuittailua tai toteamus tämäkin on ollut. Kuka voisi itse kuvitella tosissaan vittuilevansa toisen ihmisen nimestä? Ei kukaan ja silti tällaisia tyyppejä on mukamas maailma täynnä. Pitääkö kaikesta olettaa pahaa ja ottaa niin täysillä itseensä kuin ikinä pystyy? 

Vierailija
7/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö tuo ole vaan faktan toteaminen? Onhan suvi.a.kivi huomattavasti nopeampi ja helpompi kuin majatta-irmeli.a.viitasaari-möttönen.

Ei kai sitä faktaa tarvitse jatkuvasti todeta?

Vierailija
8/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita taiteilijanimi.

Ei kaikissa työpaikoissa pysty itse vaikuttamaan siihen sähköpostiosoitteeseen.

Vierailija
9/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin vanhoilla ihmisillä on erioikeuksia ja kateutta nuorempia kollegoita kohtaan. Kukaan läsnäolleista ei puuttunut edes nuoren naisen lehmittelyyn.

Vierailija
10/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuten minäkin, niin loppuu.  Luottamusmies aina naljaili ja keksi runoja nimestäni.  Kerran tuli mittani täyteen iltavuorosta lähtiessä ja runttasin rinnuksista pukukaappia vasten.  Ei mielestäni millään tavalla soveliasta varsinkaan luottamusmieheltä, loppui kyllä siihen iltaan.

Vierailija
11/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista valitusta, jos ihminen ei pysty mitään ottamaan huumorilla niin sitten ei kyllä työelämässä pärjää 

Vierailija
12/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kuten minäkin, niin loppuu.  Luottamusmies aina naljaili ja keksi runoja nimestäni.  Kerran tuli mittani täyteen iltavuorosta lähtiessä ja runttasin rinnuksista pukukaappia vasten.  Ei mielestäni millään tavalla soveliasta varsinkaan luottamusmieheltä, loppui kyllä siihen iltaan.

No ei todellakaan kannata käyttäytyä noin. Voi saada potkut tuollaisesta. Sulla kävi tuuri, että et saanut potkuja tai muita seurauksia.

Vierailija
13/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinänen-Mbotutu ?

Vierailija
14/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös väliviivalla nimi ja sukunimi harvinainen, mutta helppo. Toisilla oli etunimet paljon pitempiä.

Hemmetin tyypit alkoivat lyhentää minun nimeäni myös työraportteihin eka kirjain  ja viiva ja toisen nimen eka kirjain;  S -T

Se meni niin pitkälle että minua alettiin kutsua puheissakin myös ST. Hemmetti että oli alentamista.

Vierailija
15/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan kannata käyttäytyä noin. Voi saada potkut tuollaisesta. Sulla kävi tuuri, että et saanut potkuja tai muita seurauksia.

Miten niin ei saanut?

Vierailija
16/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nimi, yksi sukunimi. Ei tällaista vibaa. 

Vierailija
17/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi helvetti 🙈

Vierailija
18/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös väliviivalla nimi ja sukunimi harvinainen, mutta helppo. Toisilla oli etunimet paljon pitempiä.

Hemmetin tyypit alkoivat lyhentää minun nimeäni myös työraportteihin eka kirjain  ja viiva ja toisen nimen eka kirjain;  S -T

Se meni niin pitkälle että minua alettiin kutsua puheissakin myös ST. Hemmetti että oli alentamista.

Onko porukan antama ihan neutraali lempinimikin nykyään alentamista? 

Vierailija
19/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole fiksua, mutta hän se tyhmyytensä näyttää, et sinä.. Kovin herkästi ei kanata ottaa itseensä, varsinkaan koeaikana.  Minua kiusattiin koko kouluaika sukunimestäni ja kun menin naimisiin, en epäröinyt hetkeäkään, otanko puolison sukunimen.

Vierailija
20/39 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko porukan antama ihan neutraali lempinimikin nykyään alentamista? 

Sukupuolitaudiksi kutsuminen ei ole neutraalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi