Hei te ääliökuskit! Vastatkaa tähän!
Te, jotka körötätte 100km/h alueella 70-80km/h ja heti kun ohituskaista tulee, niin kaasua löytyykin ja ajatte 120km/h ja heti kun ohituskaista loppuu, vauhti tippuukin taas siihen 80km/h.
Miksi h*lvetissä teette niin? Jos on pakko ajaa hitaasti, niin vositteko ajaa hitaasti myös ohituskaistalla ilman että tarvitsee itse mennä viipottaa 140km/h? Jos ei oma ego kestä ohituksia, niin ajaisitko sitä oikeaa vauhtia koko ajomatkan?
Kommentit (71)
Totta,turvavälit niin ohittelijat pääsevät ohittamaan.Ja sen ohittajan ei tarvi roikkua puskurissa.....
Vierailija kirjoitti:
Rasittavampia on ne, jotka reikäpäänä ajaa perään, ohittaa ja sitten alkaavat köröttelemään sellaista 80km/h.. piti vain päästä ohi :D
Ja lisäksi ovat ne, jota ohittavat siinä 60km alueella, kun ajat kyseistä nopeutta. Mutta , kun tullaan sinne 80- alueelle niin ei "kantti" enää riitääkään. :D
Onneksi itse on AINA se jolla menee kaikki tismalleen oikein ja oma käytös ei ärsytä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Hei te ääliö kuskit jotka ohittelette vaikka sille ei mitään tarvetta..esim.letkassa lähdetään henkensä (ja muiden) kaupalla ohi vaikka edessä kilometrin letka.Varsinkin Uudella Kuruntiellä näkee sellaisia sankareita että miettii katsooko nää kuskit mitään muuta kuin edessä ajavan auton perää..
Yleensä nuoria kuskeja joilla alla 2000 luvun alun bemari joka on joskus kulkenut kovaa...
Totta kai ohittamiselle on tarvetta koska ajetaan satasen alueella 75-85 km/h todellista nopeutta.
Siinä kilometrin letkassa on jokaisella edessää turvaväli johon voi vastaantulijoiden tai keltaisen viivan ajaksi tulla ja sitten taas ohittaa muutama auto kunnes jonosta on päästy.
Nysvää sinä jonossa -minä en.
Vierailija kirjoitti:
Poika ei hiffaa. Tilannehan on useinmiten niin että rajoitus on 80 ja ohituskaistan kohdalla 100.
Tottakai kaikilla on oikeus käyttää nopeutta 100!
Onko luetun ymmäräminen todellakin NOIN vaikeaa?
Tilannehan nimenomaan oli se, että rajoitus ei muutu ohituskaistan ajaksi.
Vai oletko itse niitä kusipäitä jotka kiihdyttävät ohituskaistan alkaessa jotta ohitsesi ei pääsisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika ei hiffaa. Tilannehan on useinmiten niin että rajoitus on 80 ja ohituskaistan kohdalla 100.
Tottakai kaikilla on oikeus käyttää nopeutta 100!Onko luetun ymmäräminen todellakin NOIN vaikeaa?
Vai oletko itse niitä kusipäitä jotka kiihdyttävät ohituskaistan alkaessa jotta ohitsesi ei pääsisi?
Tilannehan on niin, että tiellä rajoitukset vaihtelevat, kannattaisi seurata niitä, eikä olettaa, että useinmiten...
Trine kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kaikilla on oikeus käyttää nopeutta 100!Onko luetun ymmäräminen todellakin NOIN vaikeaa?
Vai oletko itse niitä kusipäitä jotka kiihdyttävät ohituskaistan alkaessa jotta ohitsesi ei pääsisi?Tilannehan on niin, että tiellä rajoitukset vaihtelevat, kannattaisi seurata niitä, eikä olettaa, että useinmiten...
Tilannehan on niin että ap kuvaili tilanteen ja siihen kommentoidaan. Kannattaisi seurata mitä aloitusviestissä lukee ennen kuin kommentoi sitä eikä olettaa...
Ihmetellyt samaa myös useasti. Tai kun motarilla ohitetaan sitä jonoa juurikin ehkä se sallittu mittarissa ja kun päästän takaisin oikealle niin sitten se kaasu löytyykin. Eikö uskalleta ohittaa?
Itsellä työmatka jossa ajetaan 100/80 ja sitten tullaan alueelle, jossa 70 ja lopulta taajaamaan. Niin ensin ajetaan 70 siellä satasen alueellakin ja kun itse menen ohi, niin jossain kohtaa taajamaa ollaankin jo puskurissa kiinni. Mikä niinkuin ihmisten mielessä liikkuu? Ylinopeuden ajaminen taajamassa on kuitenkin huomattavasti vaarallisempaa kuin pikatiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te ääliö kuskit jotka ohittelette vaikka sille ei mitään tarvetta..esim.letkassa lähdetään henkensä (ja muiden) kaupalla ohi vaikka edessä kilometrin letka.Varsinkin Uudella Kuruntiellä näkee sellaisia sankareita että miettii katsooko nää kuskit mitään muuta kuin edessä ajavan auton perää..
Yleensä nuoria kuskeja joilla alla 2000 luvun alun bemari joka on joskus kulkenut kovaa...Totta kai ohittamiselle on tarvetta koska ajetaan satasen alueella 75-85 km/h todellista nopeutta.
Siinä kilometrin letkassa on jokaisella edessää turvaväli johon voi vastaantulijoiden tai keltaisen viivan ajaksi tulla ja sitten taas ohittaa muutama auto kunnes jonosta on päästy.
Nysvää sinä jonossa -minä en.
Loistava esimerkki minä minä -ihmisestä, joka loistavilla ajotaidoillaan aiheuttaa haitariliikkeen letkassa ja hidastaa kaikkien muiden matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilöautojen ohitukset kannattaa hoitaa muualla kuin ohituskaistoilla.
Kaikilla meillä on yhtä suuri oikeus liikenteeseen, et voi vaatia että muut hyppii sinun pillisi mukaan. Kaikki vaan eivät ole yhtä hyviä kuskeja.
Tässähän nyt onkin kyse ihan silkasta ilkeilystä. Ei niinkään siitä, etta jokunolisi huono ajamaan. Jos saa vauhtinsa 80:sta 120:een niin miksei voisi ajaa koko ajan samaa vauhtia?
Itselläni on pari kertaa käynyt niin, että joku typerä ihminen ajanut sitä 80. Edessäni olevat autot kerkesivät ohittaa ohituskaistalla rämän hepun, jonka vauhti olikin noussut yli 100. Itse en kerinnyt ja heti, kun ohituskaista loppui tämä ääliö löi jarrun pohjaan ja ajoikin yhtäkkiä 70km/h. Ei ole osaamisesta kyse vaan silkasta ilkeilystä. Ja haluaisin vastauksen näiltä typeryksiltä.
-Ap
Miten sinä et pääse normaalilla tieosuudella ohi autosta, joka ajaa 100-alueella 70km/h?
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä et pääse normaalilla tieosuudella ohi autosta, joka ajaa 100-alueella 70km/h?
Kun me kaikki ei asuta siellä korvessa, missä vastaantulijoita tulee puolen tunnin välein. Täällä asutulla alueella liikennettä on sen verran paljon, että ohittamaan ei pääse noin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun me kaikki ei asuta siellä korvessa, missä vastaantulijoita tulee puolen tunnin välein. Täällä asutulla alueella liikennettä on sen verran paljon, että ohittamaan ei pääse noin vain.
Juu ei niitä ohituskaistoja turhaan tehdä, kyllä ne tulee tilaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vastaantulijat jarruttaa ei kukaan aja nokkakolaria tuosta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä juuri kukaan ei tee noin. Se on se ohittava jono jonka nopeus nousee ohituskaistalla. Toki silloin tällöin kovempaa ajava saattuu eteen, mutta sillon on poikkeuksetta kyse tuoreesta kuskista jonka nopeuden pito ei vielä ole harjaantunut.
Kyllä tekee!
Minäkin olen huomannut, kuten moni muu täällä...
"kyllä vastaantulijat jarruttaa niin ei pääse kolaria tapahtumaan" ?????????????????????
Varmaan tyhmintä mitä olen lukenut.
Toi oli joskus ongelma, ei enää. Ihan kevyesti pyyhkii ohi vaan. Kyllä mua enemmän ärsyttää ne sekopäiset letkanohittelijat, jotka vaarantaa kaikkien hengen vaan, jotta ovat 3 min aiemmin perillä. Usein nää tyypit ohittelee ihan just ennen ohituskaistojakin.
Onneksi oon järkännyt elämäni niin, että voin ajella ilman ruuhkia ja jo näin nuorena.
Yleisesti sääliksi käy ihmisiä, jotka käyttävät liikenteestä sanoja kuten "nöyryyttää" ja ovat jatkuvasti otsasuoni pullollaan ja verenpaineet tapissa milloin mistäkin ja kehuskelevat autonsa tehoilla. Sekopäistä,eikä pääty hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ääliö. Ajan turvallista ja sallittua nopeutta ja olen liikenteessä kuin lammaskoira, joka ojentaa ja rankaisee sinunlaisiasi kusipäitä 300 heppaisellani ja kilpakuljettajan taidoillani. Tarvittaessa ojennan myös sanallisesti ja jopa fyysisesti pysähdyspaikoilla. Kuvaan myös törttäystäsi sekä eteen että taakse.
Sun 300 heppaa ei riitä. Saat sitten itkeä katsoessasi niitä videoita, kun kovemmat kärryt kyykyttää.
näin on nännit:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä teorina olen pitänyt sitä, että siinä kohtaan havahtuu siihen omaan nopeuteen. Näkisin, että moni ajaa esim.pitkää matkaa niin ajatuksissa, että sitä omaa nopeutta ei tule niin tarkasti seurattua. Tämä on vain minun teoriani, eikä minun henkilökohtaista käytöstäni.
Havahtuu omaan nopeuteensa? Kaunis teoria noin muuten, mutta minkä takia he sitten laskevat oman nopeutensa takaisin alinopeudeksi kaistan päätyttyä?? Se tässä on se ongelma. Minä haluaisin ajaa tasaista 100km/h, mutta en voi, koska edessäni ajaa joku 80km/h vaikka 100-rajoitus. Sitten ohituskaistalla hän nostaa 100:aan, mutta jarruttaa taas heti kaistan päätyttyä. Turhauttavaa ohittaa 130km/h, mutta se on pakko! Jos hän ajaisi MYÖS ohituskaistalla sitä samaa 80:ään, minun ei tarvitsisi nostaa omaa nopeuttani ohittaakseni häntä. PELKKÄÄ kiusantekoa pienimunaisilta.
Olen miettinyt, että moni autoilija ei ilmeisesti seuraa/välitä tien varrella näkyvistä nopeusrajoituskylteistä, vaan soveltaa itse keksimiään rajoituksia tien koosta tms. riippuen. Ei kai sille muutakaan selitystä ole, kun sama kuski saattaa ajaa "isolla" 80km/h tiellä 100km/h, mutta pienemmällä tiellä samalla rajoituksella 60km/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sellaisella alueellahan tulee seuraava ohituskaista muutamien kilometrien päästä, jolloin on sinun vuorosi painaa sahaajasta ohi.
Näitä hidastelijoita kun usein muodostuu jonoksi asti olisi tärkeää että jonossakin pidettäisiin turvavälit niin letkasta pääsisi ohi ilman että tarvitsee ohittaa n.5 autoa kerralla.